Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Het punt dat ik een beetje wil maken is dat sommige letters meer interessante acts zullen hebben dan andere. Zo zal de A, R of S beter zijn om 'vooraan' te zitten dan pakweg O of K. Vandaar, de randomisatie.

Hij mag de R beginnen hoor, altijd geluk :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.680
Hij mag de R beginnen hoor, altijd geluk :p

Aan de andere kant is het juist goed om vooraan te staan bij letters met minder keuze, dan weet je dat in ieder geval zeker. Een letter met veel keuzes laat altijd wel iets over.

Zo ben ik blij met mijn eerste startplek van de Z en W.

De eerste naam zal wat later vandaag komen, wanneer ik thuis ben en genoeg tijd heb voor een verhaaltje etc.

Verwacht richting het einde van de middag
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Ik heb me toch een schitterende line-up gemaakt! Zo zonde dat deze nooit het levenslicht zal zien. Als 30% lukt ben ik een tevreden man.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik ga het toch ronde per ronde bekijken, teveel teleurstellingen anders
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ik heb me toch een schitterende line-up gemaakt! Zo zonde dat deze nooit het levenslicht zal zien. Als 30% lukt ben ik een tevreden man.
Kopieer hem en kijk wat er van is overgebleven later, altijd lachen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Aan de andere kant is het juist goed om vooraan te staan bij letters met minder keuze, dan weet je dat in ieder geval zeker. Een letter met veel keuzes laat altijd wel iets over.

...

Dit dus. Bij bepaalde letters heb ik zat keus, maar bij andere letters kom ik nog niet echt ver. Laat ik nou bij 1 hiervan vrij achteraan staan?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.639
Ik heb een eerste voorselectie gemaakt: vijf categorieën kom ik nog totaal niet uit, dus gok dat dat random keuzes gaan worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Het is ook nog een beetje zoeken hoe je bands uit de jaren 60 / 70 rangschikt tussen moderne namen. Maar goed daar komen we vast uit en de helft valt toch wel af.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.680
Daar gaan we dan. Vooraf niet verwacht dat de W zo vroeg in het spel al voorbij zou komen en dus deze naam meer als reserve opgeschreven mocht het helemaal fout zijn gelopen met andere headliners, maar wat blijkt: én de W als eerste én zelf als eerste aan de beurt. Dat verandert alle bedachte strategieën.

We beginnen dan ook maar meteen met de meest schokkende en onverwachtse boeking van de hele draft. Want daar waar men denkt dat Baspop alleen maar metal boekt, zal iedereen zich een hoedje schrikken. We gaan namelijk lekker dansen deze draft, en dan heb ik het dit keer niet over dansen in de moshpits. Froukje is niet de enige dame die wil dansen, deze dame natuurlijk ook:

Whitney Houston

En daarmee is de eerste headliner voor Baspop meteen bekend. Want ja, deze naam is gelukkig niet zo moeilijk om te rangschikken tussen de moderne namen. Met rond de 200 miljoen verkochte platen is Whitney een van de best verkopende artiesten aller tijden en die kans wilden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten lopen.

Wie weet mogen er nu al weer wat mensen terug naar de tekentafel na deze boeking vanuit een onverwachtse hoek, maar onze eerste headliner staat! En dan nu even achterover leunen en afwachten bij de komende rondes wat er overblijft, wanneer we achteraan de lijst aansluiten...


@ThijsDB en daarna @werchter12
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
BAM, lekker hoor. Ik ben als laatste dus ik hou gewoon rekening met geen grote namen meer voor mij :)
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Als ik dit zo zie kan ik alleen maar concluderen dat Whitney haar tijd ver vooruit was: een concert met alleen maar zittende mensen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
En we zijn vertrokken! Deze unieke draft biedt de mogelijkheid tot minder voorspelbare strategieën (zoals hierboven duidelijk is geworden) en daarom kies ik niet meteen voor de grootste namen. Ondanks dat er nog veel moois te rapen ligt bij deze letter, start ik bescheiden met Weyes Blood. Met haar stem zal ze ongetwijfeld iedereen betoveren op de nieuwste editie van mijn festival!


@werchter12 en @WesleyNoH volgen nu.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken