Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
PWFestivaldaspop.png

Het is tijd voor de 40ste naam voor het PurpleWhiteFestival en daarmee is 80% van de affiche compleet. Het festival wil toch een grote affiniteit met het land behouden en daarom is zo'n 25% van alle namen Belgisch. Daar doen ze deze keer nog een schepje bovenop met Das Pop. Ze treden al jaren niet meer op maar zijn nog nooit officieel gestopt. De band rond Bent Van Looy heeft vier albums op de teller staan waarvan de laatste een goede tien jaar geleden op de markt kwam. We 'Never Get Enough' van 'The game' van deze band dus kijken nu al uit naar hun optreden. Das Pop mag op de 'Belgische dag', zaterdag, op LoW Stage spelen. Ze staan daar na namen als Tessa Dixson, Portland, The Radar Station en Zwangere Guy. Verder zijn ze het voorprogramma van Norah Jones en gaan ze zelf de clash aan met Olivia Rodrigo op het hoofdpodium.

VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Lewis Capaldi - The Lumineers - Chase & Status - Foals - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Tessa Dixson - Portland - The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - Das Pop - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Naaz -Meskerem Mees - RHEA - IBE - The Used - The Van Jets - Charlotte Gainsbourg - Band of Horses - Emmy Meli - Goose - The 1975 - Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@mattman @randyrw

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Hopen hopen hopen een hele ronde lang dat hij beschikbaar zou blijven. En kijk eens aan, hoera! Het toeval wilt dat ik afgelopen weekend nog in Zweden was en het doet mij veel plezier om de volgende Zweedse Folk Rock baas aan te kondigen. Moonshine Got Me is onsterfelijk, maar ook de rest van zijn nummers is heerlijk. Wat een sound. DANIEL NORGREN komt naar Randy Rock!

goomah-music-daniel-norgren.jpg

@theblackmadness - @Yannick met de volgende ronde

Laatst bewerkt:
Belgische trots, recht uit Antwerpen: ze stonden al op veel festivals en deze zomer zullen ze op het grootste festival van België staan: op Rock Blomberghen. Een tof weetje: Philippe Geubbels regisseerde volgende videoclip van Your Highness.
@Yannick @Timmetje

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
abcdraft.png
Het gaat nu toch even niet zo hard, dus wil graag van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of de namen wat op een realistische plaats staan.
Als er iets of iemand ergens anders moet dan hoor ik het graag (en waarom ;)), dan kan ik er bij de laatste keuzes nog rekening mee houden!
Alvast bedankt

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Ooh ja niet te veel naar de settijden enzo kijken, dat is met kopiëren en plakken etc. niet helemaal representatief

Jackson 5 lijkt me wel minimaal een subheadliner toch? Voor de rest staat het allemaal wel realistisch imo. Mooi lijstje ook zeg!

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB
Jackson 5 lijkt me wel minimaal een subheadliner toch? Voor de rest staat het allemaal wel realistisch imo. Mooi lijstje ook zeg!
Als ik het goed heb gezien staan zij samen met Kool & The Gang (als headliner) Earth, Wind & Fire voor 4500 man in Lille te spelen.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik die wel het moeilijkst in te schatten vind

Komt The Jackson 5 bij jou festival met of zonder Michael Jackson? Want ik ging van met uit haha. Zonder hoeven ze inderdaad niet zo hoog. Wist niet eens dat die nog optraden eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Als je ervoor kiest om hun huidige populariteit te gebruiken zonder Michael Jackson zou ik er misschien eerder voor kiezen om ze als 'The Jacksons' op de affiche te zetten. Hoe ik het begrijp treden ze nu op onder die naam. Dat dekt toch meer de lading en dan is de huidige spot op je clashfinder ook wel te verantwoorden.

Bekijk bijlage 1193
Het gaat nu toch even niet zo hard, dus wil graag van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of de namen wat op een realistische plaats staan.
Als er iets of iemand ergens anders moet dan hoor ik het graag (en waarom ;)), dan kan ik er bij de laatste keuzes nog rekening mee houden!
Alvast bedankt
Jackson 5 valt inderdaad wel op. En Aurora staat erg hoog in vergelijking met haar laatste festivaltours.

Edit: ik zie net dat ze iets meer dan 12 miljoen luisteraars heeft. Misschien is die spot dan terecht.

Aurora staat erg hoog in vergelijking met haar laatste festivaltours.

Edit: ik zie net dat ze iets meer dan 12 miljoen luisteraars heeft. Misschien is die spot dan terecht.
Stond bij haar vorige tour op 2 na laatste in de Klub C (op RW), en heeft ondertussen succes gehad op TikTok en een nieuw album uitgebracht. Verkoopt ook met gemak de AB en 2x Paradiso uit, lijkt me dus wel een positie die ze ook in het echt zou krijgen hoor.

• Leuk
Waarderingen: Rikkie
image

Lauryn Hill en co hadden we met Fugees al gestrikt, deze powervrouw uit de hiphop kan moeilijk ontbreken. Black Reign zou eigenlijk iedere hiphopfanaat moeten kennen, dus bij deze. Wie vettige boom bap, jazz rap en een early seasoning van neo soul op z'n bord wil is bij deze dame meer dan op z'n plek; Queen Latifah.

@Timmetje

Alvast bedankt
Switch LP en Big Thief. Je tweede dag lijkt met Nilüfer Yanya en Yves Tumor in de namiddag veel kleiner dan Villagers en Whitney op quasi dezelfde spots, zou eentje van die twee naar dag twee verschuiven en Yves/Nilüfer een dagje later zetten. Vintage Trouble zou eigenlijk prima de main kunnen openen, The Teskey Brothers van hetzelfde laken.

Switch LP en Big Thief. Je tweede dag lijkt met Nilüfer Yanya en Yves Tumor in de namiddag veel kleiner dan Villagers en Whitney op quasi dezelfde spots, zou eentje van die twee naar dag twee verschuiven en Yves/Nilüfer een dagje later zetten. Vintage Trouble zou eigenlijk prima de main kunnen openen, The Teskey Brothers van hetzelfde laken.
Merci!

Lang getwijfeld tussen twee namen maar toch de knoop doorgehakt.
We presenteren

XTC

En dat doen we met twee filmpjes. De eerste is een live video:

En als ik het over XTC heb kan ik het niet laten om de Freaks and Geeks scéne waarin Bill hartverscheurend als laatste bij gym gekozen worden te kiezen, met het prachtige ''No Language in Our Lungs'' als soundtrack. Arme Bill. (geen zorgen, hij vangt uiteindelijk op fenomenale wijze een bal en geeft, inderdaad, later zelfs nog les aan Spiderman).

@Martijn > @Joslittel

Lang getwijfeld tussen twee namen maar toch de knoop doorgehakt.
We presenteren

XTC

En dat doen we met twee filmpjes. De eerste is een live video:

En als ik het over XTC heb kan ik het niet laten om de Freaks and Geeks scéne waarin Bill hartverscheurend als laatste bij gym gekozen worden te kiezen, met het prachtige ''No Language in Our Lungs'' als soundtrack. Arme Bill. (geen zorgen, hij vangt uiteindelijk op fenomenale wijze een bal en geeft, inderdaad, later zelfs nog les aan Spiderman).

@Martijn > @Joslittel
Ik heb trouwens ook goede ervaringen met xtc op festivals. Komen die ook uit Brabant?

Users who are viewing this thread