Zag een fragment van Billie Eilish die deze week op de Jimmy Kimmel praatshow verscheen. En ja, ik was ook mee met het feit dat tussen 15 juni (Barcelona) en 7 juli (optreden Glasgow) een gap was waar ze later wat festivals kon doen zoals Glastonbury en Rock WerchTER;
Hebben we met Billie Eilish de eerste headliner voor Rock Werchter 2025 te pakken? Het tourschema laat het in ieder geval perfect toe.
festileaks.com
Maar bij Jimmy Kimmel zei ze dat ze het belangrijk vond om bij een wereldtournee niet te lang te touren maar regelmatig een pauze in te lassen om terug huiswaarts te keren. En ze speelt op haar tour 2024 en 2025 nooit langer dan een maand achter elkaar waarna een break van minstens twee weken volgt en soms enkele weken. Haar huidige kansen om headliner te zijn in Glastonbury liggen laag. Dat ze plots enkele festivals waaronder Rock Werchter (do, vr of za) zou toevoegen waardoor ze plots van 29 mei tot 27 juli constant in Europa tourt lijkt me nu weinig waarschijnlijk. Kans is mi groter dat ze na een pauze van een paar weken herbegint met Pukkelpop/Lowlands gevolgd door Reading/Leads.
Ik zou haar kansen om op te treden als headliner Rock Werchter nu downgraden naar weinig waarschijnlijk.