Beste concert

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Festival: Oasis, Rock Werchter 2009

Zaal: Neil Young & Crazy Horse, Vorst Nationaal 2013
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sufjan Stevens @ Carré 2015

Wat moet dat goed zijn geweest in Carré. Iedereen hier op het forum is er lovend over. Baal toch wel dat ik dit concert aan me voorbij heb laten gaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Sufjan Stevens @ Carré 2015

Wat moet dat goed zijn geweest in Carré. Iedereen hier op het forum is er lovend over. Baal toch wel dat ik dit concert aan me voorbij heb laten gaan.
Zoiets maak je niet vaak mee. Drie dagen later heb ik nog steeds niets anders geluisterd en loop ik met een gelukzalig gevoel rond. Ik kan me moeilijk iets verzinnen dat beter is dan dit. Alles klopte, of tenminste zelfs kleine foutjes droegen bij aan het geheel (zoals dat hij een zin inslikte omdat het serieus emotioneel te zwaar was). Het had simpelweg van alles het beste. De esthetiek van de liedjes, de perfect geregisseerde (licht)show, extra toevoegingen aan de nummers, de afwisseling van rustige en energieke liedjes, het verhaal/de gedachte erachter, een fantastische setlist, de prachtige zaal, experimentele stukken en uiteraard de emotie in de liedjes die constant voor kippenvel zorgden. Ik heb wel shows gezien die delen hiervan hadden, zoals bijv. Portishead een sterke boodschap of The National met een hele sterke lichtshow en mooie nummers of Atoms for Peace met een perfect contrast tussen experiment, esthetiek en energie. Maar alles wat een liveshow goed maakt op zo'n hoog niveau samen is uniek.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oke, dat was niet om je er kut over te laten voelen dat je er niet bij was. Puur enthousiasme van mij.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oke, dat was niet om je er kut over te laten voelen dat je er niet bij was. Puur enthousiasme van mij.

Nou het kwaad is al geschied.

Haha, nice man. Goed om te horen dat het zo betoverend goed was. Beste concert wat je ooit hebt gezien als ik het zo lees toch?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ook fijn dat de ticketverkoop te vroeg startte waardoor het al uitverkocht was op het moment dat de tickets in de verkoop zouden gaan
Ja, daar heb ik heel veel mazzel mee gehad. Een vriend heeft alles geregeld, zelf was ik op dat moment een examen aan het maken.



Nou het kwaad is al geschied.

Haha, nice man. Goed om te horen dat het zo betoverend goed was. Beste concert wat je ooit hebt gezien als ik het zo lees toch?

Haha, sorry. Ja, ik denk het wel. Al had The National ook een groot impact, zeker door de gastartiesten. Maar een festivalshow is toch heel anders dan een zaalshow (zeker in Carré).
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
MRMantel wrote:
Wessel wrote:
MRMantel wrote:
Sufjan Stevens @ Carré 2015


Wat moet dat goed zijn geweest in Carré. Iedereen hier op het forum is er lovend over. Baal toch wel dat ik dit concert aan me voorbij heb laten gaan.


Zoiets maak je niet vaak mee. Drie dagen later heb ik nog steeds niets anders geluisterd en loop ik met een gelukzalig gevoel rond. Ik kan me moeilijk iets verzinnen dat beter is dan dit. Alles klopte, of tenminste zelfs kleine foutjes droegen bij aan het geheel (zoals dat hij een zin inslikte omdat het serieus emotioneel te zwaar was). Het had simpelweg van alles het beste. De esthetiek van de liedjes, de perfect geregisseerde (licht)show, extra toevoegingen aan de nummers, de afwisseling van rustige en energieke liedjes, het verhaal/de gedachte erachter, een fantastische setlist, de prachtige zaal, experimentele stukken en uiteraard de emotie in de liedjes die constant voor kippenvel zorgden. Ik heb wel shows gezien die delen hiervan hadden, zoals bijv. Portishead een sterke boodschap of The National met een hele sterke lichtshow en mooie nummers of Atoms for Peace met een perfect contrast tussen experiment, esthetiek en energie. Maar alles wat een liveshow goed maakt op zo’n hoog niveau samen is uniek.


Ook fijn dat de ticketverkoop te vroeg startte waardoor het al uitverkocht was op het moment dat de tickets in de verkoop zouden gaan ?
Dat was dus uiteindelijk niet zo hè, heb toen om tien uur nog twee plekken rij 5 stalles kunnen kopen via Ticketmaster.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Gnarls Barkley - Rock Werchter 2008
dEUS - Atak Enschede 2009
Battles - Incubate 2011
Radiohead - Sportpaleis 2012
Bruce Springsteen & The E Street Band - TW Classic 2013
Atoms For Peace - Lotto Arena 2013
Nick Cave & The Bad Seeds - Lotto Arena 2013
Beck - Vorst Nationaal 2014
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken