Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.072
5.436
Een van mijn favoriete shows van afgelopen festivalzomer zal zijn nieuwe album exclusief komen voorstellen op Pinkpop 2025: Michael Kiwanuka! (Zondag, South Stage)
Op zaterdag sluit de legendarische frontman van The White Stripes de North Stage af. Daarna zal Richard Ashcroft het beste van zichzelf (en The Verve) komen geven in de tent tijdens headliner Florence + The Machine.

Zo ziet de Line-up er momenteel uit:
Vrijdag
South: Tool - Korn - X - X - X - Altin Gün
North: LCD Soundsystem - Haim - St. Vincent - X - Go_A
Tent: Janet Livv

Zaterdag
South: Florence + The Machine - Stormzy - X - The Roots
North: Jack White - Dropkick Murphys - Boygenius
Tent: Richard Ashcroft

Zondag
South: AC/DC - Ben Howard - Michael Kiwanuka - Kacey Musgraves - X - Hooverphonic
North: London Grammar - X - Epica - Halestorm

@Koekdoos @Timmetje
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Boygenius is echt wel een band die op de hoofdpodia hoort hoor :p zou die dan wisselen met Ashcroft ofzo, en HAIM is net ietjes groter dan St. V
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.072
5.436
Boygenius is echt wel een band die op de hoofdpodia hoort hoor :p zou die dan wisselen met Ashcroft ofzo, en HAIM is net ietjes groter dan St. V
Boygenius op basis van de (lage) plekken Lowlands en Pukkelpop in de tent tijdens Florence, die discussie is al gevoerd geweest ;)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.072
5.436
En Phoebe Bridgers solo heeft de AFAS gevuld? Een supergroep met haar, Baker en Dacus hoort gewoon op een groter podium imo.
1726402639963.png

ik wil best wisselen, maar dit is waar ze stonden op Lowlands en ik heb het bij de aankondiging gevraagd en toen stelde men dat Tent tijdens de headliner dus zeker moest kunnen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Bekijk bijlage 10387

ik wil best wisselen, maar dit is waar ze stonden op Lowlands en ik heb het bij de aankondiging gevraagd en toen stelde men dat Tent tijdens de headliner dus zeker moest kunnen
Als ik het terug lees, stelde iedereen zich vooral vragen bij hoe het kwam dat ze zo laag stonden in beide tijdschema's. :p Afin, it's up to you, maar ik zou ze ergens voorlaatste, derde laatste Noord geven ofzo.

En ik geloof, gezien het bij Werchter veel vaker voorvalt, dat er tijdens een headliner nooit echt heel erg grote namen spelen, vaak eerder Belgische dingen. Niet dat het niet kan, maar I'm just saying.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.307
7.293
Ze stonden op Lowlands vrij laag dus die positie valt goed te rechtvaardigen. Ik heb veel gekkere dingen in deze draft gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.307
7.293
Ik heb daar zelf ook nog wel een vraag over. Keane stond dit jaar op Pinkpop als laatste Noord. Logisch, maar vergeleken met veel andere Noordafsluiters in deze draft vind ik ze ineens wat klein afsteken. Tegelijk puzzel ik ermee. In mijn ideale lineup zet ik Fontaines, Beach House en QOTSA op die posities. Fontaines en Beach House zijn ook niet de grootste namen maar Fontaines en Beach House heb ik liever niet in het licht.

Ik zet Keane daarom liever op main, ergens voor de sub. Op RW stonden ze een paar jaar terug ook niet zo hoog.

Hoe kijken jullie hiernaar?
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.121
1.345
Ik vind Keane wel minstens voorlaatste op Zuid, dus niet gewoon namiddag. Maar dat lijkt me ook niet jouw bedoeling, dus goed voor mij 👍
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
naaz-1400x787.jpg


Naaz.

c1aa7747ff9f564fef5df7827518b91f7a593f1b.jpg


The Beaches.

@warriorandweirdo 4x > ikke
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.169
3.095
Een van mijn favoriete shows van afgelopen festivalzomer zal zijn nieuwe album exclusief komen voorstellen op Pinkpop 2025: Michael Kiwanuka! (Zondag, South Stage)
Op zaterdag sluit de legendarische frontman van The White Stripes de North Stage af. Daarna zal Richard Ashcroft het beste van zichzelf (en The Verve) komen geven in de tent tijdens headliner Florence + The Machine.

Zo ziet de Line-up er momenteel uit:
Vrijdag
South: Tool - Korn - X - X - X - Altin Gün
North: LCD Soundsystem - Haim - St. Vincent - X - Go_A
Tent: Janet Livv

Zaterdag
South: Florence + The Machine - Stormzy - X - The Roots
North: Jack White - Dropkick Murphys - Boygenius
Tent: Richard Ashcroft

Zondag
South: AC/DC - Ben Howard - Michael Kiwanuka - Kacey Musgraves - X - Hooverphonic
North: London Grammar - X - Epica - Halestorm

@Koekdoos @Timmetje
Jammer van Acdc, maar wat een heer-lijke line up.
 
  • Geweldig
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken