Rock Werchter 2025

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
402
219
Can’t find what I read last night but found this:

Booking agency WME is taking offers for a potential Linkin Park tour along with headlining festival dates
Dit staat in bovenstaand artikel en het is een gerucht van mei dit jaar dus ruim voor de officiele bekendmaking. Maar dat met een nieuw album en reunie er zomerfestivals gaan volgen is honderd procent zeker. Met optredens is voor groepen het grote geld te rapen. De mini-tournee met slechts twee concerten in Europa (Hamburg en Londen) in deze maand is een manier om schaarste te creeren en snel uitverkochte zalen. Dat is op zijn beurt een sterk argument om volgende zomer een succesvolle festival tournee op te zetten in Europa.
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
69
40
Dit staat in bovenstaand artikel en het is een gerucht van mei dit jaar dus ruim voor de officiele bekendmaking. Maar dat met een nieuw album en reunie er zomerfestivals gaan volgen is honderd procent zeker. Met optredens is voor groepen het grote geld te rapen. De mini-tournee met slechts twee concerten in Europa (Hamburg en Londen) in deze maand is een manier om schaarste te creeren en snel uitverkochte zalen. Dat is op zijn beurt een sterk argument om volgende zomer een succesvolle festival tournee op te zetten in Europa.
Deze mini tour is toch gewoon even opwarmen. Even de fans weer zien.
Zou mij niet verbazen dat ze eerst indoor een tour doen in 2025 en dan 2026 festivals
 

Voneulein

Nieuw lid
28 aug 2024
3
2

Zag deze net voorbijkomen op Youtube. Je moet toch in acht nemen dat dit het allereerste concert samen is. Niet slecht, maar ik mis toch iets.
Idem. Kan mooi zingen. Echter niet geheel toonvast op het eerste optreden. Kan mss aan zenuwen liggen. Na een jaar is het wel anders. Het nieuw nummer leent zich wel perfect aan haar stem. De classics zal nog af te wachten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
402
219
Die gaat er volgens mij gewoon staan, maar lager dan ik ze voorheen had ingeschat.
Volledig akkoord met Jimmy. Heb girl in red op Pukkelpop vorig jaar gezien: boeiend voor een goed half uur staande tussen verliefde bakvissen maar niet genoeg fond voor een set van een uur. Vorst Nationaal, haar recentste concert, was maar maximum voor de helft uitverkocht wat de sfeer niet te goede kwam (volgens de Morgen). Girl in Red kan een goede opwarmer zijn rond drie of vier uur in de namiddag voordat de echte grote kanonnen er aan komen in de Barn of Club. Ik zou echer veel liever Boygenius of The Last Dinner Party zien volgend jaar in Werchter. Laat Girl in Red maar terugkeren naar de AB.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.174
13.358
Volledig akkoord met Jimmy. Heb girl in red op Pukkelpop vorig jaar gezien: boeiend voor een goed half uur staande tussen verliefde bakvissen maar niet genoeg fond voor een set van een uur. Vorst Nationaal, haar recentste concert, was maar maximum voor de helft uitverkocht wat de sfeer niet te goede kwam (volgens de Morgen). Girl in Red kan een goede opwarmer zijn rond drie of vier uur in de namiddag voordat de echte grote kanonnen er aan komen in de Barn of Club. Ik zou echer veel liever Boygenius of The Last Dinner Party zien volgend jaar in Werchter. Laat Girl in Red maar terugkeren naar de AB.
Ennuh... waar ben je het dan precies mee eens?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.402
6.092
Idem. Kan mooi zingen. Echter niet geheel toonvast op het eerste optreden. Kan mss aan zenuwen liggen. Na een jaar is het wel anders. Het nieuw nummer leent zich wel perfect aan haar stem. De classics zal nog af te wachten zijn.
Kan me herinneren dat in 2011 Chester zijn stem ook niet je dat was, en er ook veel op tape stond ter compensatie. Vond dat toen erg ontgoochelend. 2017 werchter niks op aan te merken dan weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Voneulein

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
402
219
Zag een fragment van Billie Eilish die deze week op de Jimmy Kimmel praatshow verscheen. En ja, ik was ook mee met het feit dat tussen 15 juni (Barcelona) en 7 juli (optreden Glasgow) een gap was waar ze later wat festivals kon doen zoals Glastonbury en Rock WerchTER;


Maar bij Jimmy Kimmel zei ze dat ze het belangrijk vond om bij een wereldtournee niet te lang te touren maar regelmatig een pauze in te lassen om terug huiswaarts te keren. En ze speelt op haar tour 2024 en 2025 nooit langer dan een maand achter elkaar waarna een break van minstens twee weken volgt en soms enkele weken. Haar huidige kansen om headliner te zijn in Glastonbury liggen laag. Dat ze plots enkele festivals waaronder Rock Werchter (do, vr of za) zou toevoegen waardoor ze plots van 29 mei tot 27 juli constant in Europa tourt lijkt me nu weinig waarschijnlijk. Kans is mi groter dat ze na een pauze van een paar weken herbegint met Pukkelpop/Lowlands gevolgd door Reading/Leads.

Ik zou haar kansen om op te treden als headliner Rock Werchter nu downgraden naar weinig waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.402
6.092
Zag een fragment van Billie Eilish die deze week op de Jimmy Kimmel praatshow verscheen. En ja, ik was ook mee met het feit dat tussen 15 juni (Barcelona) en 7 juli (optreden Glasgow) een gap was waar ze later wat festivals kon doen zoals Glastonbury en Rock WerchTER;


Maar bij Jimmy Kimmel zei ze dat ze het belangrijk vond om bij een wereldtournee niet te lang te touren maar regelmatig een pauze in te lassen om terug huiswaarts te keren. En ze speelt op haar tour 2024 en 2025 nooit langer dan een maand achter elkaar waarna een break van minstens twee weken volgt en soms enkele weken. Haar huidige kansen om headliner te zijn in Glastonbury liggen laag. Dat ze plots enkele festivals waaronder Rock Werchter (do, vr of za) zou toevoegen waardoor ze plots van 29 mei tot 27 juli constant in Europa tourt lijkt me nu weinig waarschijnlijk. Kans is mi groter dat ze na een pauze van een paar weken herbegint met Pukkelpop/Lowlands gevolgd door Reading/Leads.

Ik zou haar kansen om op te treden als headliner Rock Werchter nu downgraden naar weinig waarschijnlijk.
Bwah… we zullen wel zien. Laten we het erop houden dat geen Belgische zaalshow geen toeval is. Dat is het nooit. Behalve bij 21 Pilots dan.
 

1979

Playlistbediener
25 jan 2023
46
64
Groepen die ZEKER NIET naar Werchter 2025 zullen gaan zijn de headliners die LIVE IS LIVE voor 2025 zal aankondigen.
En dit heel binnenkort, eind september of oktober.

Vandaag dit bericht per email gekregen van LIVE IS LIVE organisatie (de reclame voor Knack online hebi k weggelaten)

Speciaal aanbod van Knack
We hopen dat je hebt genoten hebt van een fantastische festivalzomer! Live is Live 2024 is intussen al even achter de rug. Achter de schermen zijn we al volop aan het werk voor editie 2025. Daarover later meer!​
Die zijn inderdaad al aan een rondje gratis tickets begonnen.

Nog voor de line-up en voor de start van de echte ticketverkoop.

‘T zal daar weer over de koppen lopen zijn.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.630
2.237
Nu gaat blijkbaar de gitarist van LP ook niet mee touren. Tja… dat is halvering van de band live. Neemt toch heel wat magie weg.
Wie bij AC/DC is er nog origineel uiteindelijk. Verkoopt toch ook nog als zoete broodjes desondanks.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.944
2.021
Wie bij AC/DC is er nog origineel uiteindelijk. Verkoopt toch ook nog als zoete broodjes desondanks.
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal... leadzanger Johnsen loopt daar al 40 jaar mee na het overlijden van Scott en medeoprichter Young is nog steeds van de partij...
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

PK82

Playlistbediener
8 jul 2024
28
25
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal... leadzanger Johnsen loopt daar al 40 jaar mee na het overlijden van Scott en medeoprichter Young is nog steeds van de partij...
Je moet ergens beginnen natuurlijk.
40 jaar is ook ergens met een eerste show gestart.
En medeoprichter Shinoda is er ook nog bij dus eigenlijk heb je hier niet direct een punt ;-)

Ik ga het in ieder geval een kans geven.
Op hun instagram een paar stukjes van hun show gezien en bij momenten haalt de zangeres toch echt wel een straf niveau.

Gaat het hetzelfde zijn ? Nee ... maar ik heb LP 3x gezien - 1x zwak, 1x matig en 1x enorm straf (laatste show, vlak na SOAD - de wei was al opgewarmd toen natuurlijk)
Dus kijken wat het wordt. Van mij mogen ze gerust langskomen volgende zomer
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne, PJ en Paddy

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.365
3.390
Ah bon, moeten we die dan toch niet in België verwachten komend jaar?
Misschien Pukkelpop/Lowlands.
Maar ik vond het sowieso al vreemd dat veel mensen ze als zekerheidje zagen voor Werchter. Er stond een Sportpaleis show gepland en die is last-minute afgelast en daaruit trokken mensen meteen conclusies. Maar het is gewoon niet zo logisch dat ze in april/mei eerst een dikke concertreeks spelen doorheen heel Europa om daarna meteen de juni/juli festivals te doen in exact dezelfde landen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MadMandra27

Gebruikers die dit onderwerp bekijken