Festileaks Draft XV: Best of 2024

Ideeën die ik op de trein had:

Leeftijdsbeperking
Bv. enkel artiesten uit geboortejaar ‘86 of jonger, dus onder de 40 jaar

Albumbeperking
Bv. enkel acts met maximaal 4 albums

Bezetting act
Bv. enkel acts met minstens 2 basis-leden

Ideeën die ik op de trein had:

Leeftijdsbeperking
Bv. enkel artiesten uit geboortejaar ‘86 of jonger, dus onder de 40 jaar

Albumbeperking
Bv. enkel acts met maximaal 4 albums

Bezetting act
Bv. enkel acts met minstens 2 basis-leden

Pfoe, voor mij allemaal moeilijke, al is de laatste nog wel te doen (als je originele leden bedoelt, en zo ja, originele leden van het eerste album dan vermoed ik?)

Pfoe, voor mij allemaal moeilijke, al is de laatste nog wel te doen (als je originele leden bedoelt, en zo ja, originele leden van het eerste album dan vermoed ik?)
Ideeën kunnen uitgewerkt worden, zoals hier overeengekomen wordt hé. We kunnen ook de zaken omdraaien en enkel "oude rotten" boeken of enkel acts met minstens 4 albums. Zijn maar wat aanzetten die ik nu gaf ☺️

Ideeën kunnen uitgewerkt worden, zoals hier overeengekomen wordt hé. We kunnen ook de zaken omdraaien en enkel "oude rotten" boeken of enkel acts met minstens 4 albums. Zijn maar wat aanzetten die ik nu gaf ☺️

Ik zou dan eerder nog denken aan een soort combinatie van die eerste twee, met een "eerste album vanaf jaar x", waardoor je over t algemeen ook al een beperkt aantal albums hebt.

Alleen dan de vraag of je nog iets wil rondom solo albums van artiesten uit een band, of dat wel of niet zou mogen, of dat je dan daarmee geluk kan hebben met sommige solo acts?

Ik vond die ABC draft wel leuk maar de vorige is echt net pas geëindigd dus van mij mag er nog wel een paar maanden tussen.

Ik zou dan eerder nog denken aan een soort combinatie van die eerste twee, met een "eerste album vanaf jaar x", waardoor je over t algemeen ook al een beperkt aantal albums hebt.

Alleen dan de vraag of je nog iets wil rondom solo albums van artiesten uit een band, of dat wel of niet zou mogen, of dat je dan daarmee geluk kan hebben met sommige solo acts?
Bedoel je dan als we bijvoorbeeld nemen dat het eerste album uit 2016 of recenter moet zijn - dus minder dan 10j oud - dat Balthazar (2011) niet mag maar Warhaus (2016) bijvoorbeeld wel? Lijkt me logisch dan :)

Ik vond die ABC draft wel leuk maar de vorige is echt net pas geëindigd dus van mij mag er nog wel een paar maanden tussen.
Ik dacht, ik gooi het eens in de groep. Zag dat er vorig jaar ook geregeld "maar" 3maand tussen de start van 2 Drafts in zat en daar zitten we nu ook rond. Waarschijnlijk vandaar dat het bij mij weer kriebelde 😅 Maar als er velen jouw gevoel delen, dan kunnen we gerust effe on hold zetten. Niks moet, alles mag!

Bedoel je dan als we bijvoorbeeld nemen dat het eerste album uit 2016 of recenter moet zijn - dus minder dan 10j oud - dat Balthazar (2011) niet mag maar Warhaus (2016) bijvoorbeeld wel? Lijkt me logisch dan :)

Ja dat. Dan is het dus de vraag of je wil dat een Warhaus wel gekozen kan worden, want het eerste album kan, of alsnog niet, omdat de oprichter al eerder onder een andere naam muziek heeft uitgebracht. Om het makkelijk te houden, kan je het gewoon per band/artiest beoordelen en daarmee dus toch wat "oudjes" toelaten.

Users who are viewing this thread