Best Kept Secret 2025

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161

Beetje laat to the party voor deze reactie, maar als iemand die in het dorp naast de Beekse Bergen is opgegroeid kan ik beamen dat het echt wel goed te horen is. Zeker de techno festivals zoals Awakenings en Decibel. En de bas van het hardcore festival Intents horen we soms nog terwijl we er een stad en dorp van verwijderd zijn (ong een uur fietsen).

Ik zou er niet wakker van liggen als ze de volumeknop van de bas naar beneden schuiven 😆 Dan hoor je ook nog eens de melodie, winwin

En daarnaast, ik heb ook geen idee wat de dieren van Beekse Bergen Safaripark van al dit geluid vinden, maar daar zal (hopelijk) goed over nagedacht zijn
 

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
754
573
Beetje laat to the party voor deze reactie, maar als iemand die in het dorp naast de Beekse Bergen is opgegroeid kan ik beamen dat het echt wel goed te horen is. Zeker de techno festivals zoals Awakenings en Decibel. En de bas van het hardcore festival Intents horen we soms nog terwijl we er een stad en dorp van verwijderd zijn (ong een uur fietsen).

Ik zou er niet wakker van liggen als ze de volumeknop van de bas naar beneden schuiven 😆 Dan hoor je ook nog eens de melodie, winwin

En daarnaast, ik heb ook geen idee wat de dieren van Beekse Bergen Safaripark van al dit geluid vinden, maar daar zal (hopelijk) goed over nagedacht zijn
In principe is het zo dat hier vrij strenge wetten voor gelden, opgelegd door (vaak) de provincie of de gemeente. Hierin is ook het effect op de natuur meegenomen uiteraard. Deze worden ook gecontroleerd tijdens het festival. Dus in dat opzicht waarschijnlijk niks aan de hand.

Source: Ik heb hier ivm werk vrij vaak mee te maken.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.856
4.815
Beetje laat to the party voor deze reactie, maar als iemand die in het dorp naast de Beekse Bergen is opgegroeid kan ik beamen dat het echt wel goed te horen is. Zeker de techno festivals zoals Awakenings en Decibel. En de bas van het hardcore festival Intents horen we soms nog terwijl we er een stad en dorp van verwijderd zijn (ong een uur fietsen).

Ik zou er niet wakker van liggen als ze de volumeknop van de bas naar beneden schuiven 😆 Dan hoor je ook nog eens de melodie, winwin

En daarnaast, ik heb ook geen idee wat de dieren van Beekse Bergen Safaripark van al dit geluid vinden, maar daar zal (hopelijk) goed over nagedacht zijn
Daar heb je zeker een punt. Ik blijf dat bij veel festivals overigens een dilemma vinden: er is eigenlijk altijd wel overlast voor de natuur. Vooral als veelvuldig vuurwerk wordt afgelaten (looking at you Tomorrowland).
 

wil

Randprogramma
20 jan 2015
110
100
Met Misty Fields achter de kiezen mogen naast Big Special, Yard, Enola en Adult TV, Meatbodies en Getdown Services door naar de Secret en de Cadbah. Grandaddy, Trentemoller en Eels in Two
Afsluiter Orbital en Sigur ros
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Patje

Patje

Playlistbediener
9 sep 2024
6
9
Met Misty Fields achter de kiezen mogen naast Big Special, Yard, Enola en Adult TV, Meatbodies en Getdown Services door naar de Secret en de Cadbah. Grandaddy, Trentemoller en Eels in Two
Afsluiter Orbital en Sigur ros
Balen dat ik Getdown Services gemist heb..
Zo krijgt het programma al aardig vorm😎, en voor de “België Zondag” (want daar leek het dit jaar qua bandjes wel op)
La Jungle en Sons in de Casbah;
The Bony King of Nowhere in de Secret
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.369
Volgens mij kwam ik net Maurits tegen in de Melkweg. Dus of hij was Needtobreath of Casey Lowry of Kasablanca aan het checken. Of lekker een avondje uit en de blur film aan het bekijken ;)
 

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
59
86
Balen dat ik Getdown Services gemist heb..
Zo krijgt het programma al aardig vorm😎, en voor de “België Zondag” (want daar leek het dit jaar qua bandjes wel op)
La Jungle en Sons in de Casbah;
The Bony King of Nowhere in de Secret
En dan doen we alsof de Nederlandse Paceshifters ook Belgen zijn en plaatsen we die ook in de Secret.
 
  • Haha
Waarderingen: Patje

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.868
3.218
Volgens mij kwam ik net Maurits tegen in de Melkweg. Dus of hij was Needtobreath of Casey Lowry of Kasablanca aan het checken. Of lekker een avondje uit en de blur film aan het bekijken ;)
Hij kwam voor Mosa Wild natuurlijk :) (Wil deze band al heel lang weer in Nederland hebben, maar die gasten verzaken het om muziek uit te brengen en fatsoenlijk te touren)
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
92
Ik hoop dat de drie headliners voor 2025 zich in onderstaande lijst bevinden:

Boygenius
Charli XCX
Fontaines D.C.
Lorde
Pulp
Sigur Rós
The National
Vampire Weekend
Wilco (maar wss eerder een hoge spot in de TWO)

Maar het zal (BKS kende de laatste jaren) waarschijnlijk zoiets worden:

Cigarettes After Sex of Goldband
Elbow, Royal Blood of Franz Ferdinand
Fatboy Slim, Underworld of The Prodigy

Death Cab for Cutie en/of The Postal Service zouden ook geweldige headliners voor BKS zijn (hun headlineshow op APE was zeer overtuigend vorige maand), maar dat zullen ze wel niet aandurven. Verwacht ook niet dat Ben nog een extra seizoen aan de jubileumtour wil toevoegen.

Wishlist voor na 2025:
Tame Impala, The xx, LCD Soundsystem, The 1975, Bleachers
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.856
4.815
Charli XCX is inmiddels te groot voor BKS. Ik zou het ook toejuichen als BKS voor meer alternatieve acts gaat.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
92
Charli XCX is inmiddels te groot voor BKS. Ik zou het ook toejuichen als BKS voor meer alternatieve acts gaat.
Vrees het ook ja. Maar zou toch zonde zijn als Mojo haar wegkaapt voordat ze ooit op BKS heeft kunnen headlinen :(

In 2022 vond ik haar set op het grote veld @ Primavera Sound al heel overtuigend. Nu met een tweede tijdloos album op zak zou het helemaal een fantastisch feestje moeten worden!
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
521
492
Ik ben groot liefhebber van Death Cab For Cutie, maar dat is toch lang geen headiner? De vorige keer op BKS stonden ze volgens mij eind van de middag in TWO en ik heb niet het idee dat ze sindsdien groter zijn geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.642
1.953
Ik ben groot liefhebber van Death Cab For Cutie, maar dat is toch lang geen headiner? De vorige keer op BKS stonden ze volgens mij eind van de middag in TWO en ik heb niet het idee dat ze sindsdien groter zijn geworden.
Nee, maar Ben Gibbard deed het natuurlijk slim om die combi Death Cab en Postal Service als headliner te presenteren. Al zegt het genoeg dat in Europa daar alleen All Points East en MEO Kalorama zijn ingetrapt, dus ik denk ook niet dat dit de publiekstrekker voor BKS was geweest. Overigens stuk voor stuk erg goede shows.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Ik vind het opvallend dat iedereen Charli XCX als 'te groot' benoemt voor zowel BKS als DTRH (in het DTRH-topic). Denk niet dat XCX de ZiggoDome kan uitverkopen met tickets à 55 euro, zoals Cigarettes After Sex heeft gedaan. In 2022 werd ze nog in de Ronda gezet.

Brat doet het beter dan haar vorige albums, en is 'critically acclaimed', maar ze heeft er geen grote streaming- of radiohits mee gescoord.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.286
Ik vind het opvallend dat iedereen Charli XCX als 'te groot' benoemt voor zowel BKS als DTRH (in het DTRH-topic). Denk niet dat XCX de ZiggoDome kan uitverkopen met tickets à 55 euro, zoals Cigarettes After Sex heeft gedaan. In 2022 werd ze nog in de Ronda gezet.

Brat doet het beter dan haar vorige albums, en is 'critically acclaimed', maar ze heeft er geen grote streaming- of radiohits mee gescoord.
Het verbaast me nog steeds dat Cigarettes After Sex de Ziggo volkreeg. Dat is zowat de saaiste band die er is.

Ik denk wel dat Charli de ZiggoDome zo voltrekt.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
599
470
Ik denk ook dat charli de ziggo makkelijk uitverkoopt met tickets a €80, misschien zelfs twee keer
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Vind dat Charli XCX heel opvallende keuzes maakt. Jammer dat ze tijdens Brat Summer zo spaarzaam op onze festivals stond. En op de festivals waar ze wel stond, was het steeds op een zijpodium (de kleinere Amazon stage op Primavera, de Arena op Roskilde, de Tent stage op Opener - beide zelfs nog niet als grootste naam in die tenten)
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Gebruikers die dit onderwerp bekijken