Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Mja, uiteindelijk kan elk (middel)groot festival in juni en eerste helft van juli ons wel iets vertellen over kanshebbers, of dat nu kleine namen of headliners zijn. Nu het aankondigingenseizoen begonnen is zullen we wel regelmatig info krijgen.

@Stockholm Syndrome: Een reden waarom Placebo niet zal headlinen: Placebo mocht Pinkpop headlinen op het toppunt van hun succes (2003 en 2006), maar in 2009 waren ze al als subheadliner geboekt. Aangezien hun populariteit er met het matige nieuwe album niet op vooruit gegaan is en de Ziggo Dome ver van uitverkocht zal zijn volgende maand zie ik hen ook geen dag meer trekken op Pinkpop. Of er moet een dansact als The Prodigy achterkomen, die mee de ticketverkoop kan dragen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Soundgarden speelt 8 juni in Duitsland. Ik zou toch nog maar even wachten met Pearl Jam een zekerheidje te noemen, zou net zo goed Ziggo Dome op een ander moment kunnen worden zo lijkt het...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog 1 detail toevoegen, Soundgarden is support act van Black Sabbath in Duitsland. Dat is de 8e, vraag is wat de reistijden zijn naar Landgraaf? Feit is wel, werpt een schaduw over het "Pearl Jam-gerucht"....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik heb een vaag vermoeden dat Hurricane/Southside (DE) aankomende week met 1ste namen komt. Misschien volgt Rock am Ring (DE) dan ook.... en Pinkpop dan?????
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als Soundgarden zondag in Duitsland speelt kan PJ toch gewoon maandag Pinkpop afsluiten, lijkt me echt geen probleem hoor.
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Als ik alles op een rijtje zou zetten zou ik zeggen: Pearl Jam sowieso, dan als andere 2 headliners misschien: Imagine Dragons, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Muse, Paul McCartney, Arctic Monkeys, Snow Patrol of heel misschien Rage Against The Machine. Dan als andere bands misschien The Hives, Biffy Clyro, The Lumeneirs (hoe je dat ook schrijft), Avenged Sevenvold, Jack White en dat soort dingen.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Imagine Dragons zijn echt geen headliner. Die staan waarschijnlijk nog niet eens op de main stage!
Andere bands die ook kanshebber zijn in mijn ogen: The Boxer Rebellion, Elbow, Fall Out Boy, Jake Bugg, The Pretty Reckless, Alter Bridge, The 1975, Half Moon Run, Foster the People, Bastille, Rudimental, Chvrches en Two Door Cinema Club. En dan voor de Nederlandse inbreng: De Staat, Michael Prins (winnaar van De Beste Singer-Songwriter), Jett Rebel en ik hoop zelf een beetje op Navarone.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Pearl Jam zou ik toch echt geen zekerheid meer noemen hoor. Oke, het is praktisch doenbaar, maar de vraag is of Matt Cameron zelf zo'n druk tourschema wil.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
@jello Muse gaat echt niet komen helaas, zou mij iig heel erg verbazen als ze naar Pinkpop komen ipv Werchter of een UK-festival.

@Luc Toffe namen maar ik hoop vooral dat Pinkpop nu eindelijk eens Editors binnenhaalt
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
in 2012 was eerst een soundgarden tour en vervolgens een PJ tour. Lijkt me dus sterk dat Pearl Jam op Pinkpop speelt. Het zou wel zo maar eens kunnen dat Soundgarden weer op Pinkpop staat.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Wat is de reden eigenlijk dat jullie denken dat pearl jam weinig kans meer heeft?

En the offspring op groezrock dus ze treden op waarom niet op pinkpop?? Lijkt me ook een kansje als sub
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Aangezien de drummer van Pearl Jam, Matt Cameron, tevens de drummer van Soundgarden is en die in het pinkpop weekend al een festival aandoet/concert geeft met Soundgarden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nou, @Bjorn...
Quote Eventim.de :"BLACK SABBATH spielen am 8. Juni in Berlin auf der Kindl-Bühne Wuhlheide, am 13. Juni in München auf dem Königsplatz, am 24. Juni in Stuttgart in der Schleyer-Halle und am 27. Juni in Essen im Stadion. Diese Auftritte bilden den Abschluss der Welttournee 2013-2014, mit der sie 13 promoten, ihr erstes Studioalbum seit 35 Jahren, das in 13 Ländern gleich auf der #1 in die Charts einstieg (unter anderem ihre erste #1 in den USA). In Berlin, München und Stuttgart wird das Programm durch SOUNDGARDEN ergänzt."
8 juni 2014 dus Soundgarden in Berlijn, drummer Soundgarden Matt Cameron en drummer Pearl Jam is ook Matt Cameron?? Dat maakt het lastig om Pearl Jam te verwachten 7 of 9 juni. Maaarrrrr, ik heb mijn redenen om Pearl Jam nog altijd als hoofdact en headliner van Pinkpop 2014 te zien, dus 9 juni 2014.
The Offspring, leuk, past volgens mij wel in de aankomende editie, we zien wel.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Oowww das waar ja was ik ff vergeten zelfde drummer ja, ja dan zou alleen de slotdag kunnen perfecte aCt als slotact lijkt me haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het is een kwestie van geduld... Namen van Hurricane/Southside (DE) nu bekend:Arcade Fire, Volbeat, Seeed, Casper, Fettes Brot, Kraftklub, Dropkick Murphys, Interpol, Belle & Sebastian, The Wombats, Thees Uhlmann & Band, Flogging Molly, Bring Me The Horizon, Donots, Jennifer Rostock, Panteón Rococó, The Asteroids Galaxy Tour, The 1975, Young Rebel Set, We Butter The Bread With Butter, Apologies, I Have None, Circa Waves, I Heart Sharks.
Nu afwachten of Rock am Ring deze week nog volgt, dan zal Pinkpop ook volgen.
Opvallend op Hurricane: geen RATM? Kunnen we deze namen al wegstrepen voor Pinkpop2014?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
RATM had een geweldige naam geweest om mee uit te pakken bij de eerste aankondiging, dus lijkt me inderdaad mislukt te zijn. Verklaring voor de late start van aankondigingen?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Ik zou Arcade Fire, Volbeat, interpol, Dropkick Murphy's en Flogging Molly wel op pinkpop/werchter willen zien.

Iemand trouwens enig idee/betrouwbare bron of Interpol met een nieuw album komt en zo ja wanneer

Edit: Heb het al gevonden, in ieder geval zijn ze ermee bezig
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Het zou best kunnen dat Hurricane RATM pas later bekend maakt. RATM's eigen festival LA Rising komt er ook aan maar er is nog niet bekend dat zij daar zelf spelen. Misschien willen ze dat als eerste gig bekend maken en daarna pas de festivals, dat zou mij wel logisch lijken. Welke van dat lijstje zijn eigenlijk headliner? Arcade Fire? Inderdaad Half Moon Run en Jake bugg lijken me zeer waarschijnlijk!
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik denk dat jake bugg en Imagine dragons een zekerheidje is
En dat van ratm niet gaat gebeuren, ieder jaar zijn er dezelfde geruchten over ratm maar die gasten gaan nog echt niet de bühne op voor festivals hooguit die hun eigen la rising
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken