Best Kept Secret 2025

De data op de website van Michael Kiwanuka zijn bijgewerkt. Hij staat als verwacht op zondag op Best Kept Secret; neem aan als afsluiter op ONE.
Grote kans dat dit mijn dag gaan worden. Kiwanuka vind ik een prima artiest met een sterk laatste album. Dan nog Wilco ook die dag en hopelijk komt TV On The Radio daar dan ook nog bij, ik kan hun spot moeilijk pijlen.

• Leuk
Waarderingen: davadude en dfrvanloon
Het voelt bijna als vloeken in de kerk, maar is het gek dat ik Wilco echt enorm saai vind? Ik hou op zich ook best wel van die blend van indie en folk/americana, maar Wilco weet me nog niet echt te raken. Mis ik iets? Of zijn ze live gewoon zo goed?

Het voelt bijna als vloeken in de kerk, maar is het gek dat ik Wilco echt enorm saai vind? Ik hou op zich ook best wel van die blend van indie en folk/americana, maar Wilco weet me nog niet echt te raken. Mis ik iets? Of zijn ze live gewoon zo goed?
Wat heb je allemaal van ze geluisterd als ik vragen mag? :)

1737288089409.png
Ik heb een paar nummers die ze op een aantal setlists hadden staan in mijn BKS playlist gezet, en ik heb ook YHF doorgeluisterd. Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar iedereen hier is er zo hyped voor en dat snap ik niet per sé op basis van dit.

Bekijk bijlage 12438
Ik heb een paar nummers die ze op een aantal setlists hadden staan in mijn BKS playlist gezet, en ik heb ook YHF doorgeluisterd. Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar iedereen hier is er zo hyped voor en dat snap ik niet per sé op basis van dit.
Ik vind Wilco inderdaad ook wel echt een beetje een band die je moet liggen, anders begrijp ik wel dat het je niet zo pakt.

Ik zou inderdaad zeggen dat YHF/Summerteeth/a Ghost is Born hun beste werken zijn, maar kan natuurlijk ook dat het gewoon niet aan jou besteed is hoor, smaken verschillen immers.

• Leuk
Waarderingen: Jelle
Ik vind Kicking Television - Live in Chicago echt een geweldige plaat, als je dat ook niet goed vindt, is Wilco inderdaad niet je ding, dat kan natuurlijk... (wel zonde)

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Snap ik wel. Op het eerste gehoor kabbelt het wat saai voort maar pas na meerdere luisterbeurten hoor je dat het toch tamelijk briljant is. Tenminste zo werkte het bij mij.

• Leuk
Waarderingen: Jelle
Zou persoonlijk echt verbaast zijn mocht er nog een naam van deze grootte bijkomen.
Maar wie zou er dan op zaterdag moeten headlinen? Alleen Deftones blijft over als grotere naam van de huidige poster. Wat er bijkomt zal dan toch minimaal in die orde van grote moeten zijn?

Bekijk bijlage 12438
Was eerst ook niet echt fan, maar op een gegeven moment klikte het gewoon. Persoonlijk favoriet van mij is Wilco (The Album).

Maar wie zou er dan op zaterdag moeten headlinen? Alleen Deftones blijft over als grotere naam van de huidige poster. Wat er bijkomt zal dan toch minimaal in die orde van grote moeten zijn?
Ik zie gewoon echt niet in waarom je een enorme publiekstrekker als bv. Idles achter de hand zou houden, die wil je toch meteen bovenaan je poster zetten? Vooral omdat zij al op veel plekken zijn aangekondigd, zelfde geldt in iets mindere mate voor Underworld.

Ik zie gewoon echt niet in waarom je een enorme publiekstrekker als bv. Idles achter de hand zou houden, die wil je toch meteen bovenaan je poster zetten? Vooral omdat zij al op veel plekken zijn aangekondigd, zelfde geldt in iets mindere mate voor Underworld.
Ik zie Deftones ook niet perse als een logische afsluiter. Speelden in '22 nog halverwege de dag op het tweede podium van Pinkpop, en ik weet niet wat er tussentijd gebeurd is waardoor het nu een BKS-headliner zou zijn. Daarnaast is het bij BKS vrij gebruikelijk om aan het begin van het jaar nog een headliner aan te kondigen.

Maar een echt grote naam verwacht ik eigenlijk ook niet meer. De opmerking van Maurits in het Festileaks-interview wees erop dat ze nog wel wat aan het proberen zijn, maar dat het ook heel goed kan dat dit het pakket is. Idles gaat sowieso niet gebeuren. Underworld heeft pas recent wat optredens aangekondigd, dus wie weet...

Ik verwacht inderdaad Idles of Underworld niet direct meer. Denk dat het eerder uit onverwachte hoek moet komen (tot 2 weken geleden dachten er weinige dat Nine Inch Nails een kanshebbers is volgende zomer om maar iets te zeggen). Eind januari kwamen ze ooit uit het niets met Aphex Twin op de proppen.

Moest er nog een headliner komen verwacht ik iets dat nu nog niets bekend heeft gemaakt in die periode. Categorie: Vampire Weekend, Björk, Phoenix, Pulp,...

Een extra headliner zou mooi zijn, maar denk ook wel dat we daar niet te hard op mogen hopen. Wat ik wel verwacht is nog minstens een naam nét onder de headliner of een TWO headliner.

Users who are viewing this thread