Graspop Metal Meeting 2025

I saw Guilt Trip last year, I had never heard of them but they were a support act for Landmvrks
Even though I am not really into hardcore they were really good, enjoyed their show a lot. very energetic :)
My flatmate has been hyping these guys for some months now - I think he attended that Landmvrks tour as well, that might be the reason :D

Anyways, really curious about their set, I would totally check them out if possible.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Nou, ook eens een duit in het zakje doen.

1. Sex Pistols & Frank Carter*
2. Black Country Communion*
3. Anaal Nathrakh*

Verder toch wat van die onbekendere/irrelevantere bands (volgens @MetalLimbo) op willekeurige volgorde :) Wel even afgezien van standaardnamen als The Ocean, Have a Nice Life (al is dat niet standaard voor Graspop), Monkey3, In Extremo, etc.
  • Soft Play* (niet op het lijstje, maar staat op Hellfest)
  • Harakiri for the Sky
  • And So I Watch You From Afar*
  • Årabrot (niet op het lijstje, maar staat op Hellfest)
  • Corvus Corax*
  • Thou (niet op het lijstje, maar staat op Hellfest)
  • Afsky* (gek genoeg nog nooit gezien)
  • Kylesa* (niet op het lijstje, maar staat op Hellfest)
  • Sunn O)))* (moest ik opzoeken dat ik die nog nooit gezien heb, want was daar echt heilig van overtuigd)
  • Witch Club Satan (niet op het lijstje, maar staat op Hellfest)

Oke ik had geen idee dat die band zo groot is, dan had ik ze verkeerd ingeschat.

Dan ben ik het eens met de rest dat het niet op graspop zal staan.

Ooit was deze band dagelijks te zien op MTV, vandaag de dag voornamelijk bekend omdat Jared Leto er in zit, maar ze hebben waarschijnlijk nogsteeds wel een hoop diehard fans.

Ooit was deze band dagelijks te zien op MTV, vandaag de dag voornamelijk bekend omdat Jared Leto er in zit, maar ze hebben waarschijnlijk nogsteeds wel een hoop diehard fans.
There’s really no reason to discuss 30STM in the Graspop thread, honestly.

The band has really changed a lot and is only playing pop music at this point. They don’t even have live musicians on stage, other than drums and vocals.
Booking them would go way farther than stuff like Muse, Prodigy, LP, Green Day etc.

Zero chance they’re in consideration for GMM.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Dan zal ik ook maar even mijn top 3 meegeven (* is niet gezien)

1. *Opeth (Username checks out)
2. *Dethklok
3. *Alestorm

Overig:
  • *Alcest
  • *Eisbrecher
  • *Knocked Loose
  • Landmvrks
  • *MUSE
  • *Poppy
  • *Russian Circles
  • *The Cult
  • *The prodigy
  • *Wiegedood
  • *Zeal & Ardor
  • *Annisokay
  • *Bullet for my valentine
  • *Europe
  • *Lacuna Coil
  • Loathe
  • *Lynrd Skynrd
  • Meshuggah
  • Polaris
  • *Channel Zero
  • *Draconian
  • *The halo effect
  • Three days grace

Mijn must-sees staan uiteraard al met kleur aangegeven in het schema, maar hier dan nog even een selectie van de must-must-sees, en daar dan weer de top-3 uit. 😉

Voor de top-3 ga ik ook voor bands die ik nog nooit gezien heb:
  1. Coheed And Cambria
  2. My Dying Bride
  3. Månegarm

Voor de rest noem ik ook alleen de bands die ik nooit gezien heb:
  • Aquilus
  • Cypress Hill
  • Dethklok
  • Iotunn
  • Leaves' Eyes
  • Melechesh
  • Orphaned Land
  • Pallbearer
  • Pentagram
  • Persefone
  • Public Image Ltd.
  • Sáor
  • Sex Pistols & Frank Carter
  • Skålmöld
  • Sorcerer
  • Van Canto
  • Visions Of Atlantis
  • Walg
  • Wheel

En dan toch ook nog maar enkele 'honourable mentions' waar ik heel blij van zou worden 🙂:
  • Alcest (maar die zijn eigenlijk al officieus bevestigd 😉)
  • Battle Beast
  • Carach Angren
  • Draconian
  • Heidevolk (zometeen op Paganfest in Oberhausen 🤘)
  • Kanonenfieber
  • Orden Ogan
  • Skindred
  • Stratovarius
  • The Cult
  • The Ocean
  • Vanaheim
  • Zeal & Ardor

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Joh wat maakt een dode meer of minder uit bij de bestorming van het capitool. Terrorisme, heerlijk! Als je er maar op kunt headbangen.

Vertel even welke spreuk je gebruikt waarbij niet meer naar iemands muziek luisteren de doden opnieuw tot leven wekt.

Ik vind het ogenschijnlijk gebrek aan algemene normen en waarden vooral schrijnend.

Ah de normen en waarden schermers. Na 10j vegans de volgende lichting die zich graag beter voelen als mensen met een andere mening.

Ik ga naar een festival voor -shocker- mijn plezier. Wat zangers daarbuiten uitsteken is vooral hun probleem, en daar zullen ze dan wel voor gestraft zijn of worden.

Mocking Spongebob Squarepants GIF

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Ergens hoop je dat het nieuwe jaar mensen laat bezinnen op het feit dat elkaar de maat nemen op een muziekforum echt godsgruwelijk irritant is voor andere leden. Maar helaas.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Virp
En mijn lijstje:

1. Ignite*
2. Oranssi Pazuzu*
3. Afsky*

Alcest
Alestorm
Cypress Hill
Muse
Pentagram*
Russian Circles
Sex Pistols
Sunn O)))
The Ocean
Wiegedood
And So I Watch You From Afar
Belphegor
Danko Jones
Europe
Harakiri For The Sky*
Ignite*
Lynryd Skynryd*
Millencolin*
Rhapsody of Fire*
Swallow The Sun*
My Dying Bride*
Opeth
Oranssi Pazuzu*
Saxon*
Solstafir
Stratovarius
Taake
Afsky*
Coheed and Cambria
Fen*
The Great Old Ones
Carach Angren*
Pallbearer

Sommige mensen vinden de attitude van bands en de mate waarin hun normen en waarden niet OK zijn een reden waarom festivals ze niet zouden moeten boeken. Een reden waarom ze dergelijke bands niet zouden willen zien en via een festival onbedoeld supporten.

Anderen vinden de muziek gewoon erg mooi, en willen de bands toch graag zien. Zelfs als de bands misschien minder ethisch zijn.

Voor beide meningen en perspectieven is ruimte. En er is geen enkele reden om elkaar op die perspectieven aan te vallen.
Voel je vrij je eigen perspectief te delen, zonder anderen aan te vallen of je automatisch aangevallen te voelen als anderen een andere mening hebben.

Er is ruimte voor beide perspectieven, zolang we positief blijven en goede bedoelingen houden. Dat is voordelig voor de sfeer op dit forum, en helpt waarschijnlijk herhaling van vervelende discussies te voorkomen.

Peace!

Vertel even welke spreuk je gebruikt waarbij niet meer naar iemands muziek luisteren de doden opnieuw tot leven wekt.

Ah de normen en waarden schermers. Na 10j vegans de volgende lichting die zich graag beter voelen als mensen met een andere mening.

Ik ga naar een festival voor -shocker- mijn plezier. Wat zangers daarbuiten uitsteken is vooral hun probleem, en daar zullen ze dan wel voor gestraft zijn of worden.
Ik weet oprecht niet wat ik hier nog op moet zeggen.
Ik schrik er wel van hoe mensen soms blijkbaar met totale oogkleppen op naar dit soort dingen kunnen kijken. Zolang je er zelf maar geen directe last van ondervindt en je plezier maar hebt. Ach ja, fijne zaterdag verder.

EDIT:
Ergens hoop je dat het nieuwe jaar mensen laat bezinnen op het feit dat elkaar de maat nemen op een muziekforum echt godsgruwelijk irritant is voor andere leden. Maar helaas.
Ik begrijp deze ook heel goed, want erg sfeerverhogend werkt het punt dat ik wil maken misschien niet, maar een forum waarbij dat soort dingen geroepen worden en er mensen dat soort berichten 'liken' en een proostend DiCaprio gifje sturen, is gewoon onsmakelijk en ik vind dat daar best wat van gezegd mag worden.

EDIT:

Ik begrijp deze ook heel goed, want erg sfeerverhogend werkt het punt dat ik wil maken misschien niet, maar een forum waarbij dat soort dingen geroepen worden en er mensen dat soort berichten 'liken' en een proostend DiCaprio gifje sturen, is gewoon onsmakelijk en ik vind dat daar best wat van gezegd mag worden.
Als je het echt onsmakelijk vindt of over de schreef vindt gaan, kan je zoiets altijd rapporteren natuurlijk of stuur diegene gewoon een PB met hoe jij erover denkt. Nu is het inderdaad de zoveelste herhaling (waar ik me kan voorstellen dat je daar zelf ook wel klaar mee bent) en het komt, voor mij althans, ook wat belerend over. Alsof je de wijsheid in pacht hebt op dit thema. Goed, dat lokt ook allemaal reacties uit en dan hebben we vervolgens nog grotere poppen aan het dansen.

En ja, dit werkt ook net zo goed de andere kant op, voordat ik daar weer op gepakt word.

My top three from the list:

Zeal And Ardor
Opeth
Iotunn

And the rest, there are many many more in that list that interest me but these are the most wanted ones

Tremonti
Myles Kennedy
Audrey Horne
Knocked Loose
The Ocean
Poppy
Harakiri For The Sky
Solstafir
Green Lung
The Haunted
Rise Against
Pallbearer