3voor12 Song van het Jaar 2014

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Wat een verschrikkelijke top zeg. Gewoon weer de 3voor12 gehypte artiesten die de top halen. De enige uit de top 10 die vet is, is Hozier. De eerste die niet echt door 3voor12 gehypte is is Elbow op 22, toch weer een saaie lijst al staan er ook veel goede nummers in.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Tja. Als het eerste goede nummer in je lijst van The War on Drugs is - nog buiten de top 10 ook - doe je toch iets heel erg fout. Jammer, maar het is uiteindelijk een zeer en zeer slechte lijst geworden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Tja. Als het eerste goede nummer in je lijst van The War on Drugs is – nog buiten de top 10 ook – doe je toch iets heel erg fout. Jammer, maar het is uiteindelijk een zeer en zeer slechte lijst geworden.

Hozier is ook vet hoor, al heeft ook hij betere nummers gemaakt
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gewoon weer de 3voor12 gehypte artiesten die de top halen.
Ik geef 3FM de schuld.

- In de lijst staat 32 3FM Megahits. Stromae (nr 10) is de enige die zonder 3FM Megahit door wist te dringen tot de top 10.

En toch wel belachelijk dat Iron Sky niet gewoon genomineerd was.
- Dan de vrije keuzes: dat waren er weer heel, heel veel. Meest aangevraagd werd Iron Sky van Paolo Nutini, voor Thinking Out Loud van Ed Sheeran, Uptown Funk van Mark Ronson (nog niet uit toen de keuzelijst samengesteld werd), War van Kensington, Fall van Dotan en Ball On van dOOp vs Subp Yao. Van Ben Howard wilden velen liever End Of The Affair horen, van Alt-J was Hunger Of The Pine een populair alternatief. Geen enkele vrije keuze haalde de top 100.

Meer facts: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/song-van-het-jaar/Song-van-het-Jaar-2014--Facts-and-figures.html



 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
ja, dat van Iron Sky slaat echt helemaal nergens op. Zie wel dat daarop het meest is gestemd als vrij keuze, maar ja als er geen enkele vrije keuze in komt kan je die ook lekker afschaffen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
3 voor 12 valt niet voor niets onder 3fm, dat kun je niet los van elkaar zien. Maar dingen als Hozier zouden zonder 3voor12 nooit groot zijn geworden en Fink is ook zo'n door 3voor12 gehypete artiest.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
3voor12 valt toch niet onder 3fm? Ze hebben alleen een airtime met een radioprogramma op 3fm.
Maar ik heb geen idee wat ze daar allemaal afspelen eigenlijk. Ik volg ze alleen online, en daar zie ik nog vaak genoeg goede muziek en artikelen langskomen. In tegenstelling tot 3fm.



 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
De radioshow waar de song van het jaar gewoon sterk aan gelinkt is zit op 3fm. En zodra dingen op 3voor12 een beetje aan slaan dan wordt het vaak ook op de dagprogramering geprobeerd. Bijvoorbeeld Will And The People een paar jaar terug en nu Blaudzun, Hozier, London Grammer en George Ezra.

Ook de muziek op 3voor12 vind ik steeds minder worden. Het gaat steeds meer om saaie singersongwriters zoals Dotan draaien. Vooral toen Eric er nog zat kreeg je nog wel wat hardere muziek te horen als nieuwe muziek zoals Bomba - Kontrust, maar daar hoef je tegenwoordig ook nog maar weinig op te hopen als je luistert
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik heb 3voor12 nooit echt heel tof gevonden, maar je hebt toch weinig alternatieven als je in Nederland wat over muziek wil lezen. Gek inderdaad dat Iron Sky niet in de keuzelijst stond, dat nummer is geweldig. Heb onlangs het baslijntje even geleerd, wat niet al te lastig was. Zit alleen een vervelende timing in om zelf bij te houden als je niet samen speelt met een drummer.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Op de luisterpaal komt heel soms nog wel een pareltje voorbij. En dat heeft nog wel van alle genres wat, dus dat vind ik wel heel vet. Maar het facebook en website gedeelte van 3voor12 is echt het tegenovergestelde. Maar blijkbaar werkt dat tegenwoordig niet meer, een site/radio voor alternatieve muziek, anders was die er lang geweest. Zegt ook genoeg dat Pinguin Radio op internet alleen beschikbaar is.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Op de luisterpaal komt heel soms nog wel een pareltje voorbij. En dat heeft nog wel van alle genres wat, dus dat vind ik wel heel vet. Maar het facebook en website gedeelte van 3voor12 is echt het tegenovergestelde. Maar blijkbaar werkt dat tegenwoordig niet meer, een site/radio voor alternatieve muziek, anders was die er lang geweest. Zegt ook genoeg dat Pinguin Radio op internet alleen beschikbaar is.

het Engelse XFM schijnt wel beter te zijn, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. BBC Radio 1 is op zich ook best prima. Niet per se heel alternatief, maar draaien voor zo ver ik weet ook geen One Direction en Taylor Swift
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Op de luisterpaal komt heel soms nog wel een pareltje voorbij. En dat heeft nog wel van alle genres wat, dus dat vind ik wel heel vet. Maar het facebook en website gedeelte van 3voor12 is echt het tegenovergestelde. Maar blijkbaar werkt dat tegenwoordig niet meer, een site/radio voor alternatieve muziek, anders was die er lang geweest. Zegt ook genoeg dat Pinguin Radio op internet alleen beschikbaar is.

Pinguin Radio is wel behoorlijk tof!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Pitchfork heeft ook een top 100 gemaakt (niet door stemmen, die komt later), ondanks 2x Ariana Granda, Beyonce en Taylor Swift een stuk beter serieus te nemen dan die van 3voor12. http://pitchfork.com/features/staff-lists/9555-the-100-best-tracks-of-2014/10/
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Editie 2017. Lijstjestijd begint weer:

- Arcade Fire - Everything Now
- Beck - Up all Night
- Father John Misty - Pure Comedy
- Foo Fighters - Run
- Wolf Aloce - Beautyfully Unconventional
- The XX - On Hold
- Portugal. the Man - Feel it Still
- London Grammar -- Rooting For Tou
- Lorde - Sober
- Liam Gallagher - For What It's Worth
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Lijstjes, ja leuk. De mijne:

Arca - Anoche
Arcade Fire - Everything Now
Fever Ray - To The Moon And Back
Frank Ocean - Chanel
Gorillaz ft. Vince Staples - Ascension
Kendrick Lamar - HUMBLE.
LCD Soundsystem - Tonite
Migos ft. Lil Uzi Vert - Bad And Boujee
Vince Staples - Big Fish
Kelly Lee Owens tf. Jenny Hval - Anxi
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Arcade Fire - Everything Now
Call It Off - Witness
Gorillaz ft. Vince Staples - Ascension
Japandroids - Near To The Wild Heart Of Life
London Grammar - Rooting For You
Lorde - Green Light
Nothing But Thieves - Amsterdam
Portugal. The Man - Feel It Still
The XX - On Hold
The National - The System Only Dreams In Total Darkness
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Kendrick Lamar - HUMBLE.
alt-J - Adeline
Calvin Harris ft. Frank Ocean & Migos - Slide
Harry Styles - Sign Of The Times
Arcade Fire - Everything Now
The XX - On Hold
Portugal. The Man - Feel It Still
Lorde - Green Light
Fatima Yamaha - Araya
The National - The System Only Dreams In Total Darkness
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
alt-J - In Cold Blood
Arcade Fire - Everything Now
Cigarettes After Sex - Apocalypse
Fleet Foxes - Third Of May/Õdaigahara
Foster The People - Sit Next To Me
Kasabian - Comeback Kid
Lorde - Sober II
The National - Carin At The Liquor Store
RIN - Bros
The War On Drugs - Pain
The xx - Replica
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken