Fortarock 2016

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Toch een paar andere dingen dan ik had verwacht. De opvallendste is Amon Amarth op mainstage als 3de naam ipv stage 3 afsluiter. Ook had ik Distubered en Megadeth andersom verwacht. Mijn schema wordt waarschijnlijk: The Shrine - Monster Truck - Amon Amarth - Bombus - Megadeth - Babymetal - Disturbed - Eluveitie - Volbeat.
Daartussen ga ik ook nog wel even bij andere bandjes kijken maar niet zo bewust waarschijnlijk. Dus bij ligt de ruimte voor een eventuele meeting hiertussen ergenas. Als ik het zo bij de meeste bekijk kan dat tijdens Dark Funeral/ Swallow the Sun?

Voor de zondag is het trouwens fijn dat zoals verwacht alles om en om is en het hoofdpodium de tent is. Sowieso WT en Heidevolk kijken. Waarschijnlijk avatar, Gojira en Tremontie ook wel:
Voor degene die het handig vind staat de laatste verzie van het blokkenschema weer op clashfinder! :)
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Mijn lijstje zal zijn: Havok - Amon Amarth - Abbath - Disturbed - Eluveiti - Volbeat.

Verder zou ik tussendoor nog even van een afstandje willen kijken bij Dark Funeral - Baby Metal - King Diamond.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Toch een paar andere dingen dan ik had verwacht. De opvallendste is Amon Amarth op mainstage als 3de naam ipv stage 3 afsluiter. Ook had ik Distubered en Megadeth andersom verwacht. Mijn schema wordt waarschijnlijk: The Shrine – Monster Truck – Amon Amarth – Bombus – Megadeth – Babymetal – Disturbed – Eluveitie – Volbeat.
Daartussen ga ik ook nog wel even bij andere bandjes kijken maar niet zo bewust waarschijnlijk. Dus bij ligt de ruimte voor een eventuele meeting hiertussen ergenas. Als ik het zo bij de meeste bekijk kan dat tijdens Dark Funeral/ Swallow the Sun?

Voor de zondag is het trouwens fijn dat zoals verwacht alles om en om is en het hoofdpodium de tent is. Sowieso WT en Heidevolk kijken. Waarschijnlijk avatar, Gojira en Tremontie ook wel:
Voor degene die het handig vind staat de laatste verzie van het blokkenschema weer op clashfinder!
simple-smile.png

Als de andere het ermee eens zijn is het alleen nog wachten tot de plattegrond en er een plek afgesproken kan worden!
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Veel beter schema dan ik had verwacht. Heel blij mee dat Megadeth wat eerder speelt zodat ze niet clashen met King Diamond, en ook dat Amon Amarth eerder speelt zodat deze ook niet clashen met King Diamond. Kan eigenlijk alles wat ik echt wilde zien nu ook zien (behalve Babymetal dan, want denk dat we dan even wat gaan eten, dat moet ook gebeuren namelijk, en Abbath niet echt omdat ik bij Megadeth per se in het voorste vak wil als dat er is, of in elk geval redelijk vooraan omdat ik al 4-5 jaar wacht om die live te zien, en Abbath vind ik wel okay, maar kan me niet zo heel veel schelen als ik ze niet zie).

Wordt dus:
Zaterdag - Tremonti > Avatar > Heidevolk > Gojira
Zondag - Havok > Architects (wil mijn broer waarschijnlijk zien) > Amon Amarth > Megadeth > King Diamond > Volbeat
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Wat een prachtig schema!

Ik kan alles zien wat ik wil!!

Mijn sporenboekje: Havok - Architects - Fleshgod Apocalypse - Suicidal - Dark Funeral - Amon Amarth - Abbath - Megadeth - Babymetal (wel Megadeth afkijken natuurlijk) - eten - Disturbed van een afstandje - Eluveitie - en dan natuurlijk Volbeat

King Diamond ga ik op Graspop zien, dus die kan ik mooi overslaan op Forta.

 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
[video]https://www.youtube.com/watch?v=83lJkrITHFc[/video]

Officiele trailer voor het festival.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
BAM! Ik heb er zin in als ik zo'n trailer zie!

Wie van hier is er behalve de zondag ook de zaterdag?
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
BAM! Ik heb er zin in als ik zo’n trailer zie!

Wie van hier is er behalve de zondag ook de zaterdag?

Komende week toch even een zaterdag kaartje bestellen want ik krijg er nu echt zin in om toch beide dagen te gaan!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
:)
Ik ben er bij!!!
Ik zal er 5 juni zondag zijn, super veel zin in.
Zal mijn eerste keer FortaRock worden, eens een goede check uitvoeren ;)
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
BAM! Ik heb er zin in als ik zo’n trailer zie!

Wie van hier is er behalve de zondag ook de zaterdag?

Ik zal er beide dagen zijn! Ben vanaf 6 uur 's avonds aanwezig op Zaterdag en Zondag de hele dag moshen!
Ik ben sinds November niet meer naar een concert geweest dus ik heb het echt enorm veel zin in!

Iemand die ik hier in de pit tegen kan komen?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Land Graaf wrote:
BAM! Ik heb er zin in als ik zo’n trailer zie!

Wie van hier is er behalve de zondag ook de zaterdag?


Ik zal er beide dagen zijn! Ben vanaf 6 uur ’s avonds aanwezig op Zaterdag en Zondag de hele dag moshen!
Ik ben sinds November niet meer naar een concert geweest dus ik heb het echt enorm veel zin in!

Iemand die ik hier in de pit tegen kan komen?

Mij kun je bij een paar bands wel tegen komen.

Ben er beide dagen bij en ontzettend veel zin in. Ben alleen nog niet helemaal uit met mijn schema op het laatste moment van de zondag, maar dat zie ik die dag vanzelf wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Iemand 'ervaring' met parkeren voor Goffertpark.
Ben pas 1 maal in Goffertpark geweest, Muse 2010, maar weet niet meer of dat er toen betaald moest worden of niet.
Volgens de site van FortaRock niet, http://www.fortarock.nl/festival-info/vervoersinformatie
Rondom het Goffertpark liggen meerdere parkeerplaatsen. Op basis van het verkeersaanbod zal je naar één van de parkeerplaatsen worden gestuurd. Deze parkeerplaatsen liggen op maximaal 20 minuten loopafstand van het Goffertpark. Het parkeren is gratis met uitzondering van de parkeergarages.
Nou is dat wel een aantal jaren terug.
Hoe gaat het parkeren laatste edities van FortaRock, is er iets waar ik vooraf aan moet denken of op moet letten?
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Vorig jaar met Mumford & Sons was het op veel plekken wel betaald parkeren. Als het ik mij goed herinner waren ook op de omliggende bedrijventerreinen een paar parkeerplekken ingericht als betaalde plek. En dat was nog best een eindje lopen (kwartiertje ofzo) geloof ik.

Maar als het al op de site van FortaRock staat dat het gratis is, dan zal dat uiteraard gratis zijn.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Afgelopen jaar heb ik geparkeerd bij een grote parkeerplaats bij een shell tankstation langs de grote weg en je was vrij snel in het goffertpark.
Parkeren op dat punt was overig gratis!
Ik zal straks even de exacte locatie zoeken, mischien wel handig voor meerdere hier.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Afgelopen jaar heb ik geparkeerd bij een grote parkeerplaats bij een shell tankstation langs de grote weg en je was vrij snel in het goffertpark.
Parkeren op dat punt was overig gratis!
Ik zal straks even de exacte locatie zoeken, mischien wel handig voor meerdere hier.

Oh, daar....
Wij stonden (in 2010) bij een brandweer kazerne, dat is wel iets verder lopen idd...
Volgens mij vanaf A73 makkelijk te bereiken en eerste de beste aangegeven parkeermogelijkheid toen, zo ver ik mij herinner.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Voor het shell neerbosschweg tankstation ligt de gratis parkeerplaats.
Nu natuurlijk afwachten of het dit jaar nog steeds gratis parkeren is.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
De eerste 3 singles van het nieuwe Volbeat album zijn nu al een tijdje uit. Wat vinden jullie ervan en hoe denken jullie nu over de headlinerpositie van Volbeat? Dit vraag ik omdat er in het begin veel commentaar over was en ik wel benieuwd ben wat iedereen er nu van denkt.

Ik vond 'The Devil's Bleeding Crown' wel redelijk goed en 'For Evigt' wat tegenvallen (behalve dat hij gedeeltelijk in het Deens is, dat vind ik dan wel weer tof en hoop ook dat de Deense variant op het album staat). 'Seal the Deal' vind ik de beste tot nu toe. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de nummers wel wat harder had verwacht of daarop had gehoopt. Dat hadden ze namelijk aangegeven en dat vind ik bij deze 3 nummers wel meevallen, maar misschien komt dat nog op het album. Al met al vind ik ze een terechte headliner. Kijk ook uit naar hun show en album!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
De eerste 3 singles van het nieuwe Volbeat album zijn nu al een tijdje uit. Wat vinden jullie ervan en hoe denken jullie nu over de headlinerpositie van Volbeat? Dit vraag ik omdat er in het begin veel commentaar over was en ik wel benieuwd ben wat iedereen er nu van denkt.

Ik vond ‘The Devil’s Bleeding Crown’ wel redelijk goed en ‘For Evigt’ wat tegenvallen (behalve dat hij gedeeltelijk in het Deens is, dat vind ik dan wel weer tof en hoop ook dat de Deense variant op het album staat). ‘Seal the Deal’ vind ik de beste tot nu toe. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de nummers wel wat harder had verwacht of daarop had gehoopt. Dat hadden ze namelijk aangegeven en dat vind ik bij deze 3 nummers wel meevallen, maar misschien komt dat nog op het album. Al met al vind ik ze een terechte headliner. Kijk ook uit naar hun show en album!
For Evigt is er ook volledig in engels, The Bliss, is wel een heel lekker nummer hoor... imo (mijn vrouw vind het ook oke als ik die aanzet ;) )
The Devil’s Bleeding Crown kan ik wel heel erg waarderen (en inmiddels mee brullen), ik zie wel uit naar het nieuwe album. Door deze nummers zijn mijn verwachtingen wel hoog geworden.
Qua headliners postitie, ben ik er al een tijdje over uit, anno 2016 is Volbeat een headliner, absoluut!!
Naar mening hadden ze, met een groot deel van dit repertoire zelfs festivals als Pinkpop of Werchter kunnen headlinen zonder probleem.
Nu kiezen ze voor de rock en metal festivals, past ook prima.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Brian wrote:
De eerste 3 singles van het nieuwe Volbeat album zijn nu al een tijdje uit. Wat vinden jullie ervan en hoe denken jullie nu over de headlinerpositie van Volbeat? Dit vraag ik omdat er in het begin veel commentaar over was en ik wel benieuwd ben wat iedereen er nu van denkt.

Ik vond ‘The Devil’s Bleeding Crown’ wel redelijk goed en ‘For Evigt’ wat tegenvallen (behalve dat hij gedeeltelijk in het Deens is, dat vind ik dan wel weer tof en hoop ook dat de Deense variant op het album staat). ‘Seal the Deal’ vind ik de beste tot nu toe. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de nummers wel wat harder had verwacht of daarop had gehoopt. Dat hadden ze namelijk aangegeven en dat vind ik bij deze 3 nummers wel meevallen, maar misschien komt dat nog op het album. Al met al vind ik ze een terechte headliner. Kijk ook uit naar hun show en album!


For Evigt is er ook volledig in engels, The Bliss, is wel een heel lekker nummer hoor… imo (mijn vrouw vind het ook oke als ik die aanzet
1f609.png
)
The Devil’s Bleeding Crown kan ik wel heel erg waarderen (en inmiddels mee brullen), ik zie wel uit naar het nieuwe album. Door deze nummers zijn mijn verwachtingen wel hoog geworden.
Qua headliners postitie, ben ik er al een tijdje over uit, anno 2016 is Volbeat een headliner, absoluut!!
Naar mening hadden ze, met een groot deel van dit repertoire zelfs festivals als Pinkpop of Werchter kunnen headlinen zonder probleem.
Nu kiezen ze voor de rock en metal festivals, past ook prima.

The Bliss heb ik ook gehoord en het enige interessante aan het nummer was weg, namelijk het Deens ;). Nee, het is geen heel verkeerd nummer maar van deze 3 toch de zwakste.
Ik denk dat het Werchter en Pinkpop op kritiek zal staan als ze Volbeat als headliner neer zetten. Werchter kan misschien door de 1 dag meer het wel doen met goed programma.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken