Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog even wachten, morgen komt Soundwave Australië met de 3de headliner? Eens kijken wat dat oplevert. Krijgen we misschien nog een klassieke rock act erbij? Nog nergens nieuws met McCartney, kunnen we doorstrepen?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
NiN zie ik echt niet gebeuren, stonden op Lowlands voor een zowat lege tent. Kennelijk niet erg in trek bij het grote publiek en zullen dus te weinig mensen trekken.

Arcade Fire zie ik veel eerder als afsluiter op BKS staan.

Rage Against the Machine heb ik nog niks over gelezen maar als ze touren rond die tijd uiteraard een toffe naam.

Linkin Park maakt kans maar was er nog in 2012, dat is wel erg snel en lijkt me dat ze dat alleen doen als ze niks anders kunnen krijgen.

Foo Fighters zou kunnen.

Ik denk dat het zoiets wordt:<br>
Placebo – Red Hot Chili Peppers<br>
Franz Ferdinand – Snow Patrol<br>
Editors – Pearl Jam

NiN ben ik met je eens dat het geen goede zet zou zijn maar zou best wel kunnen, Linkin Park precies hetzelfde. Die laatste zullen zeker niet de eerste zijn die 2jaar na de vorige keer langskomen. Arcade Fire is idd goede kanshebber voor BKS maar zou ook zomaar op Pinkpop kunnen staan.

En ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat Arctic Monkeys te klein zijn om Pinkpop te headlinen, kan niet zeggen dat ik fan ben hoor maar te klein zijn ze zeker niet. Ze hebben het grootste festival van Europa vorig jaar geheadlined en waren verder overal waar ze speelden een succes.

En die lijst lijkt me wel beetje te optimistisch, headliners zou wel kunnen maar gok toch iets kleinere subs. Die kunnen BKS en lowlands alle 3 headlinen dus sub op Pinkpop lijkt me sterk zeker met 3 mooie headliners
 

yumyum

Playlistbediener
15 okt 2013
24
0
Foals lijkt me ook een leuke naam voor pinkpop. Misschien iets voor de 3fm stage als afsluiter.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
En ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat Arctic Monkeys te klein zijn om Pinkpop te headlinen, kan niet zeggen dat ik fan ben hoor maar te klein zijn ze zeker niet. Ze hebben het grootste festival van Europa vorig jaar geheadlined en waren verder overal waar ze speelden een succes.

In Engeland zijn Britse bands vaak veel groter dan hier, zo is Kasabian daar ook headliner om een voorbeeld te noemen. Als je Pinkpop headlined moet je dus een dag dragen. Die dag moeten er zo'n 65.000 mensen komen. Dat betekent dat als headliner je eigenlijk zo'n beetje voor 35.000 mensen moet zorgen en ik denk inderdaad niet dat Arctic Monkeys dat zomaar even doet.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Indien je twijfelt of Linkin Park headliner waardig is dan lijkt het me sterk Arctic Monkeys dat wel zijn. En het klopt dat er bepaalde bands op plaatsen in verhouding erg hoog/laag staan met britse festivals:
- Editors engeland dagopvulling, 2 keer headliner
- Biffy Clyro, The Strokes, My Chemical Romance, Kasabian, Arctic Monkeys allemaal headliners in engeland dagopvulling op europeese festiva.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ja klopt dat Arctic Monkeys in UK groter is maar toch zijn ze hier ook erg populair, ze hebben vorig jaar ook al een aantal Europese festivals geheadlined die kleiner zijn als Pinkpop. Op die festivals waren ze allemaal een groot succes en ondertussen hebben ze een nieuw album uitgebracht en is hun populariteit alleen maar gestegen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Op Soundwave Australië zijn toegevoegd: o.a. A Day To Remember, Mastodon, HIM, Pennywise, Panic! At The Disco, Zebrahead. Hmmm, misschien wel een paar kansjes voor Pinkpop, maar geen potentiële PP-headliner tussen.
Arctic Monkeys en MUSE verwacht ik nog altijd niet als headliner of helemaal niet op Pinkpop.
Foals zijn wel de leuke kleine namen voor de kleine opvulplekjes, paar van dat soort namen komen pas naar voren na Eurosonic/Noorderslag als ze gehyped worden door 3FM.
Pearl Jam op Pinkpop 2014...wachten...wachten....wachten...wachten...(mag nu wel langzaam officieel worden beste heer Jan Smeets!)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@ Bjorn: Muse zouden erg weinig tot geen festivals gaan doen dus ik zou er niet op rekenen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Muse op Pinkpop word hem niet, die doen 1 festival in Europa en dan zal dat wel Roskilde, RW of een UK festival worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zal maar weer een nieuwe gok wagen. Headliners: Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers en Aerosmith. Sub's: Placebo, Avenged Sevenfold en (dan toch maar) Arctic Monkeys :)
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Arctic monkeys zullen echt geen sub willen zijn, nu lijkt me het natuurlijk Wel heel mooi maar niet redelijk.

Wat prachtig zou zijn zijn dan natuurlijk pearl jam en de rhcp als headliners en ja Aerosmith vast ook maar daar geef ik niet veel om

Ik denk als subs avenged sevenfold, editors, white lies, vampier weekend, volbeat, elbow, arcade fire 3 van deze dan natuurlijk
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Arctic Monkeys en Arcade Fire komen niet meer voor minder dan headliner. Is de reden waarom AM vorig jaar op BKS stond, en AF dit jaar waarschijnlijk hetzelfde doet. Ik zie Editors - Placebo - Franz Ferdinand als subs.

Aerosmith is echt geen Pinkpopmateriaal meer. Daar moet een 'jongere' headliner in de plaats (Snow Patrol of Arctic Monkeys). RHCP schat ik de kans ook klein in, maar we zullen daar maar afwachten aangezien ze blijkbaar wel touren.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Hmmm op dit moment zou ik zeggen:

Arctic Monkeys
Placebo
Pearl Jam

Placebo heeft genoeg bekende nummers zoals For What It's Worth, The Bitter End, Every Me And Every You, Meds, Special K, Running Up That Hill etc. om een goede show mee neer te zetten en ik vind de nieuwe nummers Too Many Friends en vooral Loud Like Love GEWELDIG. Bovendien vond ik de show van Pinkpop 2009 echt briljant, zo knap om mensen die eigenlijk voor Depeche Mode kwamen gewoon 1,5 uur te boeien.

Arctic Monkeys hebben zoooo veel hits. Op 3FM deden al 3 singeltjes van het afgelopen album het hartstikke goed, een album wat sowieso één van de betere (zo niet de beste) van het jaar is. Voor de rest hebben ze als ik zo even nadenk zo al 5 à 6 andere hits. Als je Glastonbury al twee keer geheadlined hebt, dan is Pinkpop kinderspel.

Pearl Jam hoeft niet veel meer over gezegd worden, al moet ik nog even melden dat ik Sirens echt niet normaal mooi vind. Wat een geweldig nummer. En Black mag van mij in de Top 3 tracks ooit. DOEN!
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Iets wat ik nog even vergeten ben te zeggen, hoezo zou 3FM invloed hebben op de line-up? 3FM is een publieke zender, die heeft helemaal geen commerciële doeleinde. Ze mogen niet eens winst maken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Iets wat ik nog even vergeten ben te zeggen, hoezo zou 3FM invloed hebben op de line-up? 3FM is een publieke zender, die heeft helemaal geen commerciële doeleinde. Ze mogen niet eens winst maken.

3FM haalt zelf geen winst uit Pinkpop, maar kan daarom nog wel een belangrijke partner zijn. Ze zijn immers populair bij een belangrijke doelgroep van Pinkpop, dus ook een interessante manier om te peilen welke acts het momenteel heel goed doen en dus geboekt zouden moeten worden. Of omgekeerd: via het samenstellen van de playlists kan 3FM de populariteit van een artiest maken of kraken, dus bepalen zij ook mee wie populair is en zeker geboekt moet worden.

Hetzelfde met Studio Brussel (ook publieke zender) en Rock Werchter. De bands die het goed doen in de hitlijst die door de luisteraars samengesteld worden komen opvallend vaker terug op de line up van Werchter, en op basis van de airplay kan je ook wat inschatten waar op de line up welke band zal staan.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Juaah, maar ik zelf luister veel naar Penquin radio, een internet radio zender die de alternatieve hits altijd al draait voor 3FM dat doet. Ik moet zeggen, de nummers die ik dan echt heel erg gaaf/goed vind, die worden ook vaak opgepikt door 3FM. Ik persoonlijk vind dat 3FM hele goede muziek draait. Even de zaterdag-middag, en de programma's Koen&Sander Show en MetMichiel wegdenken, die draaien voornamelijk poep.

Ik denk dat organisatoren van 3FM zelf in moeten schatten hoe populair een band is een hoe goed deze op het festival past. Daar zouden ze 3FM nauwelijks tot niet voor nodig moeten hebben. De echte populaire dingen worden ook op de poep-zender gedraaid (Imagine Dragons, Batille, Passenger etc.)
 

yumyum

Playlistbediener
15 okt 2013
24
0
Ik denk dat Biffy Clyro, HAIM en Imagine Dragons kanshebbers zijn voor subheadline. Andere namen die ook interessant zijn voor dagopvulling; Half Moon Run, Boxer Rebellion, Anna Calvi, Elephant Stone, Satellite Stories, Twenty One Pilots en Young The Giant.

Van de Nederlandse inbreng verwacht ik één van deze artiesten: Mister And Missippi, Tessa Rose Jackson, De Staat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk dat Biffy Clyro, HAIM en Imagine Dragons kanshebbers zijn voor subheadline

Sorry hoor maar ik kan je bij deze garanderen. Dat geen van deze bands Sub-Headliner word. Imagine Dragons en Haim zijn vele maten te klein. Haim zelfs heeft amper voet gezet op het vaste land van europa. Ik weet niet of we Biffy op Festival Tour moeten verwachten dit jaar. Ze hebben vorig jaar Zo gruwlijk veel festivals en concerten gedaan. Ik sluit niks uit maar ze worden met dit album op zak nog steeds niet als Sub of headliner gezien (Jammer genoeg)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog interressant is 1 van de headliners op Isle of Wight Festival (UK), daar nog niets bekend, vorig jaar hadden ze ook The Killers. Vraag me af, hoeveel overeenkomstige headliners met Rock Werchter en hoeveel met Rock-am-Ring in 2014? 2 is misschien wel wat veel maar niet onmogelijk, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken