Rock Werchter 2025

OATW heeft nog flink deel van tweede Sportpaleis te vullen, dus ergens logisch dat ze daar nog even mee wachten.
Waarom zouden ze tot half maart wachten? Fans zullen toch eerder kiezen voor twee uur Oscar and the Wolf in het Sportpaleis tegen een lagere prijs (70 Euro staanplaats?) dan voor een uur set op Rock Werchter. OATW is wel een goede naam voor RW om twijfelaars over de brug te halen. Op de WARMSTE WEEK was hij de enigste die het Zand zo vol kreeg in Brugge. En met Goldband, OATW, RAYE en SAM FENDER heb je toch vier echte grote festival headliners gecombineerd op één dag. Vorig jaar was OATW met succes headliner op talrijke grote festivals juist onder PKP en RW, Goldband vierde zijn grote headlinerstatus met een nieuw album en show op PKP en verkocht twee keer het Sportpaleis uit en RAYE is bij andere festivals nu een gewaardeerde headliner.

Waarom zouden ze tot half maart wachten? Fans zullen toch eerder kiezen voor twee uur Oscar and the Wolf in het Sportpaleis tegen een lagere prijs (70 Euro staanplaats?) dan voor een uur set op Rock Werchter. OATW is wel een goede naam voor RW om twijfelaars over de brug te halen. Op de WARMSTE WEEK was hij de enigste die het Zand zo vol kreeg in Brugge. En met Goldband, OATW, RAYE en SAM FENDER heb je toch vier echte grote festival headliners gecombineerd op één dag. Vorig jaar was OATW met succes headliner op talrijke grote festivals juist onder PKP en RW, Goldband vierde zijn grote headlinerstatus met een nieuw album en show op PKP en verkocht twee keer het Sportpaleis uit en RAYE is bij andere festivals nu een gewaardeerde headliner.
Je kan toch evengoed 2 keer zoveel betalen en daar die andere 'headlinerwaardige' shows bijkrijgen? Je redenering is perfect om te draaien.

OATW staat dan als sub hoor.
De combi oatw - sam fender begrijp k wel maar niet echt de beste om een zaterdag af te sluiten voor mij. Oatw al teveel gezien, mag echt wel iets sterker als sub

SONS en Intergalactic Lovers zijn ook gewaardeerd headliners, aangezien die afgelopen zomers op grandioze wijze Bel Air Woods afsloten.

Inderdaad bidden voor iets dat we al minder te zien gekregen hebben (en minder zullen zien in de nabije toekomst) dan Oscar & the Wolf.

Oscar & The Wolf, je voelt het aankomen maar het zal toch een frusto momentje zijn. Wat een verspilling van tijd was dat de vorige keer. Dat gezegd zijnde, die dag sprak toch ook niemand aan Xink - The Opposites - Interpol - Nutini - MGK - Oscar - Muse.
Interpol was met afstand de beste act van die dag. Zwaar onderschat concert was dat.

Vrijdag of zaterdag zou gewoon kunnen. En een mismatch daar zijn nu toch niet om verlegen in Rotselaar. Maar Graspop heeft een grotere kans, of een zaal. Geen idee of die nog een Sportpaleis zouden doen (kregen dat de vorige keer toch ook niet vol getrokken? )
Dacht dat Volbeat was weggevallen voor komende zomer. Had zoiets gehoord.

Gaat niet helpen vrees ik. Tamtam in bepaalde middens doet al even de ronde dat het gewoon RW zal zijn. Maar ze eerst nog wat tickets moesten verkopen voor sportpaleis.

Mmm en jij schat de kans dus het hoogst in dat hij voor Sam Fender gezet wordt. 🤔

Dat word wel taai dan als het een rijtje Goldband-Raye- OATW- Sam Fender word. Dan zal ik ergens anders op het terein wat leuks moeten vinden tot 23uur

Dat word wel taai dan als het een rijtje Goldband-Raye- OATW- Sam Fender word. Dan zal ik ergens anders op het terein wat leuks moeten vinden tot 23uur
Ik kijk meer uit naar Raye dan naar Fender eerlijk gezegd. Dat wordt een knaller van een show.

Als het je genre is snap ik dat zeker maar spreekt mij gewoon niet aan. Vind Raye veel meer kwaliteit hebben als Goldband en OATW .
Snap het. Maar ze is toch een pak beter dan je misschien zou denken. Moest vaak aan Amy Winehouse denken bij haar show op DTRH. Indrukwekkend gewoon. Alleen iets minder praten tussen de nummers graag.

Maar goed het kan best zijn dat dat soort RnB/soul namen je ding niet zijn.

Gigi Perez (bekend van het nummer Sailor Song) staat in Manchester in Juni, haar eerste zomer datum dus wie weet zien we haar hier ook terug

Bijlagen

• Screenshot_20250108_171906_Instagram.jpg
    Screenshot_20250108_171906_Instagram.jpg
    503,3 KB · Weergaven: 41
Ik kijk meer uit naar Raye dan naar Fender eerlijk gezegd. Dat wordt een knaller van een show.

Ja ik deels ook. Maar toch denk ik dat die show van Fender ook enorm goed gaat werken. Ik ben echt niet zo kapot van zijn muziek maar ik betrap me toch regelmatig op een licht euforisch gevoel bij sommige van zijn nummers. Staan ook een paar prima meezingers op. Nu nog minimaal 1 hit op z'n nieuwe album en ik ga er best wel zin in hebben.

Ik heb hem in '23 geskipt ten faveure van Warhaus + Charlotte de Witte in de Barn. Maar volgens mij waren veel mensen hier toen erg enthousiast over zijn optreden?

(Overigens stond RAYE in dat jaar nog recht tegenover Fender in Klub C).

Ja ik deels ook. Maar toch denk ik dat die show van Fender ook enorm goed gaat werken. Ik ben echt niet zo kapot van zijn muziek maar ik betrap me toch regelmatig op een licht euforisch gevoel bij sommige van zijn nummers. Staan ook een paar prima meezingers op. Nu nog minimaal 1 hit op z'n nieuwe album en ik ga er best wel zin in hebben.
Ik hoop dat het een knaller wordt, maar vrees vooralsnog dat zijn output echt te licht is voor een 1,5u durende set op zo'n breed festival. Als Maneskin, met echt een bakje héél grote mainstream hits die show al moeilijk vol kreeg, dan wordt die van Fender echt krabben met eigenlijk alleen Seventeen Going Under als herkenningspunt voor velen. Had hij de vorige keer nog die Springsteen cover als ander herkenningspunt, maar of hij die weer zal spelen.

Veel zal afhangen van of dat derde album een hit wordt/oplevert gok ik.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en JP5

Users who are viewing this thread