Pinkpop 2014

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Uit ervaring weet ik dat je als het echt een drama gaat worden (zoals voor Lowlands vaak, maar ook kaarten voor Bruce Springsteen vorig jaar was een groot drama) je toch wel zal moeten vernieuwen omdat de server overbelast raakt en je browser daardoor op een fout stuit. Terug gaan kan dan niet altijd... maar goed ik ga er zaterdag ook klaar voor zitten, zo ook mijn broertje. Tot nu toe is het me altijd gelukt maar je weet nooit. Ik wil kaartjes voor zaterdag! :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Smeets heeft alvast hoge verwachtingen voor 2015 :')

http://www.nu.nl/muziek/3725500/jan-smeets-denkt-programma-pinkpop-in-2015-overtreffen.html

Muse? U2? FF?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0

U2? Vergeet dat maar alvast hoor. Dat zie ik echt nooit gebeuren. Dan eerder Muse, Coldplay en Foo Fighters. Hoe dan ook wel vreemd dat die daar nu al over begint. Laat ik wel voorop stellen dat ik hoop dat die nu eens echt de waarheid verteld en het Pinkpop ook nog eens daadwerkelijk gaat lukken. Dan wordt de keuze tussen RW en PP weer lastiger.

Maar kom op mensen we gaan toch niet nu al over volgend jaar beginnen hè!
 

Festifreak

Playlistbediener
9 dec 2013
5
0
Hallo! Ik had even een vraag, wat kan ik beter doen; voor het VVV kantoor gaan liggen of gewoon tickets via Ticketmaster bestellen? Want bij het VVV kantoor kan ik vrijdag pas rond een uur of 7 in de ochtend zijn, of ik moet morgen al rond 23:45 er gaan liggen omdat er geen metro rond 4/5 uur gaat.
Sorry dat ik jullie stoor met deze vraag, maar ik dacht dat jullie het wel zouden weten! Volg dit topic al heel erg lang trouwens :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik ga zelf voor internet. Tenzij je heel vroeg bij een verkooppunt staat, zal internet sneller gaan denk ik. Bovendien is een verkooppunt alleen gezellig als je met meerderen gaat en dat zit er voor mij waarschijnlijk niet in :p. De rest koopt sws via internet.

<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Smeets heeft alvast hoge verwachtingen voor 2015 :’)

http://www.nu.nl/muziek/3725500/jan-smeets-denkt-programma-pinkpop-in-2015-overtreffen.html

Muse? U2? FF?


U2? Vergeet dat maar alvast hoor. Dat zie ik echt nooit gebeuren. Dan eerder Muse, Coldplay en Foo Fighters. Hoe dan ook wel vreemd dat die daar nu al over begint. Laat ik wel voorop stellen dat ik hoop dat die nu eens echt de waarheid verteld en het Pinkpop ook nog eens daadwerkelijk gaat lukken. Dan wordt de keuze tussen RW en PP weer lastiger.

Maar kom op mensen we gaan toch niet nu al over volgend jaar beginnen hè!

Coldplay en Foo Fighters kun je vast opschrijven hoor, voor volgend jaar. De derde laat ik nog even open.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Zo ja, als Smeets zegt dat het volgend jaar beter word, dan zijn de heads van 2015 Anouk, Passenger en Neil Young :p
Als ik nu uit mijn hoofd hierover een uitspraak moet doen in de vroege ochtend...
Wil je The Rolling Stones met Metallica overtreffen, in mijn ogen onmogelijk, of toch?
Moet je als MOJO/Pinkpop dan minimaal 2 van deze namen brengen: Muse, Pearl Jam, Coldplay, Foo Fighters, U2, of een paar classics McCartney, Led Zeppelin, Fleetwood Mac.
Beetje ruime marge hé, maar het is nog vroeg, nu terug naar 2014 en de voorverkoopkriebels op de roze wolk...
Slecht geslapen zeg... pffooeee... Nog 26 uur tot start voorverkoop!!!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@Festifreak:
Mijn advies is het niet via internet te proberen. Werkt je verbinding? Storing IDEAL (zoals met de Pearl Jam kaartverkoop)? Je hebt er nauwelijks invloed op.
Ik zou zeggen ga op tijd naar een VVK punt en hou dingen zoveel mogelijk in eigen hand. Dus...vroeg opstaan! Hoe vroeger hoe beter maar ik denk dat je met 7.00 uur wel op tijd bent maar later zou ik zeker niet gaan. Overigens 'tip' ik Zuid Limburgers om gebruik te maken van het VVV kantoor in Gulpen. Klein dorp, beetje geïsoleerde ligging en staat op de VVK lijst.

Er zal ben ik bang een run op de kaarten zijn die niet eerder zo geweest is op Pinkpop! Ik denk dat de kaarten voor de zaterdag wel eens binnen een uurtje of twee uitverkocht kunnen zijn en de weekendkaarten zullen ook snel weg zijn ('slechts' 30.000). Als ik terug denk aan 2013 hoe snel Lowlands uitverkocht was....
Zaterdag 15-03-2014 wordt een hectische dag! Daarna kan de voorpret beginnen met in mijn ogen het beste programma sinds 2008.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
@Land Graaf, gezien je nickname denk ik dat je toch niet helemaal naar Gulpen gaat vroeg in de ochtend toch?
Als ik de voorverkkooppunten zie in Limburg is het in mijn ogen onlogisch dat er maar 1 voorverkooppunt in Landgraaf zelf is en 2 in Heerlen en Sittard, onder het motto "Support your Locals" moet het voor omwonende toch juist makkelijker zijn om aan kaarten te komen imo?
Geleen Buro Pinkpop, Mauritslaan 25 6161 HP Geleen – 046 475 25 00
Gulpen VVV, Dorpsstraat 27, 6271BK Gulpen – 0900 555 9798
Heerlen Satisfaction, Oranje Nassaustraat 29, 6411 LE Heerlen – 045 571 5265
Heerlen VVV, Bongerd 19, 6411JL Heerlen – 0900 555 97 98
Landgraaf VVV, Raadhuisplein 12, 6371 LA Landgraaf – 0900 5559798
Maastricht VVV, Kleine Staat 1, 6211 ED Maastricht – 0900 5559798
Sittard Music Machine, Paardestraat 11, 6131 HA Sittard – 046 452 3668
Sittard VVV, Rosmolenstraat 2, 6131 HX Sittard – 0900 5559798
Valkenburg VVV, Th. Dorrenplein 5, 6301DV Valkenburg – 0900 5559798
Venlo Sounds, Parade 66, 5911 CE Venlo – 077 351 0625
(voor de mensen die in Landgraaf gaan staan, NIET meer bij de ANWB/VVV-winkel gaan staan, die is gesloten. Het VVV-servicepunt zit nu in reisburo Van der Biesen naast Plus in het winkelcentrum.)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@DennisvdBr
Ik ga zelf niet naar Gulpen nee maar ik adviseer het wel aan mensen als ze pas vanaf 9 uur in de rij willen/kunnen gaan staan. Als er 50 mensen voor je aan de beurt zijn dan wacht je al snel een uur of nog langer en zal het er langzaam maar zeker om gaan spannen. Zeker ook omdat veel mensen het maximum aantal kaarten van 6 zal bestellen. Die 50 zullen er rond 8 uur zeker al staan. Waarschijnlijk nog wel meer. Vanaf 6 uur in de ochtend zal het toch wel gaan beginnen met de aanloop van mensen en hoe meer in de media bekend wordt gemaakt (FB, krant) dat het heel snel zal gaan; hoe vroeger de eersten zullen verschijnen. Het wordt een gekkenboel morgen...
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Hebben ze een bepaald aantal kaarten in de winkel of is het net als vorig jaar dat ze ze uitprinten? Ik hoop dat ze er wel een hoop al hebben :$ ik ga naar Haarlem en daar wordt het vast druk, ik wil er om kwart voor 7 staan... fingers crossed...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Hebben ze een bepaald aantal kaarten in de winkel of is het net als vorig jaar dat ze ze uitprinten? Ik hoop dat ze er wel een hoop al hebben :$ ik ga naar Haarlem en daar wordt het vast druk, ik wil er om kwart voor 7 staan… fingers crossed…
alles via ticketmaster, fingers crossed!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Aardige Column in Spitsnieuws vanmorgen over Pinkpop en The Rolling Stones:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2014/03/muziekcolumn-toneelstukje


Mick Jagger en Jan Smeets tijdens Pinkpop 1979. Jagger besloot op het laatste moment een optreden te cancelen.

Muziekcolumn: Toneelstukje

Onder festivalvolgers gaat het weken over bijna niets anders: The Rolling Stones op Pinkpop. Woensdagochtend kwam er na lang speculeren eindelijk witte rook uit kamp Jagger en een paar uur later bevestigde Jan Smeets het met een leuk toneelstukje bij de jaarlijkse perspresentatie in Paradiso. De festivalbaas deed met een komische act of hij pas ter plekke op het podium, met een oude telefoon, bevestiging kreeg dat het écht zo was 'en het is pas waar, als u het hier gehoord heeft.'

Leuk gedaan, natuurlijk. Zoals het ook grappig was dat iemand uit de festivalorganisatie, maanden geleden al, na een biertje te veel in de Ziggo Dome zijn mond voorbij praatte tegen een journalist van de Volkskrant: 'Niet verder vertellen, hoor, maar we zijn dus gewoon bezig met de Stones!' Hij vertelde het verder. Geinig was ook een nep-advertentie in februari in het Algemeen Dagblad, met festivallogo en al, verzonnen door de redactie van de krant zelf: 'The Stones komen, als Mick het wil.' Smeets en de zijnen hadden er niks mee te maken en waren *onaangenaam verrast* door de actie. Maar het ging er wél weer even over.

En in deze krant was woensdagochtend nog uit de mond van Smeets zélf opgetekend dat Pinkpop echt geen idee had wanneer The Stones hun definitieve 'ja' of 'nee' zouden geven. Wat een prachtige timing dat ze dan uitgerekend op de dag van de perspresentatie de knoop doorhakken en hun hele tourschema bekend maken. Nu we toch bezig zijn: was die presentatie vroeger niet altijd al in februari? Heeft Pinkpop soms netjes op The Stones gewacht in plaats van andersom?

Het zou kunnen dat het écht allemaal toeval is. Loslippige medewerkers, creatieve journalisten en Mick Jagger die woensdag oprecht wakker werd met de gedachte: ik heb nog wat goed te maken bij die oude baas, dus ik zal hem eens verrassen! Eigenlijk zou het veel leuker zijn, als het allemaal gewoon één groot toneelstuk is. Niks mis mee; het zou zelfs ronduit briljant zijn. Je vraagt je in dat geval af waarom niet álle festivals er zo'n geniale marketingstrategie op na houden. Leuk voor al die artiesten die steeds weer genoemd worden, het festivalpubliek geniet van de voorpret en de media hebben maandenlang iets om over te schrijven. En laten we niet vergeten: na al dat gespeculeer, gedoe, zogenaamd nieuws lekken en dan weer alles ontkennen, komen die Rolling Stones gewoon mooi wél. Daar mag best een ingewikkeld toneelstukje aan vooraf gaan.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">jellodinho wrote:</div>
Hebben ze een bepaald aantal kaarten in de winkel of is het net als vorig jaar dat ze ze uitprinten? Ik hoop dat ze er wel een hoop al hebben :$ ik ga naar Haarlem en daar wordt het vast druk, ik wil er om kwart voor 7 staan… fingers crossed…

alles via ticketmaster, fingers crossed!!

De VVK adressen hebben een "zakelijk account" bij Ticketmaster.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
De VVK adressen hebben een “zakelijk account” bij Ticketmaster.
ja, kan, maar zijn er nooit meer dan 10.000, naar mijn verwachting lijkt me daar de uitloop van ca. 7.000 in te zitten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
De VVK adressen hebben een “zakelijk account” bij Ticketmaster.


ja, kan, maar zijn er nooit meer dan 10.000, naar mijn verwachting lijkt me daar de uitloop van ca. 7.000 in te zitten.

Ik schat inderdaad dat die 10.000 per dag en weekendkaarten ongeveer het maximale is.
Voor 25 of 26 VVK adressen is dat gemiddeld 400 tickets. Dat is niet veel....
Vandaar ook dat ik denk dat het binnen twee uur wel eens uitverkocht kan zijn.

Teaser:
http://www.youtube.com/watch?v=ghlwbD8QrMA

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik twijfel nog even of ik écht vroeg naar Tilburg ga, of dat ik gewoon om 10u thuis klaar ga zitten. Per verkoopadres is t inderdaad niet zo veel. Misschien probeer ik wel allebei, laat ik mn pa thuis bestellen en ga ik naar Tilburg :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken