Best Kept Secret 2018

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
De Casbah was bij Häxxan echt overvol, te vol, maar het heeft ook wel wat, zeker als je tijdens het optreden langzaam van de deuropening naar vooraan beweegt door gewoon een beetje de stroom mensen te volgen.

Haxxan, was nog goed te doen qua drukte vond ik, een minuutje of 2 voor ze begonnen tot helemaal vooraan aan de kant geraakt. Bij Wavves ben ik tijdens het laatste nummer doorgegaan om nog binnen te geraken bij Dune Rats maar tevergeefs. iets later nog eens aan de andere kant geprobeerd maar was ook geen doen, en toen was hun set gedaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Boeiende kop inderdaad bij 3voor12: Processierups terroriseerde Best Kept Secret

En jullie waren nog zo gewaarschuwd om uit te kijken voor rupsen en teken….

https://3voor12.vpro.nl/update~6b3ccfc8-fe65-4831-b545-c734207e5df9~processierups-terroriseerde-best-kept-secret~.html

Heb geen enkele rups of teek gezien maar zit ook wel onder de rode plekken en jeuk. Ik denk vanaf dat je een beetje bij de bomen op de camping zit, dat je er sowieso niet aan kan ontkomen. Maar hey, zo erg is dat ook allemaal niet hé, dat pak ik er graag bij in ruil voor zo'n weekend! ;)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Ik ben wel binnengeraakt in de Casbah op zaterdag en heb USA Nails en Big Ups gezien. Het was idd (te) druk waardoor het dringen was. Eenmaal vooraan ging het wel. Het is ook wel de charme van deze plek. Daar hoort wat chaos bij. Het zou goed zijn als ze het iets kunnen vergroten zonder dat het de sfeer veranderd. Het moet niet een echte stage worden want dan kunnen je die bands net zo goed
op Five zetten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Ik ben wel binnengeraakt in de Casbah op zaterdag en heb USA Nails en Big Ups gezien. Het was idd (te) druk waardoor het dringen was. Eenmaal vooraan ging het wel. Het is ook wel de charme van deze plek. Daar hoort wat chaos bij. Het zou goed zijn als ze het iets kunnen vergroten zonder dat het de sfeer veranderd. Het moet niet een echte stage worden want dan kunnen je die bands net zo goed
op Five zetten.

Gohja dat is ook voorkeur, ik kom voornamelijk uit de punk en garagerock wereld. Maar ik had dan toch liever Dune Rats op de FIVE gezien. Ik zie namelijk liever een band waar ik alles van kan meezingen in een half lege tent waar ik in beschonken toestand mezelf helemaal kan geven (al is dat om 4 uur in de namiddag). Dan dat je op elkaar gepropt bent in de Casbah, en je de band niet eens ziet staan omdat iedereen in de bomen en op de pooltafel staat/hangt (als ja al binnen geraakte that is)...

Maar bon, dat is ieder zijn voorkeur waarschijnlijk zoals ik al zei.
Voor mij is punk en garage niet per sé met honderden bezweten mensen elkaar de pleuris in duwen.
Voor mij is het meer nét genoeg pintje gedronken hebben en je gewoon 100% amuseren op de moment zelf! Dat kan even goed op klare dag met 3 vrienden, terwijl de rest van de bezoekers er maar gewoontjes bij staat, en je dan geen fuck geven om wat die rest van je denkt :)
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Voor mij is punk en garage niet per sé met honderden bezweten mensen elkaar de pleuris in duwen.
Ik ben eerder gewend dat het leeg is dan propvol bij een punkshow. Als je elkaar al de pleuris induwt dan niet doordat de ruimte te klein is.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik heb de optredens/dj-sets die ik (bijna) geheel heb meegekregen even op volgorde proberen te zetten van de mate waarin ik het goed vond.

1.LCD Soundsystem
2.Vince Staples
3.Wavves
4.Jlin
5.Spoon
6.Carista
7.Ray Fuego
8.Braz
9.Umfang
10.Tyler
11.Bully
12.Hinds
13.Häxxan
14.Slowdive
15.Container
16.Moaning
17.Naaz
18.Omni
19.Pietju Bell
20.Nadah El Shazly
21.Nilüfer Yanya
22.Sudan Archives
23.Waxahatchee
24.Ionica Smeets'
25.CHVRCHES
26.Future Islands
27.Father John Misty
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Schiet me nog ineens te binnen, een soort after question: WAAROM zond 3voor12 niet live uit dit jaar, terwijl ze dat jaren ervoor wel deden? Minder geld? Of minder sponsoring uit de BKS pot? Weet ik veel hoe dat normaliter werkte. Gewoon nieuwsgierig. Opinies?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
neracroft wrote:
Voor mij is punk en garage niet per sé met honderden bezweten mensen elkaar de pleuris in duwen.

Ik ben eerder gewend dat het leeg is dan propvol bij een punkshow. Als je elkaar al de pleuris induwt dan niet doordat de ruimte te klein is.

Was puur de Casbah aan het beschrijven hoor ;)
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Processierups wrote:
Boeiende kop inderdaad bij 3voor12: Processierups terroriseerde Best Kept Secret

En jullie waren nog zo gewaarschuwd om uit te kijken voor rupsen en teken….

https://3voor12.vpro.nl/update~6b3ccfc8-fe65-4831-b545-c734207e5df9~processierups-terroriseerde-best-kept-secret~.html

Heb geen enkele rups of teek gezien maar zit ook wel onder de rode plekken en jeuk. Ik denk vanaf dat je een beetje bij de bomen op de camping zit, dat je er sowieso niet aan kan ontkomen. Maar hey, zo erg is dat ook allemaal niet hé, dat pak ik er graag bij in ruil voor zo’n weekend!
1f609.svg

Wij zitten helemaal onder de superjeukende bulten van het weekend. We dachten in eerste instantie dat het bedwantsen waren, omdat we sliepen in het Safari Resort, die overigens splinternieuw is dus was heel gek geweest. Vooral mijn vriendin zit er helemaal onder, die slaapt er al dagen slecht van, zo'n jeuk..

Dat was dan ook meteen het enige smetje op het hele weekend, wat heb ik een toptijd gehad!!! De sfeer en de organisatie was zoals gewoon weer top voor elkaar. Mijn top-10 van het weekend (voor zover dat kan):

1. Vince Staples (zoals verwacht, had hem al op LL'17 gezien)
2. The National
3. Future Island
4. Arctic Monkeys
5. Chrvches
6. SYML
7. Father John Misty
8. LCD Soundsystem (goed hoor, maar we waren gewoon niet echt in de mood)
9. Zowieso heel stage 4
10. Altin Gün

Toch een speciale vermelding voor 2 acts:
- Rodrigues - ik weet tot vandaag niet wat ik er mee aan moet. Wat mij betreft heeft hij een aantal van de mooiste liedjes ooit geschreven, en ik kreeg serieus kippevel om hem in levende lijve deze nummers te horen zingen. Het verhaal wat aan hem kleeft is natuurlijk ook legendarisch, maar dit neigde wel erg naar ramptoerisme om hem zo in de volle zon op een hoofdpodium te zetten. Dat wrong persoonlijk bij mij.
- Tyler the Creator - Deze man maakt wat mij betreft een van de beste hiphop tracks van dit moment, alleen denk ik dat het een fout was om hem zo moederziel alleen op een hoofdpodium neer te zetten (zal waarschijnlijk zijn eigen keus zijn, maar toch). Waar Vince Staples zijn presence gebruikt om zijn performance te ondersteunen sloeg het bij Tyler compleet de plank mis, hij kwam chagrijnig en gefrustreerd over, dat is niet iets wat helpt als je nog zoveel mensen voor je moet winnen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik vond Tyler eigenlijk best relaxed overkomen tijdens het optreden. 3voor12 schreef dat hij op IG had geplaatst "‘Todays show will not have my stage production just me and a mic sorry, really’. " (kan het niet terugvinden, misschien is het weer gedelete inmiddels). Als je op YouTube kijkt naar opnames van Primavera een week eerder dan is daar inderdaad meer te zien dan alleen Tyler met een microfoon. Misschien clashte het met de stage production van de Arctic Monkeys?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
337
Ach ik had stiekem ook wel gehoopt om halverwege Who Dat Boy ineens Rocky het podium op te zien komen, maar ik vond het een prima liveshow van Tyler. Heb me daar goed vermaakt in de moshpit.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Voor mij is punk en garage niet per sé met honderden bezweten mensen elkaar de pleuris in duwen.

Dat is het voor mij ook niet hoor. Het gaat mij meer om de sfeer van de ruimte. Niet de drukte. Dus wat groter maar wel dezelfde sfeer. Met idd een podium.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
3voor12 schreef dat hij op IG had geplaatst “‘Todays show will not have my stage production just me and a mic sorry, really’. ” (kan het niet terugvinden, misschien is het weer gedelete inmiddels).
Had ie in zijn story gezet, vandaar dat het niet terug te vinden is. :)
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Klagen is ook heel punk ! Klagen mag.
Wie weet trouwens waarvoor die traumahelikopter kwam tijdens ty segall ? Was er een ongelukje gebeurd met een crowd surfer oid ? Of was het processierups-allergie gerelateerd ? Anyone ?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
337
Altijd mooi om de live-optredens op de radio terug te horen. Ik hoorde vanochten trouwens 'Gas Gas' van Goran Bregovic op de radio ook, dat nummer wat ze bij die koffiebus speelden in 2017 's nachts, en in 2018 weer.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Oh, dit hoor ik dan voor het eerst. Ging er behoorlijk hard aan toe bij Ty Segall, dus totaal geen helikopter gezien of gehoord. Heb er wel mensen zien crowdsurfen en in de pit die ik eerder bij Guus Meeuwis zou verwachten... Maar daar is verder niemand van afgevoerd tijdens het optreden.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
hehehehe. Ik stond niet in de pit :D
Het was trouwens met gepaste spoed stond op oozo.nl, dus misschien een breuk oid. Anyway, niet noemenswaardig verder ookvoor de journalistiek, want er stond niks van op internet.
Ik zag na Ty Segaal opeens een ambulance-quad van op het terrein naar TWO rijden, daarna kwam al snel een traumahelikopter landen. Misschien was het wel voor Sugar Man, die net iets teveel gegeven heeft op t podium.....
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Heel korte samenvatting van mijn weekend: we kwamen op een goede tijd aan op vrijdag, want we hebben nauwelijks stil gestaan bij de parkeerplaats (iets waar ik anderen over heb horen klagen die nog geen uur later aankwamen). Vrijdag was een relaxed dagje waarbij een aantal optredens wat tegenvielen (Districts met name, maar ook van Trail of Dead misschien iets meer verwacht). Arctic Monkeys had ik geen hele hoge verwachtingen van, maar was mede daarom eigenlijk best sterk. Zelfde geldt voor CHVRCHES, wat gewoon een heel mooi feestje bleek.

De zaterdag was misschien wel de lekkerste festivaldag die ik ooit heb gehad, met prachtige sfeervolle optredens van Slowdive en The National, meer heerlijks in het zonnetje in de vorm van Wolf Alice en Warpaint, knallen met Vince Staples en dan tussendoor ook nog een prima JOHAN.

Zondag wat rustiger aan gedaan en daardoor helaas Khruangbin gemist (spijt van!). Wel een heel sterk Spoon en Preoccupations. Snap niet zo goed dat mensen die eerste vonden tegenvallen... Maar goed, ik ben misschien ook niet helemaal objectief, vind het een heerlijk strakke band met één van de meest charismatische frontmannen in het live circuit. Over charismatische frontmannen gesproken, het echte hoogtepunt was natuurlijk tot op het laatst bewaard: wat was LCD Soundsystem goed hè, mensen. In volle euforie het festivalterrein verlaten na twee uur kneiter na kneiter.

Gelukkig heb ik nauwelijks last gehad van ongedierte en waren ook mijn sanitair-bezoekjes blijkbaar goed gepland, want heb nauwelijks in de rij gestaand (ook op de camping niet). Tenslotte nog shout outs naar het perfecte festivalweer (wat hebben toch geluk gehad) en het food-aanbod. Hele weekend alleen maar lekkere dingen gegeten en niet één keer hetzelfde.

Top 10 optredens:
1. LCD Soundsystem (10/10)
2. Slowdive (9,5/10)
3. Spoon (9/10)
4. Wolf Alice (8,5/10)
5. Vince Staples (8,5/10)
6. Warpaint (8/10)
7. The National (8/10), misschien zelfs wat laag, maar na 5 persoonlijke favorieten achter elkaar gespeeld te hebben, zakte het voor mij persoonlijk iets in.
8. CHVRCHES (8/10)
9. Arctic Monkeys (7,5/10)
10. Superorganism (7,5/10)

Verder eervolle vermeldingen voor Deerhunter (ik blijk helaas nog het beste deel gemist te hebben), JOHAN en Preoccupations.
Ook ...AYWKUBTTOD en Waxahatchee scoren uiteindelijk nog een dikke voldoende.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
337
Ik zal ook maar even een verslagje typen van alles.

Vrijdag kwamen lekker op tijd, en dus hebben we na wat gehannes met de tent even lekker een biertje gehaald en zijn we bij Jay Som gaan staan. Was wel redelijk leuk. Niet heel speciaal, maar wat lekkere indie rock om mee te beginnen. Daarna snel lekker voorbij Tom Grennan's irritante gezever gelopen om het terrein even aan m'n broertje te laten zien, en daarna bij The Districts gaan staan kijken. Dat was wel oké, maar ook niet echt iets wat me nog lang bij zal blijven. Daarna bij Future Islands even gaan staan. Heerlijke showman is het, maar z'n stem heeft de beste tijden wel gehad. Vond het ook allemaal een beetje hetzelfde. Daarna naar ..AYWKUBTTOD gegaan, wat best wel goed was. Ik miste tot nu toe wel een beetje iets om de dag echt speciaal te maken. Gelukkig kwam daarna Tyler. Vooraan gaan staan, en de hele set een beetje in de moshpit doorgebracht. Dat was wel geweldig. Daarna gewacht op de Arctic Monkeys die gewoon echt steengoed waren. Ik vond het nieuwe album live ook goed overkomen, mooie stage, en Alex Turner is echt een goede showman. Ik vond het een hele film-achtige show. Wel vond ik het tegelijk een beetje afstandelijk overkomen. Na AM maar terug naar de tent gegaan om wat rust te pakken voor de volgende dagen.

Zaterdag was het wel lekker wakker worden met Isaac Gracie. Niet super geweldig, maar wel wat leuke songs en een goed sfeertje. Daarna Bully, dat was echt goed. Toch nog spijt van dat we na het concert niet even naar haar toe ben gelopen om met haar op de foto te gaan en te vertellen dat ik het echt een goede show vond, ze stond namelijk in de FIVE met wat fans te praten direct na het concert. Verder was Wolf Alice goed. Veel energie, wel een beetje ingestudeerd. Ik vond de sfeer ook wel wat minder worden toen het halve publiek meer geïnteresseerd leek te zijn in Ellie die een wet t-shirt contest organiseerde dan in de muziek zelf. Maargoed, daarna net voor het einde na Slowdive gegaan en daar de hele set gekeken. Wat een magie weten ze daar te toveren uit wat toch best simpele songs zijn. Ik stond er met tranen in mijn ogen naar te kijken. Ik denk dat Slowdive mijn favoriet van het weekend was. Na Slowdive even wat gegeten, en daarna rustig aan bij Warpaint met mn voeten in het water gekeken. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want het was echt heerlijk om even rustig achteraan te staan met wat chille muziek. Ook voelt het op de een of andere manier ook fijn om een optreden eens van een afstandje te kijken. Daarna Vince Staples even een paar nummer de TWO in vuur en vlam zien zetten, maar we moesten al op tijd naar ONE om een goed plekje voor The National te vinden. Had graag de rest van Vince ook gezien, maar het is niet anders. The National ook een geweldige show zien spelen, hoewel ik ze vorig jaar in de AFAS live toch iets beter vond, vooral omdat Matt Berninger zichzelf toen iets meer liet gaan.


Dan de zondag. Begonnen met Let's Eat Grandma. Leuke songs, maar ik vind dat de show nog wel veel beter kan. Toen ze minder vast zaten aan hun instrumenten en wat meer konden bewegen op het podium werd het een stuk beter. Daarna Waxahatchee. Het klonk allemaal perfect, maar ik vond het wel heel straightforward. Ik kreeg ook niet echt het idee dat ze heel veel zin in het optreden hadden. Ty Segall was echt megagoed. Ik begon hier wel wat hoofdpijn te krijgen (Denk van het headbangen), dus helaas kon ik er niet optimaal van genieten. Dus maar even een paracetamol gehaald bij de EHBO. Spoon van een afstandje gezien, klonk prima. Kwam heel charismatisch over. Father John Misty was echt onverwachts een van mijn favoriete optredens. Wat een showman. Heel erg vermaakt daar. Daarna LCD Soundsystem, en dat was ook door en door genieten en dansen op mijn laatste benen.

Al in al vond ik het een heel goed weekend. Een stuk meer diepte dan in 2017. Volgend jaar ben ik er weer bij!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/best-kept-secret-ban-de-kipsate-en-de-rendang-~b72b39bf/

?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken