Fortarock 2016

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ik vind ze goed bezig daar. Een gevarieerd programma met meerdere metal stijlen vertegenwoordigd en voor een deel maar niet teveel gericht op main stream bands. Gevolg: een gezellig festival van rond de 15.000 man. Prima!

Helemaal mee eens!



Teake Rooks wrote:
Oh okay.
Ik vond Eluveitie wel beter bij de tent passen though.


Vind ik ook maar kan ook nog als ze een plekje opschuiven naar beneden. Ik verwacht Monster Truck niet in de tent.

Klopt, dat kan ook nog.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Maar dan nog, €51.50 voor een dagkaart voor de zondag (in early bird verkoop).
Je kunt voor deze namen toch niet klagen voor dat bedrag?
Ik vind dat de organisatie het prima doet zo en ik vind dat ze zo door moeten gaan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598


Zo denk ik dat het wordt, zo ongeveer. Ik hoop volgende week op het blokkenschema.

We wisten toch al dat de nederlandse metalliefhebbers azijnzeikers eerste klas zijn. Als er rond de 15000 bezoekers komen is het qua mij betreft prima, Gezellig aantal.
Ik heb voor mijn kaartje 60 euro betaalt, 2 dagen. Daarvoor zie ik 14 bands die ik graag wil zien. Dat lukt mij nergens anders. Ik vind de soorten metal die er staan ook gevarieerd, dus complimenten aan de organisatie.

Zou de beslissing om Babymetal in de tent te zetten jammer vinden. Als ze tegenover Eluveitie spelen ga ik ze niet zien en ik was eigenlijk wel benieuwd geworden. Naar mijn gevoel zat het blokkenschema ook beter in elkaar als Babymetal op main speelde en Eluveitie in de tent waar ze horen te spelen.

Maarja, hopelijk weten we het snel.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ik dacht dat Landgraaf zei dat trash metal nooit in de tent stond, maar ik weet het niet zeker. Als dat waar is staan ze vast op het andere podium.
Verder ziet er schema er wel goed uit lijkt me.

Naar mijn gevoel zat het blokkenschema ook beter in elkaar als Babymetal op main speelde en Eluveitie in de tent waar ze horen te spelen.

Vind ik ook. Ik hoop dat Eluveitie nog wel in de tent speelt, misschien voor Babymetal dan.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Ik dacht dat Landgraaf zei dat trash metal nooit in de tent stond, maar ik weet het niet zeker. Als dat waar is staan ze vast op het andere podium.
Verder ziet er schema er wel goed uit lijkt me.

Brian wrote:
Naar mijn gevoel zat het blokkenschema ook beter in elkaar als Babymetal op main speelde en Eluveitie in de tent waar ze horen te spelen.

Vind ik ook. Ik hoop dat Eluveitie nog wel in de tent speelt, misschien voor Babymetal dan.

Ik denk vooral dat Death / Black Metal (m.n. de geschminkte kerels) in het donker speelt (en doorgaans dus in de tent). Gevolg dus dat de trash/hardcore buiten speelt.
En babymetal leunt als ik YouTube mag geloven ook veel op showelementen als licht. Past daarom misschien ook beter in een tent?
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ik denk vooral dat Death / Black Metal (m.n. de geschminkte kerels) in het donker speelt (en doorgaans dus in de tent). Gevolg dus dat de trash/hardcore buiten speelt.
En babymetal leunt als ik YouTube mag geloven ook veel op showelementen als licht. Past daarom misschien ook beter in een tent?

Klopt, dat soort bands staan sowieso in tent. Geen idee wat voor show Babymetal heeft dus zou goed kunnen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik dacht dat Landgraaf zei dat trash metal nooit in de tent stond, maar ik weet het niet zeker. Als dat waar is staan ze vast op het andere podium.
Verder ziet er schema er wel goed uit lijkt me.

Brian wrote:
Naar mijn gevoel zat het blokkenschema ook beter in elkaar als Babymetal op main speelde en Eluveitie in de tent waar ze horen te spelen.

Vind ik ook. Ik hoop dat Eluveitie nog wel in de tent speelt, misschien voor Babymetal dan.

Klopt! Thrash staat eigenlijk altijd op het tweede podium of op main.

Verder vernam ik op FB dat Babymetal laat in de middag speelt. Dat betekent dus rond half 5 - half 6 in het schema denk ik. Daarmee
schuift in de tent Abbath (of Eluveitie) een plekje omhoog.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Morgen dus het schema. Wat al wel bekend is is dat King Diamond Abigail integraal zal spelen, dus een set van 90 min. Deze set zal weer niet overlappen met Megadeth, dus die set begint eerder.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Eindelijk! Ik hoop wel dat zo het programma niet totaal zal overlappen met andere bands.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ook las ik dat Eluevitie de drummer per direct ontslaat en de zangeres opstapt, zou dit nog gevolgen kunnen hebben voor Fortarock vraag ik me af
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.692
848
Ook las ik dat Eluevitie de drummer per direct ontslaat en de zangeres opstapt, zou dit nog gevolgen kunnen hebben voor Fortarock vraag ik me af

Nee dus, overigens stappen er 3 op:

Van hun FB pagina: " Their last performance with Eluveitie will be the FortaRock - The Festival in Nijmegen (NL) on the 5th of June. "

Nog een extra reden dus om te gaan
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Nou hier is het dan.

Vrijdag:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13103397_1360488323978082_7912627049017613478_n.jpg?oh=be14efbaf330b6c021882ea2b61a7d10&oe=57E67AA2

Zaterdag:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13102748_1360490797311168_2467709504451789884_n.jpg?oh=d3b558fa50b32ea41908fb5cc3e3351d&oe=57E2409F
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Verrassend lage plek voor Amon Amarth en ook nog op Main. Die had ik als afsluiter op stage 3 getipt.
Alleen HAVOK en THE SHRINE tegelijk vind ik een beetje jammer. King Diamond bekijk ik wel
op Graspop dus mijn spoorboekje gaat worden:

THE SHRINE - ARCHITECTS - MONSTER TRUCK - SUICIDAL TENDENCIES - AMON AMARTH - BOMBUS - MEGADETH -
OBITUARY - DISTURBED - ELUVEITIE - VOLBEAT.

Nice! :)
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Het schema is heel anders dan we hier verwacht hadden, maar ziet er wel goed uit.
Mijn spoorboekje ongeveer:

Havok of The Shrine - Architects - Monster Truck - Suicidal Tendencies - Amon Amarth - Bombus - Megadeth - Babymetal van een afstandje ;) - Disturbed - Eluveitie of het laatste uur van King Diamond - Volbeat
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken