Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Logisch ergens, iedereen wilde asap headliners in de wacht slepen.
Deze gaat er gewoon voorbij neem ik aan

Edit; alhoewel ik wel snel 1 had gepakt omdat ik maar bij 1 letter waar ik in de top 5 mocht beginnen blij was qua headliner ;)

Nadat we eerder al Sufjan Stevens konden aankondigen als subheadliner voor zondag 3 juli, is het nu tijd voor de sub van vrijdag 1 juli. Ze is vandaag vooral bekend van haar hit 'Killing Me Softly With His Song', maar bezit daarnaast nog over een hele resem aan andere absolute pareltjes, zoals het geweldige 'First Time Ever I Saw Your Face'. Dit nummer betekende haar grote doorbraak (& leverde haar 2 grammy's op) in 1972. Wij zijn enorm trots om te kunnen aankondigen dat niemand minder dan Roberta Flack een exclusief optreden zal geven op Cabin In The Woods 2022.

Nu we halfweg zijn delen we ook graag een overzicht van de tot nu toe aangekondigde acts per dag:

Vrijdag 1 Juli: Joni Mitchell, Enya, Roberta Flack, Hildur Gudnadóttir, Neutral Milk Hotel, Yo La Tengo, Ulver, Gabriels & Keeley Forsyth

Zaterdag 2 Juli: Taylor Swift, London Grammar, Danny Elfman, Volcano Choir, Boygenius, Ider, Olivia Vedder & 5K HD

Zondag 3 Juli: ABBA, Sufjan Stevens, Max Richter, Perfume Genius, The Clementines, Zebra Katz & The Weather Station

@Paddy
@Rikkie

Een echte letter om voor iedereen weer even (een) flink(e) (grote naam) te scoren waarbij er waarschijnlijk nog een hoop grote vissen op de plank liggen, wellicht mede ingegeven door al eerder op het affiche van iemand te hebben gestaan. Dance-pop, zo noemen we het voor het gemak maar even, heeft door onder andere goede albums van Dua Lipa en Jessie Ware een comeback gemaakt. Maar wat ons betreft is er maar één onbetwiste dancekoningin en deze komt uit Zweden. Wat ons betreft een ideale naam om een overdekte stage af te sluiten (RW lezen jullie mee?): Robyn.

@Brian

Zitten jullie klaar voor een vooropgezet plan die helemaal gaat lukken? Er is al gesproken van een vervaarlijke zaterdag combi. Wie dacht dat ik het alleen had over Gary Moore - Thin Lizzy komt bedrogen uit. Want de naam die anderhalf uur lang het podium in de fik gaat zetten komt er nu bij. En in vuur en vlam gaat dat podium. Meerdere keren beste gitarist ter wereld, een uitzonderlijke live reputatie en het Ierse gevoel compleet makend is hier:

Rory-Gallagher.png

@koekdoos en @ThijsDB

We zitten op de helft. Even wat duidelijke informatie naar onze kaartkopers toe over de namen die nog verwacht mogen worden.

Classic-Wings-op-de-helft.png

Op alle drie dagen wordt nog een derde podium afsluiter verwacht. Op de Vr en Za ook nog een tent (2de) sub. Voor de zondag hebben we nog veel moois in het vat, namelijk alle drie de podium afsluiters!

Ik weet niet hoe de rest erover denkt, maar is het een idee om na bekendmaking van de lettervolgorde van de tweede helft de eerste 24 uur de timer die je hebt om een naam bekend te maken op pauze te zetten? Om even een dag te hebben om te oriënteren en eventuele plannen aan te passen als je bij bepaalde letters voor- of achteraan zit? Waarbij namen in die 24 uur uiteraard dan wel gewoon aangekondigd kunnen worden.

Stel dat vanavond 18:00 de laatste naam van de eerste helft bekend wordt gemaakt, 19:00 maakt Brian de volgorde bekend, dat dan pas een dag later 19:00 de 6 of 8 uur keuzetijd weer gaat lopen.

Ik weet niet hoe de rest erover denkt, maar is het een idee om na bekendmaking van de lettervolgorde van de tweede helft de eerste 24 uur de timer die je hebt om een naam bekend te maken op pauze te zetten? Om even een dag te hebben om te oriënteren en eventuele plannen aan te passen als je bij bepaalde letters voor- of achteraan zit? Waarbij namen in die 24 uur uiteraard dan wel gewoon aangekondigd kunnen worden.

Stel dat vanavond 18:00 de laatste naam van de eerste helft bekend wordt gemaakt, 19:00 maakt Brian de volgorde bekend, dat dan pas een dag later 19:00 de 6 of 8 uur keuzetijd weer gaat lopen.
Ja, kan ik in meegaan

En ook vervolgens meteen de line up tot nu toe. Met wat verschuivingen her en der hebben wij de mogelijkheid gecreëerd om in de tweede helft toch nog drie subheadliners en een headliner aan te kunnen kondigen. Kool & The Gang is hierbij verplaatst naar de zaterdag met Bee Gees als headliner naar de positie voor de subheadliner (in termen van Baspop de pre-sub-headliner) zoals eerder werd benoemd ook nog wel mogelijk was voor deze band. En uiteraard wanneer er op een later moment blijkt dat na aankondigingen er toch te veel groots staat, dan is het altijd nog wel weer aan te passen of terug te schuiven.

Tot nu toe:

Vrijdag
Whitney Houston

Sub TBA
Status Quo - ZZ Top - Golden Earring
Modern Talking - Poison - Leo Sayer
Hardline - Opus - Auri

Zaterdag
Bee Gees

Sub TBA
Kool & The Gang - Twisted Sister - Iggy Pop
Night Ranger - Quiet Riot - Joe Lynn Turner

Zondag
Headliner TBA

Sub TBA
Dio - Rick Astley
Vince Gill - UFO - Extreme
"Weird Al" Yankovic - Cutting Crew - Feuerschwanz

Uiteraard hetzelfde verhaal als altijd bij wanneer ik op deze manier mijn line up plaats. Er komt uiteraard nog een hele lijst aan namen bij, waardoor sommige namen nu ineens heel klein of onderaan de dag lijken te staan. De meerderheid van de namen die nog aangekondigd worden komen onderaan het affiche erbij.

De vrijdag is op de subheadliner na qua grote namen in ieder geval compleet. Waardoor de bovenkant van die dag er wel zo uit zal zien als deze eerste drie regels (Whitney, sub en de Status Quo regel)

Mochten er op- of aanmerkingen zijn op de bovenstaande dagindeling, let me know. Nu is er nog meer te schuiven als het nodig zou zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Opnieuw een unieke naam voor ons festival. Een componist die allicht het meest gekend is omwille van zijn werk voor Game Of Thrones, maar we mogen ook zeker niet zijn werk voor Westworld (Paint it Black!!), Iron Man, zeer recent nog Eternals e.d. niet vergeten. Allicht één van de beste moderne filmcomponisten:

Ramin Djawadi

@WesleyNoH
@randyrw
Echt een heel vette boeking! ?

• Leuk
Waarderingen: werchter12

Users who are viewing this thread