Aan welk nummer heb je op dit moment echt een hekel?

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
En neen, Tourist, we begrijpen elkaar niet.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YuEZuQzR8cY[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wel eventjes deze classic droppen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xhfnTs0RZLs[/video]
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Alles wat op rotatie staat bij Studio Brussel.

Het huidige Studio Brussel wordt verweten dat het niet meer alternatief is. Maar wat is alternatief? Dat is een lange discussie zonder winnaars.
Wel vind ik dat er constant dezelfde nummers gedraaid worden. Dat gaat over recente bands zoals Editors, Muse, Florence, Chris(tine and the queens),… en oudere bands (Talking Heads, The Human League,…). Dan zwijg ik nog over de Belgische bands die ze ons door de strot willen duwen (Oscar and the Wolf, Bazart, Tamino, De Nieuwe Lichting,…) Het ergste van al is dat er maar één of twee nummers van elke bands gedraaid wordt. Whispering Sons? Alone is een zalig nummer, maar die hebben toch meer liedjes gemaakt? Zwangere Guy? Heeft die echt geen andere nummers dan Gorik Part One? System Of A Down, hebben die enkel Chop Suey gemaakt? Waarom wordt Groove Is In The Heart van Dee-Lite zo vaak gespeeld? Neen, niet weer Fever van Balthazar aub.

Tijdens de werkuren is Studio Brussel ronduit ondraaglijk. Constant dezelfde liedjes, dag in, dag uit. Alsof er een paar plaatmaatschappijen zendtijd hebben gekocht en dachten “Als we nu Pressure van Muse 30 keer per week afspelen, zou het opvallen?”.

DIT!!!
Exact mijn gevoel verwoord.
Ik hoopte dat er verbetering zou komen met de "ommekeer van stubru" maar dat hebben ze precies 1 dag volgehouden,
op dinsdag hadden ze hun repeat-knop alweer terug gevonden.

Al hebben ze ook naar je geluisterd, ik hoorde vandaag een ander nummer van Zwangere Guy (gelukkig meldden ze dat, anders had ik het nooit geweten, klonk hetzelfde) en later ook nog een nieuw nummer van hem met Selah Sue - als je't gemist hebt, geen probleem, ze spelen dat nog wel eens :roll:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
Ach StuBru, heb meer en meer het gevoel dat ik naar Mnm of q music luister wanneer 100.6 op staat.
Helaas is dat geen compliment.

Kan ook aan mijn ouderdom liggen want de muziek op Radio 1 ligt me meer en meer, iets wat ik 10-15 jaar geleden nooit had kunnen denken.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
En dat bij gebrek aan een radiozender die al eens meer dan 1 metal nummer na elkaar durft draaien, op classic 21 na is dat een dikke buis in België.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Prachtig hoe er altijd zo wordt afgegeven op StuBru terwijl we in Nederland hier met 3FM zitten opgescheept. 3FM is nog een treetje lager wat betreft kwaliteit. Voor mij is StuBru dan juist weer een verademing :) Het enige waar ik écht een grafhekel aan heb bij StuBru is DJ Yolotanker, ik ben best voor "hahalolmemes"-remixen, maar Yolotanker is pijnlijk ongrappig.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
@Wessel

Ik kan niet ontkennen dat ze een sterke stem heeft, maar ik kan er echt helemaal niks mee. Het is haar uitstraling/vorm van hoofd/ hoge en lage kopstem heel snel achter elkaar, hoge galmgehalte. Voor mij een beetje de duivel die de nekharen overeind laat zetten opweg naar de hel. En ik vind de bandnaam ook niet leuk.

Ik denk als ze niet hoog in volume gaat zitten en zich een beetje rustig houdt, kan ik het wel verteren.

Het is het totaalplaatje. Best raar opzich, want ik kan Régine Chassagne op zijn tijd best hebben. In The Backseat is één van de tofste nummers ooit gemaakt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Voor de Nederlanders hiero. Is studio brussel bravere muziek aan het draaien om de klap die 3FM heeft geïncasseerd voor te zijn? Liepen de cijfers terug of wat?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Voor de Nederlanders hiero. Is studio brussel bravere muziek aan het draaien om de klap die 3FM heeft geïncasseerd voor te zijn? Liepen de cijfers terug of wat?

De cijfers liepen volgens artikels wel terug ja, of 3FM daar (evt indirect) ook mee te maken heeft weet ik niet.

Hier een artikel dat de nieuwe lijn van StuBru het duidelijkst omschrijft.
https://focus.knack.be/entertainment/tv-radio/studio-brussel-schaft-hotshot-af-en-stelt-nieuwe-programma-s-voor/article-normal-1424201.html?cookie_check=1549628440
Maw. meer ontdekkingen, veel variatie in genres, minder repetitief lijkt het basisidee doorheen die 'reboot'.

Het woord 'metal' komt wel voor in het artikel en wordt graag in de mond genomen door meneer Van Biesen, maar dat effect moet ik toch nog horen, tenzij je Ghost met hun commerciële, brave nummers en hun concert deze week als mijlpaal wil ervaren (om me tegen te spreken spelen ze net Rammstein).
Maar we zijn nog maar dag 5 van de nieuwe structuur, dus misschien moeten ze er allemaal nog een beetje in groeien :wink:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De cijfers liepen volgens artikels wel terug ja, of 3FM daar (evt indirect) ook mee te maken heeft weet ik niet.

3FM zit al veel dieper aan de grond ;)

Interessant artikel. Zeker wel een aantal veranderingen. Kijken wat dat gaat worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Prachtig hoe er altijd zo wordt afgegeven op StuBru terwijl we in Nederland hier met 3FM zitten opgescheept. 3FM is nog een treetje lager wat betreft kwaliteit. Voor mij is StuBru dan juist weer een verademing
1f642.svg
Het enige waar ik écht een grafhekel aan heb bij StuBru is DJ Yolotanker, ik ben best voor “hahalolmemes”-remixen, maar Yolotanker is pijnlijk ongrappig.

Dit dus eigenlijk. Studio Brussel is echt 1000x beter dan 3FM.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Thomas wrote:
Oh jee, is die guy nu ook naar België aan het gaan?

Zoutelande 2.0 gewoon, wordt er werkelijk ambetant van als ik dat nummer hier op de radio hoor.

Alleen dit nummer kan ik 1 keer in de 6 weken nog wel meezingen als ik genoeg alcohol op heb. Zoutelande kan ik echt helemaal niet meer aan haha. Spijtig dat deze narigheid zich ook naar België uitbreidt
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Ik kan je niet quoten op een of andere manier @paddy vanwege een foutmelding maar...

Wauw, dat dit bestaat. Dat dit mag bestaan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken