De albums van 2017

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Mensen al het nieuwe album van Goldfinger gehoord ? The Knife ! Wat een plaat is dat zeg !
Vind hem echt te gek. Zowel de SKA nummers als de meer Punk nummers. Je kan echt goed merken dat Blink 182 heeft meegewerkt, maar ik ben echt blij verrast door dit album.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Arcade Fire - Everything Now

Dit album heeft echt wel zijn charme. Alleen, bij elkaar is het gewoon iets te zoutloos. Everything Now, Creature Comfort, We Don't Deserve Love en Put Your Money On Me zijn allemaal goede liedjes met fijne koortjes en geluidjes in de achtergrond. Echter had Arcade Fire altijd iets scherps in de instrumentatie en de vocalen van Win. Op dit album is dat eigenlijk vrijwel niet aanwezig. Na de eerste luisterbeurt schieten de eerdergenoemde songs er bovenuit. De rest is nog maar een beetje slappe hap.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vind het een beetje een saaie plaat en ben het wel een beetje eens met Wessel wat betreft de betere nummers. Put Your Money On Me is de enige die me echt weet te boeien, met weer die heerlijke ABBA invloeden in de backing vocals! De titeltrack geeft me dan weer als enige dat typische AF-euforie gevoel van de oudere platen. Electric Blue vind ik echt het meest vreselijke nummer dat ik dit jaar heb gehoord.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Arcade Fire - Everything Now
Arcade Fire, de band die uit het niets verscheen en een alternatief antwoord was op Radiohead rond 2005 maar volgens mij vooral doorbrak een paar jaar later met The Suburbs, komt uit met z'n 5e plaat. De Canadezen schijnen weg te stappen van het hele alternatieve/rock gebeuren en maken een zijstap richting disco onder leiding van Thomas Bangalter (jeweetwel die van dat bekende Franse duo) die het album mee hielp producen. Ook heb ik de indruk dat Régine mee de richting van het album heeft bepaald waarbij dit volgens mij vroeger hoofdzakelijk Win was. Over de singles die op voorhand waren gedropt was ik in het begin een beetje sceptisch maar Everything Now werd al snel gewoon een meezinger. Creature Comfort is weer zo'n power song die je gewoon na 3x luisteren kan meezingen met Régine als lead, leuk nummer. Signs Of Life is zo'n nummer dat eigenlijk perfect in een vorig album van hen had kunnen zitten, de vibe is dancey maar qua song had dit even goed een nummer uit een ander album van hen kunnen zijn. De laatste single, Electric Blue die ze hadden gedropt hadden ze volgens mij beter voor op het album gehouden. Een tenenkrommende song met Régine's high pitched voice in de hoofdrol en voor mij persoonlijk het slechtste nummer van dit album.
Nu over het album zelf is het algemene thema en vibe wel duidelijk. Ze maken weer gebruik van die infinite loop zoals op The Suburbs wat ik wel leuk vind, idk. Niet dat het veel toegevoegde waarde heeft maar vind 't wel een leuk extraatje dat het zogezegd niet stopt na het einde maar je weer bij het begin kunt beginnen. Bij Chemistry hoor ik duidelijk die dancerock invloed die Justice en Daft Punk heeft gemaakt wat ze zijn, leuk nummer maar is niet echt diepgaand ofso. De twee Infinite Content songs zijn aan me voobij gevlogen ondanks dat de titel van de nummers gewoon constant naar je hoofd wordt geslingerd. Put Your Money On Me en We Don't Deserve Love zijn volgens mij twee typische Arcade Fire songs in het Everything Now disco jasje en zijn waarschijnlijk ook m'n favoriete nummers van het album.
De plaat heeft z'n ups en downs en dat was ook zo bij Reflektor vond ik maar de vibe van dit album verkies ik toch boven hun vierde. Dit album klinkt opgewekter (zonder al te veel naar de lyrics te gaan luisteren) wat Reflektor voor mij totaal niet was. De 5.6 die Pitchfork gaf, krijgen ze van mij niet. Voor mij ligt het album tussen een 6 en een 7.
(alles geschreven na 1 luisterbeurt hehe)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ai ai ai, het is niet zo best

Arcade Fire was zo'n constante band. Funeral is geweldig, de drie volgende albums waren ook allemaal erg goed. Hoe heeft het zo ver kunnen komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De plaat heeft z’n ups en downs en dat was ook zo bij Reflektor vond ik maar de vibe van dit album verkies ik toch boven hun vierde.

Oeh, echt ja? Reflektor had zeker een vibe waar ik eventjes in moest komen, maar die plaat vind ik nu echt geweldig. Bij deze zie ik dat niet gebeuren. Voor mij zal ie tussen een 6 en 6,5 uitkomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Yannick wrote:
De plaat heeft z’n ups en downs en dat was ook zo bij Reflektor vond ik maar de vibe van dit album verkies ik toch boven hun vierde.

Oeh, echt ja? Reflektor had zeker een vibe waar ik eventjes in moest komen, maar die plaat vind ik nu echt geweldig. Bij deze zie ik dat niet gebeuren. Voor mij zal ie tussen een 6 en 6,5 uitkomen.
Ik vond Reflektor qua vibe kil / koud en vooral lang met een aantal goeie nummers op (Reflektor, Normal Man, Here Comes The Nigh Time (I & II), It's Never Over (Hey Orpheus), Afterlife, Crucified Again). Al is het idd wel zo ja dat je er moet inkomen en bij deze geraak je er volgens mij makkelijker in. Bij Reflektor had ik voornamelijk moeite met de lengte van het album, denk ik. Voor mij is er toch een gat tussen The Suburbs en Funeral en de andere 3 die ze hebben uitgebracht. Al moet ik toegeven, dat ik me nooit echt hard verdiept in Neon Bible.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
1. Funeral
2. Reflektor
3. Neon Bible
4. The Suburbs
5. Everything Now

Voorlopig is dit mijn volgorde. Ik vond Reflektor echt heel sterk: ambitieus, wat donkerder qua sfeer en toch afwisselend/dynamisch. Ik vond The Suburbs in het begin fantastisch, maar ben er op één of andere manier toch een beetje op uitgekeken geraakt.
Niets komt aan Funeral natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Zo! Na Best Kept Secret, Glastonbury, Rock Werchter, een week Valencia en 2 weken Sri Lanka ben ik weer terug op het forum!
Welke albums heb ik gemist en zijn het luisteren waard? Tot nu toe staan BadBadNotGood, Arcade Fire, Broken Social Scene en Lana del Rey op het programma.
Damn, vette vakantie seg! :D Uhm, HAIM en de Beach House B sides schijnen de moeite te zijn maar nog niet beluisterd. Voor de rest; Tyler The Creator, Vince Staples, Declan McKenna (sinds z'n RW show echt fan geworden haha) en Algiers
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Sinds Rock Werchter ben ik om dankzij hun fantastische show. Heb de muziek van Arcade Fire sindsdien echt een kans gegeven en wauw, blij dat ik dat gedaan heb! Net everthing now opgezet en ik vond het zo na de eerste luitster beurt een fijn album, dat het vooral van de eerste paar en laatste twee nummers moet hebben. De eerste paar nummers kende ik al redelijk goed, erg dansbaar en vind de combinatie van de vrolijke sound en de vaak wat donkerdere tekst erg goed gedaan. Soms klinkt het erg ABBA achtig, maar dat vind ik juist wel wat hebben. Na de eerder uitgebrachte hits (electric blue niet meegeteld) begint het album wel in te kakken vond ik. Tot put your money on me is het lekker weg luisteren, maar echt boeiend of meeslepend is het zeker niet. Uiteindelijk is het gewoon een lekker album geworden waarvan ik een aantal nummers nog veel zal luisteren, maar als geheel weet het niet helemaal te overtuigen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Na Everything Now nu zo'n dikke 6x te hebben opgehad maak ik van die 6/7 een 7. Sorry not sorry maar het is gewoon een fijn album met 2 dallen nl. Electric Blue (waar ik dus echt niks van kan maken) en Infinite Content (even min eigenlijk). Maar voor de rest zit het album vol meezingers en is het vrij tot zeer dansbaar haha

Voor mij zoiets;
1. The Suburbs (classic/10)
2. Funeral (classic/10)
3. Neon Bible (8/10)
4. Everything Now (7/10)
5. Reflektor (7/10)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Bij de eerste twee luisterbeurten wist ik ook echt niet wat ik ermee aan moest. Ik vond eerst het blokje vanaf Peter Pan t/m Electric Blue verschrikkelijk teleurstellend. Alle singles (behalve dus Electric Blue) vond ik sowieso al top en de laatste drie nummers (Everything Now (continued) niet meegerekend) konden mij ook bekoren. Inmiddels ben ik hier een beetje op teruggekomen. Alleen met de twee versies van Infinite Content kan ik echt hélemaal niets en ook Electric Blue is het voor mij nog steeds niet. Al met al niet de fantastische plaat waar ik op hoopte, maar ik kom met vlagen aan mijn trekken. Vooralsnog een 7/10.

Om ook nog even op de plaat van Tyler terug te komen. Ik ben om. Het is een van de betere dit jaar! Who Dat Boy blijft met afstand het tofste nummer, maar verder valt er genoeg moois te beluisteren: 8.5/10

Ten slotte het debuutalbum van Vic Mensa. Ik heb het nu twee keer geluisterd en ben alleen maar positief. Ik moet het nog vaker horen om het echt goed te kunnen beoordelen, maar voor de hiphopfans onder ons is dit een heerlijk album!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Welke albums heb ik gemist en zijn het luisteren waard? Tot nu toe staan BadBadNotGood, Arcade Fire, Broken Social Scene en Lana del Rey op het programma.

Ik sluit me aan bij bij Yannick. Check die nieuwe van Tyler eventjes. Die van Lana is ook weer sterker dan haar voorgangers.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik vind de nieuwe Arcade fire wel oké , luistert redelijk weg. Maar vind hem niet echt heel bijzonder.
De nieuwe Vic mensa & Tyler zijn echt 2 hele fijne platen, heel knap dat ik deze 2 album achter elkaar kan luisteren zonder mijn aandacht te verliezen.
Gebeurt me toch niet echt heel vaak bij Hiphop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Ten slotte het debuutalbum van Vic Mensa. Ik heb het nu twee keer geluisterd en ben alleen maar positief. Ik moet het nog vaker horen om het echt goed te kunnen beoordelen, maar voor de hiphopfans onder ons is dit een heerlijk album!
Second this, geweldige plaat.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Kijk echt uit naar de nieuwe van The War On Drugs, tot nu toe vallen alle 4 de nummers goed in de smaak! Ook al zin in 2 november in de AFAS Live.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken