Best Kept Secret 2025

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
94
Bij DTRH wordt de leegloop vooral zichtbaar op de zondagavond bij de Hotot, sinds het podium niet meer in een tent is. Bij Janelle Monáe (2019) was het schandalig rustig. Twee jaar geleden bij The War on Drugs was er ook nog meer dan genoeg ruimte op de heuvel als ik het me goed herinner. Bij The National stond ik zelf vooraan en kreeg ik niets mee van een exodus, maar de filmpjes achteraf spraken boekdelen.

Ik denk dan dat het alleen bij Nick Cave (2018) écht goed vol stond rondom de Hotot.

BKS heeft hier in meer of mindere mate natuurlijk ook wel last van op de laatste dag. Bij o.a. Christine and the Queens (2019), Aphex Twin (2023) en Justice (2024) was er nog ruimte genoeg op het strand. Bij de edities van 2016 en eerder vermoedelijk ook, maar toen trok het festival ook gewoon minder bezoekers dan nu. Radiohead (2017) en LCD Soundsystem (2018) waren de positieve uitzonderingen, maar laat dit nu net - by far - de beste afsluiters zijn die ze ooit gehad hebben :D
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Bij DTRH wordt dat vooral zichtbaar op de zondagavond bij de Hotot, sinds het niet meer in een tent is. Bij Janelle Monáe (2019) was het schandalig rustig. Bij The War on Drugs (2022) was er ook nog meer dan genoeg ruimte op de heuvel in m'n herinnering. Bij The National stond ik zelf vooraan en kreeg ik niets mee van de leegloop, maar de filmpjes achteraf spraken boekdelen.

Ik denk dat het dan alleen bij Nick Cave (2018) echt goed vol stond rondom het hoofdpodium.
BKS heeft hier in meer of mindere mate natuurlijk ook wel last van op de laatste dag. Bij o.a. Christine and the Queens (2019), Aphex Twin (2023) en Justice (2024) was er nog ruimte genoeg op het strand. Bij de edities van 2016 en eerder vermoedelijk ook, maar toen trok het festival ook gewoon minder bezoekers dan nu.
LCD Soundsystem was ook een stuk rustiger dan AM en The National in mijn herinnering
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Ik heb iemand een half uur lang Facebook zien checken voor me in Antwerpen.
Maar toch, je kan niet zeggen dat de sfeer in het algemeen slecht was. Stond niet eens zover vooraan en was omringd door fans die alles luider meebrulden dan ikzelf. (En een vrouw die nog nooit een concert gedaan heeft omdat ze een beetje bang is van menigtes, maar als fan nu toch de gok waagde, prachtig om haar steeds enthousiaster te zien worden naarmate het concert verder ging).

Soit, beetje off topic ondertussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Bij DTRH wordt de leegloop vooral zichtbaar op de zondagavond bij de Hotot, sinds het podium niet meer in een tent is. Bij Janelle Monáe (2019) was het schandalig rustig. Twee jaar geleden bij The War on Drugs was er ook nog meer dan genoeg ruimte op de heuvel als ik het me goed herinner. Bij The National stond ik zelf vooraan en kreeg ik niets mee van een exodus, maar de filmpjes achteraf spraken boekdelen.

Ik denk dan dat het alleen bij Nick Cave (2018) écht goed vol stond rondom de Hotot.

BKS heeft hier in meer of mindere mate natuurlijk ook wel last van op de laatste dag. Bij o.a. Christine and the Queens (2019), Aphex Twin (2023) en Justice (2024) was er nog ruimte genoeg op het strand. Bij de edities van 2016 en eerder vermoedelijk ook, maar toen trok het festival ook gewoon minder bezoekers dan nu.
Conclusie: gewoon altijd Radiohead of Nick Cave boeken als afsluiter.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
LCD Soundsystem was ook een stuk rustiger dan AM en The National in mijn herinnering
Klopt, bij LCD Soundsystem was het helaas ook VEEL te rustig. Achter de middenbar stond helemaal niemand meer en ook daarvoor was het dun bezaaid.
 

Leven is Leven

Playlistbediener
29 apr 2024
7
5
Ik hoop dit jaar toch net wat meer indie songwriters. Dat miste ik dit jaar wel een beetje. Dingen ite de hoek van José Gonzalez, Mountain Goats, Bonnie "Prince" Billy, Okkervil River, The Shins, Built To Spill, Frightened Rabbit, Iron & Wine, Bright Eyes, Bill Callahan, Elliot Smith etc.
Als Elliott Smith komt dan heb ik er veel voor over om erbij te zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
119
207
Mogwai komt trouwens in februari naar Nederland (Paradiso), Father John Misty in april (Tivoli, Ronda), beide met nieuw werk
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

mlkturf

Playlistbediener
18 jan 2023
26
61
Wat denken jullie van Soulwax als headliner? Lijkt me zelf goed passen als er toch iets van een (live) electronische act tussen moet zitten
 

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
119
207
Bepaalde reacties laat ik even achterwegen. Maar gezien hoe laag Soulwax op Lowlands stond zou ik dat echt geen BKS headliner vinden, ook geen sub meer eigenlijk.
Dit vind ik altijd best wel lastig. Bijvoorbeeld: vorig jaar stond Boygenius bijvoorbeeld om 15 uur s middags al in de Bravo, terwijl het bij Pukkelpop de afsluiter van de Marquee was dat jaar. Het lijkt vooral te zeggen, dat het niets zegt.

Ben t overig eens dat Soulwax eerst die nieuwe plaat uit moet brengen voordat een nieuwe ronde festivals kan worden gerechtvaardigd. Zie dan wel wat voor plek dat kan opleveren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken