Best Kept Secret 2018

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.222
2.159
Dat publiek is idd jammer. Sta je bij The National redelijk vooraan, en gaan mensen het hebben over de nieuw aangelegde tuin van Ans of Jos, come on. Ga dan idd lekker ergens achteraan staan, maar ga niet de beleving van anderen verpesten. Verder gelukkig weinig last van gehad, maar het kan je wel uit een concert halen (denkt aan The xx op Lowlands vorig jaar)

Bij The National niet zo'n last van gehad, maar was wel verbaasd hoe het publiek op vrijdag halverwege het veld met van alles bezig was, behalve met de Arctic Monkeys.
Maar daar staat dan die intense beleving van het publiek bij een Slowdive tegenover.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Leuk om al deze positieve reacties te zien, ook ik heb een super weekend gehad.
Zelf heb ik niet bijzonder veel met LCD en aangezien ik een Arcade Fire concert voor de boeg had heb ik die avond wat rustiger aan gedaan en was ook niet zo blown away door Murphy als de meeste hier, kwestie van smaak denk ik.

Heleboel goede dingen gezien, met een paar uitschieters. De eerste dag begon heerlijk met Tyler, The Creator, Arctic Monkeys & CHVRCHES. Ik had een hele goede spot en daardoor zat ik goed in de vibe, ik vond het een heerlijke show van de Monkeys al misten ik wel een paar nummers die het voor mij echt af hadden kunnen maken (When The Sun Goes Down, Dancing Shoes, Mardy Bum). Ik zie ze echter nog twee keer deze zomer dus dat komt wel goed.

Op zaterdag vooral genoten van Wolf Alice, Warpaint & The National. Warpaint vind ik altijd een heerlijke vibe hebben en The National maakte de avond af met een hele lekkere headlinerset.

Zondag; voor mij was het een drukke avond, ik wilde Rostam, Spoon, UMO, FJM & Superorganism allemaal graag zien en die speelden rechtstreeks aan elkaar. Ik was zelf niet super enthousiast over de optredens van Spoon & UMO, maar ze waren zeker niet slecht. Rostam was echt even heerlijk wegzwijmelen bij Perzische beats, FJM is een echte rasentertainer die een heerlijke show neerzette & Superorganism voelde een beetje aan als een trip van 45 minuten, was hartstikke lekker.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Dirk wrote:
Heeft iemand al early bird tickets 2019 gekocht ?
Ik kies voor BKS niet voor Pinkpop 50 jaar in ieder geval.

Ik vroeg mij inderdaad al af @dirk welke keuze jij zou gaan maken met jouw indrukwekkende festivallijst…
Ja, leuk dat je dat opmerkt. Ik ben gewoon een ouwe grijze ex-punker die tegen de 50 loopt met liefde voor muziek en live optredens.
Als je blijft gaan naar festivals, dan wordt je lijstje uiteindelijk erg groot, misschien maar eens verwijderen want zo'n festivak-nestor voel ik me in ieder geval niet. Ik ben zeker geen Roger van Loon, for sure !

Om uit te leggen:
ik ging al met m'n broer naar RW en PP toen ik nog heel jong (12-13) was, M'n broer is 6 jaar ouder, hij was de oudste en ik de jongste.
Simple Minds, U2, Depeche Mode, The Cure, dat soort bands waren toen in en hip. Ik was heel erg fan Simple Minds. RW had U2 en Simple minds denk ik halverwege jaren tachtig, ik ging toen trouwens naar Torhout .
Toen ik in de 90s in Tilburg ging studeren ben ik met mn studentenhuis (10 jongens die 1 overeenkomst hadden: muzieksmaak hard) heel veel festivals afgegaan. halverwege jaren 90 kreeg ik mijn huidige vrouw (met dezelfde smaak) als vriendin en zijn we LL en Zwarte Cross gaan doen, totdat het TE druk werd, toen ben ik afgehaakt.
Kinderen zijn er gekomen eind jaren 90. Die gaan nu trouwens elk jaar mee naar BKS met ons. Ik woon nog steeds in tilburg, BKS is wel een heel makkelijk en moooi festival in de buurt om zomaar even te skippen.
Pinkpop ben ik blijven doen al die jaren omdat het zo makkelijk is met m'n broer die dichtbij het festivalterrein woont. Ik heb ook een hele rackload aan Festival Mundial appearances trouwens (misschien ook wel allemaal sinds het begin) en wil graag nog eens op Vlieland komen (ITGWO).
Omdat ik in Tilburg woon en omdat BKS een boutique is, kies ik voor BKS.

 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Okee, ik heb nu even tijd om wat neer te pennen over mijn zondag, helaas alleen die dag geweest, voor het eerst in jaren geen heel weekend. Ticketgeswapt, met zijn drieën voor 160 Eurie binnen, hoera.

Allereerst moet ik eerlijk bekennen dat LCD ons wegens een zieke dochter is ontgaan helaaaaas! (dochter zat op de camping en ging bijna out de laatste avond, waardoor ik LCD vanaf de plees heb meegemaakt, kan er achteraf de humor wel van inzien maar was effe spannend. Praten door een wc deur, hopend dat ze niet van haar stokkie ging)

Ten tweede, ik heb hier nog niemand gehoord over Dermot Kennedy die tegenover UMO geprogrammeerd stond in de three. Op laatste moment onze plannen gewijzigd en geen milliseconde spijt van gehad. Vanaf het eerste moment dat hij zijn strot opentrok tot de laatste seconde: GROOTS!!! Denk: Ben Howard en aan de andere kant Ed Sheeran, maar dan oprechter en met uithalen...just WOW. Wat heeft die man een stem, totaal weggeblazen, zuiver en diep tot in mijn ziel. Eeuwig dankbaar dat ik dit heb gezien ipv UMO, die tegenviel volgens velen. Spotify geproduceerde tracks doen Dermot geen eer aan. Live des te meer, en...prima band, lees: DRUMMER!!!! (wat een topper zeg) Dermot is een Ier van 20 en ik ben een sucker voor alles wat uit Ierland komt, anyway. Nog nooit iets van hem gekocht of gehoord maar voelde zowaar een traan prikken....(gek dattikben ook richting 50 zoals Dirk hierboven uit de Cure en punk/new wave tijd....) Deze knul van 20 gaat het nog wel maken, tourschema liegt er niet om. Hoop dat hij zijn hoofd koel gaat houden de komende jaren maar ik gun hem een wereldcarrière. Moet je ooit eens live gaan zien als het je cup of tea is.

We begonnen met Moaning. Veel geluidsproblemen, jammer, had er wel wat van verwacht. Ze kunnen dan wel op het Nirvana label zitten, maar voorlopig komen ze nog niet in de buurt van deze grootheden. Meer variatie in nummers misstaat niet, en het schreeuwend zingen kan zangert beter laten. Zeker wel potentie, maar nog terug de oefenruimte in, boys.

Hierna Khruangbin binnengevallen, wat op zich lekker exotisch dansbaar is, maar in mijn opinie teveel een maniertje. Citaatje hier en daar, Carlos Santana gehoord, maar kon ons niet pakken verder.

Sfeer overall was trouwens TOP! 5 out of 5 voor het zonnige weer, mensen (als ze tenminsten niet ROKEN in de tent!!! GRRR) eten, sanitair en omgeving.

Yellow days 3 nummers gezien, mwah....niet echt ons ding

Steve Davis en die krullenbol Kavus Torabi op FOUR maakten een lekkere show!! Genoten!!!

Ty Segall staartje meegemaakt, lekkere gitaren. Rostam twee nummers gezien, vrij zoet.

SPOON viel ons zwaar tegen, ik snap die hype niet. Totaal niet. Ook Sugar Man en Father John Misty gaan volkomen langs me heen. Lekker gegeten, gedronken en gelounged. O, vanwege het gehypte Superorganism, ook even gaan kijken. Deze musical van groep acht was ook niet echt ons ding. In de Casbah was helemaal niks te doen op zondag. jammer, want dat had ik onze zoon beloofd.

Maar weer teruggegaan naar de dansvloer op FOUR. Opvallend veel 40-ers en 50-ers die op Prince hun heupen losgooiden.

Kortom: Ik had graag meer gezien, het hele weekend om een beter beeld te hebben. De zondag bands konden gewoon beter, LCD en Dermot Kennedy daargelaten. Vooralsnog was dit niet mijn editie van BKS. Als ze volgend jaar Bon Iver hebben voor de zondag afsluiting wil ik er nog eens over nadenken. ;-) Verder reuze gezellig gehad en zo te lezen jullie ook!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Die Pannenkoeken met Eend Mee Wah waren fucking lekker trouwens.

Was met eend, radijsjes, lenteui en een bepaalde saus? Iemand die het toevallig nog weet? Google helpt me niet.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Klinkt lekker.

Ik heb dit weekend gehad:

Een broodje Roadkill. (Smaakte heerlijk, wel moeilijk om op te eten zonder eruit te zien alsof je de "roadkill" net zelf hebt aangereden op je brommer.

Een Signature hotdog van de Red Dog Society. (Ook lekker. Goed belegde hotdog met wat bacon.)

Fish & Chips. (Heerlijke vis, redelijke friet met een lekker sausje. Wel wat duur, €10)

Pizza Prosciutto. (Goede pizza, had het zelf wel lekkerder gevonden als de ingrediënten ook iets langer waren meegebakken.)

Patat Rendang. (Ik vond het stoofvlees lekker, maar iets te droog voor bovenop de frieten. Een normale friet stoofvlees vind ik toch wat lekkerder.)

Chocolademilkshake bij dat koffiekraampje. (Erg lekker)

Vegetarische gyros bij Vleesch Noch Visch. (Echt heerlijk, vorig jaar ook al gehad en besloten om het nog maar eens te nemen)


Al het eten mag dan ontiegelijk duur zijn, het is wel echt heerlijk allemaal.



 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Vegetarische gyros bij Vleesch Noch Visch. (Echt heerlijk, vorig jaar ook al gehad en besloten om het nog maar eens te nemen)

Amai ja... Lekkerste van het weekend denk ik!
Al was er nog iets (van Rowl en Bowl of zoiets) dat ook wel in de buurt kwam! iemand had het voor mij gaan halen dus geen idee meer wat het was. Was een potje met oa. mais, zure room, guacamole, iets kip-achtig en nog wat ingrediënten die ik me niet meer voor de geest kan halen. Meer iets mexicaans denk ik dat het dus was.

2014 en 2015 was ik constant op mijn geld aan het letten als student en meer festivals doende, maar 2017 en 2018 laat ik me helemaal gaan qua eten en drinken en zéker op Best Kept Secret is dat echt gewoon heerlijk!
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Lees al een tijdje mee, maar ik kom toch eens zeggen dat ik het een uitermate geslaagde editie vond. Enkel mijn festivalpartner is getroffen door de processierups, verder weinig negatiefs. Voor mij gaat er weinig boven Radiohead, maar de headliners waren erg goed dit jaar. Zit er dik in dat ik volgend jaar ook gewoon weer kom. Al is het maar om de food line-up nog verder te verkennen, want inderdaad: er is te veel lekkers om allemaal uit te proberen en dan kan ik ook nog nauwelijks de successen van de afgelopen jaren herhalen. Ook fan van de vega gyros!

Naast de headliners was Khruangbin één van mijn hoogtepunten. Ook Father John Misty, Warpaint, Ty Segall, Nana Adjoa en Pitou vond ik erg goed. Paar dingen helaas moeten missen, kan niet alles hebben, was ook helemaal kapot aan het eind.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Geweldig weekend gehad weer. Top line-up en dan dat heerlijke weer. Van mijn lijstje met favorieten viel alleen Spoon tegen. De magie ontbrak daar op dat grote podium in die zon met een matig gevuld veld. The National was de overtreffende trap voor mij. Brok in de keel en kippenvel. Al vaak gezien maar dit was met afstand hun beste optreden in Nederland. Ja, Best Kept Secret was, is en blijft gewoon het mooiste zomer festival van de Benelux. Voor volgend jaar de kaartjes al weer binnen. :)
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Voor mij zijn LCD Soundsystem, Slowdive en Vince Staples de absolute hoogtepunten van het weekend. Maar ook Big Ups in de Casbah vond ik geweldig. Ik lees veel dat de Casbah te klein is. Hier ben ik het niet mee eens, dat hele kleine vind ik wel wat hebben. Wat wel beter kon is die pooltafel verder naar achteren en het podium op een wat grotere afstand van die bomen plaatsen.

Ook ben ik heel blij dat al het voorspelde onweer en regen weg is gebleven, het was naar mijn mening echt perfect festival weer.

Het enige minpunt van het weekend was dat er soms heel lang in de rij gestaan moest worden voor een biertje, en dan bij de bar aangkomen zie je dat de helft van de kassa's niet in gebruik zijn/niet werken.

Weet iemand waarom het niet mogelijk is om de donderdag al te komen? Is dit een keuze van het festival of heeft dit te maken met het recreatiepark?
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Voor mij was het optreden van LCD Soundsystem het hoogtepunt. De vierde keer dat ik ze zag en ik had niet verwacht dat het nog eens zo magisch zou zijn als de eerste keer, maar ik heb twee fantastische uren gehad. Ook Vince Staples vond ik geweldig. Achteraf heb ik mijn flesje water maar over mijn hoofd uitgegoten, zo warm had ik het gekregen.

Tegenvaller was voor mij CHVRCHES. Ik vond de zang niet goed klinken en het publiek vond ik irritant. Ook Father John Misty vond ik niks, maar dat was wel een beetje naar verwachting. Omdat ik toch al bij Spoon stond, vooraan wilde staan bij LCD en ook geen zin meer had in heen en weer lopen heb ik het maar ondergaan. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het wel leuk vonden.

Dat ? uiteindelijk de hangout was vond ik een tegenvaller vanwege de prominente plaats in het tijdschema, als locatie an sich was er niks mis mee en mensen waren er blij mee zo te zien. Ik vond het wel opvallend hoeveel mensen er uiteindelijk nog op het terrein waren na 2 uur. De Three stond vol en hoewel ik eigenlijk wel benieuwd was naar de sets van Optimo en Tender Street Steppers vond ik de volle tent er van buiten (boven) onaantrekkelijk uitzien. Dan vond ik de Five fijner. Opvallend was dat de sets van Jobse, Optimo (naar ik heb gehoord) en Umfang toegankelijker waren dan ze anders draaien.

De Casbah was bij Häxxan echt overvol, te vol, maar het heeft ook wel wat, zeker als je tijdens het optreden langzaam van de deuropening naar vooraan beweegt door gewoon een beetje de stroom mensen te volgen. Echter voor de andere bands waarover ik twijfelde had ik geen zin om naar binnen te gaan. Ik denk dat een extra uitgang vooraan rechts (alleen uit- en geen ingang) wel geholpen zou hebben bij de doorstroom. Maar als volgend jaar bijvoorbeeld Martha/Onsind, Brawlers of Helen Love daar zouden staan zou ik er met alle plezier een uurtje "opgesloten" zitten. Als de organisatie nou een soort technokelder van ongeveer dezelfde afmetingen als de Casbah zouden uitgraven zou ik dat een mooie toevoeging vinden.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.222
2.159
Lees al een tijdje mee, maar ik kom toch eens zeggen dat ik het een uitermate geslaagde editie vond. Enkel mijn festivalpartner is getroffen door de processierups, verder weinig negatiefs. .

Hee, don't blame me!!!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.222
2.159
Processierups wrote:

Dirk wrote:
Heeft iemand al early bird tickets 2019 gekocht ?
Ik kies voor BKS niet voor Pinkpop 50 jaar in ieder geval.


Ik vroeg mij inderdaad al af @dirk welke keuze jij zou gaan maken met jouw indrukwekkende festivallijst…

Ja, leuk dat je dat opmerkt. Ik ben gewoon een ouwe grijze ex-punker die tegen de 50 loopt met liefde voor muziek en live optredens.
Als je blijft gaan naar festivals, dan wordt je lijstje uiteindelijk erg groot, misschien maar eens verwijderen want zo’n festivak-nestor voel ik me in ieder geval niet. Ik ben zeker geen Roger van Loon, for sure !
....

Leuk om te lezen; en ik zou die lijst gewoon laten staan. Ik kon me nog voorstellen dat voor jou Pinkpop of BKS volgend jaar wel een keuze zou zijn, maar jouw redenering lijkt mij heel duidelijk.

Ik heb zelf sinds Lowlands '98 (vooral in de jaren 0) festivals bezocht (m.n. Lowlands, maar ook Pinkpop, Werchter en zelfs het oude Dynamo Open Air). De combinatie van een mooie programmering, relatieve kleinschaligheid, locatie en aandacht voor zoiets als de food line up vind ik erg mooi aan BKS en voor mij de meest logische keuze. Kan me als variatie op dit moment eigenlijk alleen festivals als Into the Great Wide Open of Le Guess Who? voorstellen.

Voor mij zal het dus vast ook BKS19 worden!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik vind die keuze dus echt behoorlijk kut, mijn liefde voor Pinkpop als eerste festival (en na er 7 keer te zijn geweest voor mijn 16de) is heel groot. BKS is alleen 2 jaar zo prachtig geweest dat ik ze volgend jaar beide wilde doen. Nu zal het toch 50 jaar Pinkpop worden waarschijnlijk, en dat doet nu al een beetje pijn alsnog. Overigens als PP toch weer met een act als Rihanna komt ofzo, en BKS heeft the Strokes, dan ga ik toch twijfelen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:
Lees al een tijdje mee, maar ik kom toch eens zeggen dat ik het een uitermate geslaagde editie vond. Enkel mijn festivalpartner is getroffen door de processierups, verder weinig negatiefs. .

Hee, don’t blame me!!!

Bij mij kom je er nog vrij goed van af, 3voor12 kopte 'processierups terroriseerde Best Kept Secret'. Ik heb overigens echt nul last van je gehad, enkel wat geïrriteerde ogen, maar dat was denk ik vooral het stof. Wat goed nieuws was, want wat een perfect weer hadden we.

Voor mij was het gerook ook één van de grootste ergernissen. Een stel Fransen/Walen hebben drie jaar van mn levensverwachting af gehaald terwijl ik bij de Monkeys stond te wachten. Zelf ben ik ook niet zo van de wiet, dus daar ook meermaals pech mee gehad. Maar ik wil niet negatief eindigen; voordeel van BKS blijft dat het een prettige verzameling mensen trekt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
@ Baas
Dan weet ik zeker dat je gaat twijfelen. Want de kans dat beide festivals zich in die richting ontwikkelen is natuurlijk groot. Ik verwacht dat Pinkpop steeds verder in de spagaat stand zal zakken: de GROTE rockmastodont EN de populaire act voor het jonge (jongste) ,dan wel het mainstream publiek gezamenlijk op de bill. BKS zal zich gezien het succes van de laatste jaren verder toe leggen op de alternative grote namen. Dus ja, The Strokes op BKS lijkt me een stuk waarschijnlijker dan op Pinkpop.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.222
2.159
Boeiende kop inderdaad bij 3voor12: Processierups terroriseerde Best Kept Secret

En jullie waren nog zo gewaarschuwd om uit te kijken voor rupsen en teken....

https://3voor12.vpro.nl/update~6b3ccfc8-fe65-4831-b545-c734207e5df9~processierups-terroriseerde-best-kept-secret~.html
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Was weer een geweldig weekend, heb mijn early bird voor 2019 al binnen.
Enige nadelen waren de praters (tijdens AM zelfs ruzie met een gehad, ik zei er wat van waarna de vrouw van het stel boos op mij werd omdat ik meezong, dus feitelijk ook praatte) en de processierups (al die bultjes). Daarnaast rokers in het publiek, bij The National wederom een akkefietje. Een man drong zich ertussen waar wij al dik een 45 minuten stonden te wachten, had geen zin in gedoe dus zei er niks van. Door dat gedring was het wel zeer krap, maar goed. Toen stak meneer een peuk op en, mede doordat het zo krap was, voelde ik nog geen 10 seconden na het opsteken dat brandende uiteinde tegen mijn arm. Heb niks tegen de rook maar toen heb ik meneer toch wel even aangesproken (waarna hij gelukkig gewoon meewerkte). Maar goed; de sfeer was weer dik in orde en de muziek was weer goed.
Dan mijn BKS top 10:
1. LCD Soundsystem
2. The National
3. Slowdive
4. Spoon
5. Ty Segall
6. Arctic Monkeys
7. ...And You Will Know Us By The Trail of Dead
8. Father John Misty
9. Warpaint
10. Hinds (alleen al om het ongeforceerde enthousiasme en speelplezier)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken