De albums van 2019

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
[video]https://www.youtube.com/watch?v=j7sTHoeH0eA[/video]

Deze single verkoopt mij direct voor het nieuwe album van Sharon van Etten. GEWELDIGE SINGLE! Check dit!
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Ryan had er ook weer zin in. Hopelijk zit er weer iets moois tussen, ik kijk er alvast naar uit. Ook naar oab Vampire Weekend, Tame Impala, The Raconteurs en My Bloody Valentine. In potentie zou dit alleen voor mij al een beter jaar kunnen opleveren dan 2018.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ryan had er ook weer zin in. Hopelijk zit er weer iets moois tussen, ik kijk er alvast naar uit.

Zijn vorige album Prisoner is echt heel erg goed. Maar of ie dat 3 albums vol kan houden...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.505
Misschien geen knaller maar het nieuwe album van MONO gaat wel wat mensen aanspreken denk ik, typische post-rock. Komt eind deze maand uit, maar is ook al gelekt. Ik kijk ook wel uit naar Steve Gunn. Die heeft ook al wat prettige singles gereleased.

Van beiden nog nooit gehoord. MONO is lekkere bezwerende muziek zeg afgaande op die 2 singles voor het album. Ga ik zeker checken als het volledige album op spotify komt. Stev Gunn weet ik zo net niet. New Moon klinkt wel lekker maar die andere 2 heb ik niet echt wat mee.



Deze single verkoopt mij direct voor het nieuwe album van Sharon van Etten. GEWELDIGE SINGLE! Check dit!

Staat op het lijstje. Lekker nummertje wel

Zelf luister ik nu naar Freya Ridings die in dit jaar met haar debuut album komt. Heb haar voor het eerst gehoord in de Kink outlaw 41, maar blijkbaar heeft ze al een hitje gehad die helemaal langs mij heen is gegaan. Mooi breekbaar, doet me denken aan bijv. Liability van Lorde.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=tDPpex1wvOc[/video]
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Surprise, surprise. James Blake kondigde vandaag de release date aan, het album wordt volgende week vrijdag al gereleased. Op de tracklist staan samenwerkingen met André 3000, Travis Scott, Metro Boomin, Rosalía en Moses Sumney.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Jaaa nieuwe James Blake ben ik ontzettend benieuwd naar. The Colour In Anything uit 2016 vond ik niet per se zijn beste werk, maar ik hoop dat hij, mede door de op het oog mooie features een gelikt album uitbrengt. Zin an!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Lijkt erop dat Ryan Adams ook met een nieuw album komt: Big Colors. Ben wel benieuwd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
een heel stuk harder, crystal lake brengt helix uit op 15 februari, en lijken met het vorig album en de singles van dit album toch al volledig doorgebroken in het zwaardere genre. Iets wat niet veel japanse bands hen kunnen nadoen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.505
James Blake heeft me nog nooit gepakt, misschien komt daar met dit album verandering in.

Vandaag niks uitgekomen wat ik vooraf kende, maar wel een leuke ontdekking gedaan onder het mom van gebrek aan beter. Hague & White met hun album Eleventh Hour. Makkelijke luistermuziek die wel telkens afwisselt. Soul met rock. Komt voorlopig in mijn lijstje. Nu heb ik The Delines - The Imperial opstaan, wat hele rustige soul is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
James Blake heeft me nog nooit gepakt, misschien komt daar met dit album verandering in.

Enkele songs van hem zijn echt prachtig, Case of You, Retrograde, I Need a Forest Fire. Maar een heel albums/liveshow vind ik ook wat saai. Nu pakt ie alvast groots uit met de gastartiesten.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Oeh ik zie net dat LCD Soundsystem nog een live-in-de-studio album uit gaat brengen op 8 februari! Hopelijk ook op vinyl in Nederland
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.505
Voordat het morgen losbarst, heb nog een paar kleine albums van afgelopen vrijdag gecheckt.
Ik was het meest onder de indruk van Joshua Burnside - Wear Bluebells in Your Hat if You're Goin' That Way. Vooral in het begin een lekker divers albums wat meteen een vertrouwd gevoel geeft. Tweede helft werd het iets teveel rustig voorkabbelend album met veel gitaar tokkelende nummers.
Tallies - Tallies is een dromerig synthpop plaat die mij niet echt kon boeien maar ook niet stoorde. Als je van metalcore houdt is Born of Osiris nog wel een aanrader met The Simulation.

Hozier heeft een nieuwe single uitgebracht die niet verkeerd klinkt. 1 maart komt zijn nieuwe album.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Bij deze nomineer ik Me Time van De Staat als song van het jaar, goeie genade wat een banger! Heerlijk nummer om de hooligan in jezelf naar boven te halen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sow, die van James Blake nu een keer beluisterd en ik ben onder de indruk. Vond zijn laatste worp The Colour In Anything wel oké, maar niet je van het, vooral ook door de lange speelduur. Ik was een beetje huiverig door de vele featurings, ben daar niet altijd een even grote fan van, maar nu zijn het stuk voor stuk fantastische toevoegingen. Mile High met Travis Scott en Metro Boomin en Barefoot In The Park met ROSALÍA springen er voor mij tot dusver het meest uit. Heerlijk om weer eens nieuw en goed werk van een van mijn muzikale helden te zien. Deze gaat nog vaak aanstaan hier.

Up next: die van De Staat! Ben benieuwd. KITTY KITTY vind ik in elk geval een sterk begin (ik kende hem al, maar heb verder met opzet de andere singles niet beluisterd van tevoren).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik begin ook bij Blake. Daarna Sharon van Etten!!

Nieuwe single van Weval is ook los. Die gaan een beetje een andere kant in.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vergeet Deerhunter - Why Hasn't Everything Already Disappeared? niet.
Tijdens mijn eerste luisterbeurt viel dit album mij het een beetje tegen. Maar na een paar keer meer luisteren bevalt het mij steeds beter, eigenlijk hetzelfde wat ik had bij Fading Frontier. Death In Midsummer, hun eerste single en ook de opener van het album blijft mijn favoriet. No One’s Sleeping heeft een fijne opbouw en wordt naar het einde toe ook goed. Greenpoint Gothic, Détourment en Tarnung voelen een beetje aan als instrumentale opvullers op een album wat toch al erg kort is (36 minuten). Al vind ik Greenpoint Gothic wel fijn klinken trouwens, beetje krautrock achtig. Verdere favorietjes zijn What Happens to People, en Nocturne(!). Al met al een album met wat meer ‘pop’ nummers zoals ze op Fading Frontier ook te vinden waren, met af en toe nog het experimentele van Deerhunter er tussen door.

Ik kan mij herinneren dat er erg goed gereageerd werd op de live uitvoering van de nieuwe nummers tijdens de vorige tour. Jammer dat ik die gemist heb, hopelijk dit jaar een herkansing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken