Lowlands 2014

marijn21

Playlistbediener
18 jan 2014
6
0
@ gloeilamp:

Geklaag valt mee?? Je bent zelf anders behoorlijk aan het klagen

En als het je niet bevalt (blijkbaar ben je een ervaren lowlandsganger als ik jouw verhalen zo hoor?) dan koop je toch geen kaart en ga je toch lekker naar pukkelpop, waar de line-up 10x beter is (volgens jou dan).

Wordt het ook een stuk gezelliger voor de mensen die wel van lowlands genieten.....
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik lever geen kritiek op Sziget, juist omdat de line-up heel vaak overeen komt of een headliner deelt verbaast het me dat je de lowlands line-up niet goed vindt maar werchter wel.
James Blake en Kendrick Lamar zijn misschien niet baanbrekend maar wel een van de meest relevante acts in hun genre van dit moment en voor the knife en ook James Blake vind ik toch dat het niet de meest voor de hand liggende acts zijn voor een festival. Dus als je niet voor de stadion acts komt en niet voor relevante acts vraag ik me echt af wat je op een festival komt doen (als je naast feesten de line-up blijkbaar heel belangrijk vindt).
Daarnaast denk ik niet dat dat de insteek is voor down the rabbit hole afgaande op de eerste namen.
Ik zeg niet dat de namen op BKS niet interessant zijn, maar het is vrij voorspelbaar wat ze programeren (als je zoals ik al zei, kijkt naar bands met hoge ratings op pitchfork en de bands die op BKS stonden zul je zien dat er heel veel overeen komt.
Maar het is niet de bedoeling om je zo erg aan te vallen, ik vind het alleen jammer dat je zoveel kritiek hebt op lowlands terwijl het echt een prachtig festival is.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik lever geen kritiek op Sziget, juist omdat de line-up heel vaak overeen komt of een headliner deelt verbaast het me dat je de lowlands line-up niet goed vindt maar werchter wel.<br>
James Blake en Kendrick Lamar zijn misschien niet baanbrekend maar wel een van de meest relevante acts in hun genre van dit moment en voor the knife en ook James Blake vind ik toch dat het niet de meest voor de hand liggende acts zijn voor een festival. Dus als je niet voor de stadion acts komt en niet voor relevante acts vraag ik me echt af wat je op een festival komt doen (als je naast feesten de line-up blijkbaar heel belangrijk vindt).<br>
Daarnaast denk ik niet dat dat de insteek is voor down the rabbit hole afgaande op de eerste namen.<br>
Ik zeg niet dat de namen op BKS niet interessant zijn, maar het is vrij voorspelbaar wat ze programeren (als je zoals ik al zei, kijkt naar bands met hoge ratings op pitchfork en de bands die op BKS stonden zul je zien dat er heel veel overeen komt.<br>
Maar het is niet de bedoeling om je zo erg aan te vallen, ik vind het alleen jammer dat je zoveel kritiek hebt op lowlands terwijl het echt een prachtig festival is.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben hier ook niet op Lowlands af te zeiken, ik vind het gewoon jammer om te zien dat het steeds minder begint te worden. Over BKS hebben we gewoon een meningsverschil, ik vind wel dat daar op een goede manier geboekt word, maar ik ben dan ook geen Pitchfork volger. Dan is alles snel interessanter dan voor iemand die Pitchfork wel in de gaten houd. Geen probleem verder!

Dan over Lowlands. Ik ben een echte festivalliefhebber dus ik vind het raar dat jij je afvraagt wat ik kom doen op een festival. Ik ga naar Best Kept Secret om nieuwe dingen te checken, en mijn muzieksmaak komt goed overeen met wat daar op de lineup staat. Pinkpop en Werchter zijn vaste prik, ik vind het leuk om grote acts te zien, en ik kan erg genieten van de shows en het samen zijn met vrienden uit Belgie die ik verder weinig zie. Sziget is een soort van vakantie voor mij. Meer een feestfestival, maar overdag probeer ik vaak ook de stad Budapest te bekijken en wat bandjes te zien in de A38-tent. Ik bezoek als sinds mijn 9e festivals, en ik kan me eigenlijk geen zomer zonder festivals meer voorstellen. Deze opmerking van je vind ik dus nogal raar, iedereen heeft andere beweegredenen om een festival te bezoeken.

Over de lineups verschillen onze smaken ook gewoon heel erg. Jij vind de lineups van Lowlands sterk, en ik die van Werchter en Sziget (vorig jaar niet heel erg trouwens..). Maar zoals ik al zei is dat smaak, en ik vind het alleen maar leuk dat jij de lineups wel goed vind. Ik zou het ook graag goed vinden, maar ik zie gewoon te weinig positieve dingen om Lowlands te bezoeken. Jammer voor mij :(

En Marijn. Veel plezier op Lowlands. Ik hoop voor je dat al die vervelende mensen zoals ik wegblijven en dat je lekker van Skrillex kan genieten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het leek alsof je zei dat je niet voor bands komt die relevant zijn en ook niet voor de grote acts, dus dat klonk een beetje raar voor mij.
Daarnaast maakt me ook zeker niet uit dat er heel erg naar Pitchfork wordt gekeken, want dat is ook zeker wat ik luister, begrijp me niet verkeerd. De line-up van Werchter het ik ook niets op aan te merken, Sziget (ook al ben ik er nooit geweest) lijkt me iets te massaal en heeft dan voor mij niet echt een line-up die me aantrekt, al lijkt het me wel heel tof zoals jij het beschrijft.
Nouja, misschien tot op BKS dan :)
 

marijn21

Playlistbediener
18 jan 2014
6
0
Wauw zeg ik weet niet hoe je het doet, maar vindt het echt onwijs fantastisch dat je uit mijn schrijven denkt te kunnen opmaken wat mijn muzieksmaak is. Kan je alleen wel zeggen dat dubstep nou niet helemaal in mijn playlist voorkomt
Maar goed, ik moet toe geven, ben zeer open minded wat muziek betreft...........het is alleen jammer dat er mensen zijn die dat wat minder zijn en dus niet kunnen genieten van alle verschillende facetten die de muziekwereld heeft te bieden. (oh, en daar bedoel ik jou niet persoonlijk mee, ik bedoel de mensen in het algemeen die altijd wat te klagen hebben. Dus hoef je ook niet te reageren dat je dat wel bent, want ach ja, de grootste roepers he....maar goed, ik heb je een beetje leren kennen, dus kom maar op met die ene opmerking)

Hierbij denk ik dat ik genoeg mijn mening heb gespuid en dat het nu wel een beetje een welles nietes spelletje gaat worden.

Ik zou zeggen veel plezier op de andere festivals (en dat bedoel ik niet sarcastisch) en nog een fijne avond
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>
Ben nog nooit naar Lowlands geweest. wel Pukkelpop.<br><br>
Nu dacht ik, misschien eens keertje naar Lowlands gaan, maar ik weet het nog niet zeker. Ik woon dichtbij Biddinghuizen. Maar Pukkelpop heeft misschien wel weer een betere line up. even nadenken dus.. Anders misschien mocht ik naar Lowlands willen, kaartje via marktplaats kopen kort vantevoren ofzo?

Zou ik zeker afraden. Mijn neef heeft dat vorig jaar gedaan en is er ingetrapt, er zijn heel veel neppe kaarten te koop voor Lowlands. Dus als je wil gaan zou ik er gewoon snel bij zijn. Ikzelf zou wel voor Pukkelpop gaan, maar dat is mijn mening. Die hebben vaak toch een breder programma met veel interessante kleine namen, maar ook wat grote klappers. Lowlands is qua lineup vaak wat minder, deze lichting vind ik ook heel erg matig.
Dat is waar. ik ga nog nadenken.. maar ik denk dat ik toch gewoon weer naar Pukkelpop ga. dat vind ik gewoon een erg leuk festival en inderdaad, een breder programma met interessante kleine en grote namen. :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben het met gloeilamp eens. Lowlands lijkt hun machtspositie van het elk jaar meteen uitverkomen te boven te stijgen. Hen affiche was al een van de slappere afgelopen jaar. en nu door het organiseren van DTRH. halen ze ook nog eens Black keys,Foals,MGMT weg voor hun eigen festival. Dit zal het affiche niet veel goeds doen. als ze dan ook nog de tickets duurder maken.
De namen die ze deze keer vrijgeven voor de ticketverkoop zijn ook weinigzeggend zeker de boeking van skrillex ertussenin.
Dit is geen kweste over wat jullie goede muziek vinden of niet.
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Mijn tweelingbroer, ouders en ik willen graag met z'n vieren naar lowlands. Nu heb ik een vraag: is het slimmer om via de reguliere verkoop 4 tickets te kopen of om met 2 pc's 2 cjptickets te kopen? (Wij zitten beide in het examenjaar)

Alvast bedankt voor het advies!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Interessant stukje waar ik me heel goed in kan vinden: http://www.lowlove.nl/2014/opinie/vier-redenen-om-niet-meer-naar-lowlands-te-gaan/#comment-13966
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Ik weet bijna zeker dat het valse hoop is maar zouden de Arctic Monkeys niet heel misschien kunnen komen?
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Half 10 op, PC aan en 11 uur begon de verkoop, kwart over 11 tickets:D Heerlijk! Nog meer mensen hier met tickets? :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
De run op kaarten is blijkbaar wel minder, ik ging rond 11 uur uit nieuwsgierigheid even kijken en na 20 minuten was ik al door de wachtrij heen. Of de servers zijn sneller..
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik heb ze ook! Ik zie wel dat je nu ook nog gewoon kunt bestellen, dus het loopt toch niet zo storm als voorheen..
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Ik heb ook tickets! Zouden de geruchten en bevestigingen niet moeten worden aangepast? Misschien De Staat en Chef's Special ook dr even bij :p
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Je kan nu nog steeds kaarten bestellen :') Ben toch wel blij dat die hype over blijkt te zijn, doet het festival misschien ook ten goede.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Haha valt dat even tegen! Hartstikke terecht dat ze nog niet uiverkocht zijn, hopelijk word de hype nog minder.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Je kan nu nog steeds kaarten bestellen :’) Ben toch wel blij dat die hype over blijkt te zijn, doet het festival misschien ook ten goede.

Dat lees ik inderdaad ook ergens. en tot de laatste paar jaren was Lowlands het Indie-festival van Nederland in mijn mening. en met BKS, Down the Rabbit Hole heb je hele goede vervangers tegenwoordig.

Daarnaast vind ik het ook wel leuk om te zien. zorgt er weer voor dat ze een beetje kritisch naar zichzelf moeten kijken en er gewoon achter komen dat hun marketing dit jaar klote is geweest.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik las dat er zo'n 50.000 van de 55.000 verkocht waren dus het zal wel niet heel lang meer duren, maar klopt, het is niet meer in drie tellen uitverkocht. Hopelijk komen ze snel weer met een fijn pakketje met namen!
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
@gloeilamp volgens mij heb je al zo'n 4 keer je haat voor lowlands geuit op dit forum. Als je toch niet gaat en het zo stom vindt, stop dan gewoon met dit forum. Het is een geruchtenforum, als je nou positiefe dingen zei zou het niet erg zijn maar ik ben de negativiteit een beetje zat aan het worden. Sorry dat ik nu zelf ook chagerijnig klink maar ik was dr echt een beetje klaar mee.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@gloeilamp volgens mij heb je al zo’n 4 keer je haat voor lowlands geuit op dit forum. Als je toch niet gaat en het zo stom vindt, stop dan gewoon met dit forum. Het is een geruchtenforum, als je nou positiefe dingen zei zou het niet erg zijn maar ik ben de negativiteit een beetje zat aan het worden. Sorry dat ik nu zelf ook chagerijnig klink maar ik was dr echt een beetje klaar mee.

Haat? Als ik hier niet eens mijn mening mag verkondigen ben jíj de enige hier die moet stoppen met dit forum. Ik heb mijn mening gegeven over het festival, de lineup, de prijsstijging etc etc. Wat loop je dan te klagen? Ik heb mijn ervaringen gedeeld, en als ik kritiek heb mag ik dat toch geven? Zoals je zelf zegt: het is een forum. Dat jij het alleen goed vind dat er positieve dingen worden gezegd is ook je eigen probleem, en niet het mijne.

Speciaal voor jou: Placebo lijkt mij een dikke kanshebber.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken