Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Op de tweede dag van JozzFest hebben we nog een mooi plekje vrij in de Marque voor proghelden Opeth. Wie of wat zet je hiervoor? Nou simpe, nog een progheld! The mad professor, de man die alle kanten op schiet maar bovenal steen en steengoede muziek maakt. Een lange carrière die begin jaren '90 ontstond met Strapping Young Lad en daarna solo in verschillende gedaantes (onder eigen naam en als -band en -project) veel albums heeft uitgebracht. Van klein en intiem tot monumentale symfonische prog metal. Naast begenadigde gitarist, goede songwriter is hij ook een machtige zanger met een breed bereik. Natuurlijk hebben we het over Devin Townsend!!

Een van mijn favoriete nummers van deze man:

@warriorandweirdo
@Paddy

Op de tweede dag van JozzFest hebben we nog een mooi plekje vrij in de Marque voor proghelden Opeth. Wie of wat zet je hiervoor? Nou simpe, nog een progheld! The mad professor, de man die alle kanten op schiet maar bovenal steen en steengoede muziek maakt. Een lange carrière die begin jaren '90 ontstond met Strapping Young Lad en daarna solo in verschillende gedaantes (onder eigen naam en als -band en -project) veel albums heeft uitgebracht. Van klein en intiem tot monumentale symfonische prog metal. Naast begenadigde gitarist, goede songwriter is hij ook een machtige zanger met een breed bereik. Natuurlijk hebben we het over Devin Townsend!!

Een van mijn favoriete nummers van deze man:

@warriorandweirdo
@Paddy
Ook weer een naam die ik dankzij @koekdoos heb leren kennen bij de vorige draft!

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel
Ook even een voorlopig overzicht namens Baspop dan:

Vrijdag
Whitney Houston

Rod Stewart - Dio
Boston - Poison - Golden Earring
Modern Talking - Irene Cara - Loverboy - Leo Sayer
Zebra - Northern Kings - Hardline - FireHouse - Opus - Auri
+1 naam

Zaterdag
Bee Gees

Earth, Wind & Fire - Status Quo
Kool & The Gang - Iggy Pop - The Pretty Reckless
Glenn Frey - Night Ranger - Quiet Riot - Joe Lynn Turner
+6 namen

Zondag
AC/DC

ZZ Top - Twisted Sister
Cheap Trick - Rick Astley - UFO
Extreme - Vince Gill - Cutting Crew
"Weird Al" Yankovic - Ted Nugent - Feuerschwanz - Vixen
+4 namen

Je hebt nog veel te leren in deze wondere wereld, mijn jongen.

star wars GIF

Als onze concullega's de dagindelingen bekend maken, kan Cabin In The Woods natuurlijk niet achterblijven:

VRIJDAG 1 JULI

Joni Mitchell - Enya
Roberta Flack - X
Hildur Gudnadóttir - X
Neutral Milk Hotel - LUMP - Yo La Tengo - Broken Social Scene - Daniel Johnston - X
Gabriels - Genesis Owusu - Keeley Forsyth - Routine - Ulver

ZATERDAG 2 JULI

Taylor Swift
London Grammar - X
Danny Elfman - Ellie Goulding - Volcano Choir
Carly Rae Jepsen - Boygenius - Pinegrove - Zooey Deschanel - X
Noah Gundersen - Ider - Olivia Vedder - Vancouver Sleep Clinic - X - X

ZONDAG 3 JULI

ABBA
Sufjan Stevens - Igor Stravinsky
Thelonious Monk - X
Max Richter - Future Islands - Perfume Genius - Alvvays - The Clementines - X
For Those I Love - The Weather Station - Zebra Katz - 5K HD - X

Zoals al eerder gezegd heb ik een zwak voor Ierse folk. Op festivals tegenwoordig vaak opgewaardeerd met gitaren (denk aan Thin Lizzy, Dropkick Murphy’s of Flogging Molly), maar dit keer gaan we terug naar de Ierse roots. The Godfather van de Ierse folk is Luke Kelly. De op 43 jarige leeftijd overleden frontman van the Dubliners. Dus bestel a pint of Guinness van de tap en zing mee met Kelly en zijn maten van the Dubliners.

@Rikkie
@Oasiss

?Paddy Powerfestival?

Dag 1
The Rolling Stones
Stromae, The Band
Gary Clark jr., Ziggy Marley
Pantera, Deftones
Eisbrecher, the Hu
The Flying Dewaele Brothers, Airbourne
Nova Twins, The vintage caravan​

Dag 2
2Pac, The Weeknd
Run-d.m.c
Cypres Hill, Living Colour
Urban Dance Squad
Epica, Ayreon
Myles Kennedy & company
Glen Hansard, the Dubliners
The Village People, Jinjer, Beachdog​

Dag 3
Queen
A Perfect Circle
Korn, Tenacious D, CAKE, Frank Carter & the Rattlesnakes
The Opposites, Tori Amos
Isaac Hayes, Laura Jansen
Myles Kennedy accoustic set,
The nightwatchman, Zac Brown band, Irish Stew of Sindidun

More bands to be announced soon

Tijd voor een jeugdliefde. Als klein menneke en als puber was de muziek waar ik het meest naar luisterde heel erg anders dan nu en droeg ik truien van onder andere Slipknot en Korn (en andere bands die ik nu nog niet ga noemen ivm de nog te komen letters). Als 11-jarige met wat vriendjes, hun ouders en een aantal ooms naar Rammstein in Ahoy, Manowar hebben we later eens in Tilburg gezien en jaarlijks op een flinke steenworp afstand was het festival Wâldrock vaste prik. Wat een feest was dit als klein jochie, mensen kijken en genieten van écht goed muziek. Wat ik nooit meer zal vergeten is dat ik als talent met een KNVB-selectie eerst een voetbaltoernooi had voordat ik afgezet bij het festivalterrein. Het was die dag bloedje heet en later bleek dat dit flink zijn tol ging eisen. Tijdens de kneiter en kneiterharde set van Dimmu Borgir hield ik het niet meer en niet ver van het podium viel ik als een blok in slaap. Deze keer ga ik het zeker weten, al spelen ze uiteraard laat, tot het einde volhouden en dat moet ook wel met een persoonlijke favoriet op 1.14.30

@Brian

Tijd voor een jeugdliefde. Als klein menneke en als puber was de muziek waar ik het meest naar luisterde heel erg anders dan nu en droeg ik truien van onder andere Slipknot en Korn (en andere bands die ik nu nog niet ga noemen ivm de nog te komen letters). Als 11-jarige met wat vriendjes, hun ouders en een aantal ooms naar Rammstein in Ahoy, Manowar hebben we later eens in Tilburg gezien en jaarlijks op een flinke steenworp afstand was het festival Wâldrock vaste prik. Wat een feest was dit als klein jochie, mensen kijken en genieten van écht goed muziek. Wat ik nooit meer zal vergeten is dat ik als talent met een KNVB-selectie eerst een voetbaltoernooi had voordat ik afgezet bij het festivalterrein. Het was die dag bloedje heet en later bleek dat dit flink zijn tol ging eisen. Tijdens de kneiter en kneiterharde set van Dimmu Borgir hield ik het niet meer en niet ver van het podium viel ik als een blok in slaap. Deze keer ga ik het zeker weten, al spelen ze uiteraard laat, tot het einde volhouden en dat moet ook wel met een persoonlijke favoriet op 1.14.30

@Brian
Dit was heel lang vaste keuze voor mijn D. Fantastische band en ook een steengoed concert bijgevoegd!

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB
Ik zit de hele voormiddag in de les dus ga nu al aankondigen. Koekdoos, laat maar weten als je deze had geboekt!

De volgende groep houdt een vrij unieke positie in de Koreaanse popscene omdat ze een van de enigen zijn die stevige gitaren durven integreren, noem het bij vlagen zelfs metal. Combineer dat met spectaculaire performances en je krijgt een echte revelatie. En als deze uitleg nog niet overtuigt: ze zijn ook 'Primavera approved', aanrader voor deze zomer!

Dreamcatcher

@koekdoos eerst nog, daarna @werchter12

Users who are viewing this thread