Hardrock & Metal Chat

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.739
8.655
Was Samhain dat festival waar velen van jullie al tickets voor hadden gehaald? Die in Maastricht?
Er zijn zoveel van die kleinere obscure festivals die hier zijn gepasseerd, ik ben de draad een beetje kwijt. (Al maakt dat niet uit, want staan geen bands uit mijn hoek :p)
Je hebt het helemaal goed hoor, Samhain is volgende maand in Maastricht en volgend jaar ook weer. En er gaat inderdaad een groepje van het forum heen waaronder ik.

Volgend jaar doen ze er ook nog een festival bij in antwerpen. De aankondigingen lopen een beetje door elkaar dus kan begrijpen dat het verwarrend kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Je hebt het helemaal goed hoor, Samhain is volgende maand in Maastricht en volgend jaar ook weer. En er gaat inderdaad een groepje van het forum heen waaronder ik.

Volgend jaar doen ze er ook nog een festival bij in antwerpen. De aankondigingen lopen een beetje door elkaar dus kan begrijpen dat het verwarrend kan zijn.

En Samhain was die in de Muziekgieterij? Van dat platenlabel? Of was dat Prognosis, of weer wat anders?
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
En Samhain was die in de Muziekgieterij? Van dat platenlabel? Of was dat Prognosis, of weer wat anders?
Prognosis: Progressieve rock/metal festival in de Effenaar, Eindhoven. Vond plaats in april, ging afgelopen jaar niet door.
Pelagic Fest: Labelfeest van Pelagic Records (oa The Ocean, Hippotraktor..). Eerste editie in Maastricht vond dit jaar in augustus plaats en gaat volgend jaar ook weer plaatsvinden.
Samhain: Heeft nu een paar jaar een festival in oktober in Maastricht en zal volgend jaar maart ook een editie vieren in Antwerpen.
Desertfest: Ook in oktober, in Antwerpen. Festival voornamelijk gericht op stoner.
Fortress: Black metal festival in juni in de UK.
Inferno: Extreme metal festival in maart in Noorwegen.
ArcTanGent: Prog festival in augustus in de UK.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Prognosis: Progressieve rock/metal festival in de Effenaar, Eindhoven. Vond plaats in april, ging afgelopen jaar niet door.
Pelagic Fest: Labelfeest van Pelagic Records (oa The Ocean, Hippotraktor..). Eerste editie in Maastricht vond dit jaar in augustus plaats en gaat volgend jaar ook weer plaatsvinden.
Samhain: Heeft nu een paar jaar een festival in oktober in Maastricht en zal volgend jaar maart ook een editie vieren in Antwerpen.
Desertfest: Ook in oktober, in Antwerpen. Festival voornamelijk gericht op stoner.
Fortress: Black metal festival in juni in de UK.
Inferno: Extreme metal festival in maart in Noorwegen.
ArcTanGent: Prog festival in augustus in de UK.

Duidelijk de bovenste drie die ik door elkaar haal. Beginnen ook alle drie met een P en ergens zit een A, overduidelijk!
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.682
6.856
Een tijdje geleden passeerde deze video op Youtube, denk niet dat ik ooit een betere Schism of zelfs TOOL cover gezien heb.
En ik zou ook nooit gedacht hebben dat deze zou komen van een folk/bluegrass groep maar blijkbaar is alles wat je nodig hebt 2 zangeressen, een viool, een Theremin, een contrabas en een handvol mensen op percussie/drums om Danny Carey te vervangen.


Moest aan deze video denken omdat er vandaag iemand in het Werchter topic beweerde dat TOOL niet bij het grote publiek bekend is. Als je de beelden van het publiek in deze video ziet lijkt mij dat ook niet direct een typisch metal/rock publiek. Toch heb je vanuit het publiek instant herkenning wanneer na 20 seconden de gitaar begint dus op zijn minst de song lijkt toch redelijk mainstream kennis te zijn.
Hele gave cover inderdaad, kreeg m een paar dagen geleden ook al van iemand anders doorgestuurd. Uniek maar toch trouw aan het origineel. En die theremin maakt het helemaal af!

Wat betreft de bekendheid van Tool, ik weet het niet hoor, krijg toch de indruk dat er een bovengemiddeld aantal Tool fans in dat publiek aanwezig zijn voor zo'n respons. Vergeleken met andere metal bands van vergelijkbaar formaat wordt Tool in mijn ervaring nauwelijks herkend, als ik het erover heb tegen willekeurige niet-metalheads...
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
281
774
Wat betreft de bekendheid van Tool, ik weet het niet hoor, krijg toch de indruk dat er een bovengemiddeld aantal Tool fans in dat publiek aanwezig zijn voor zo'n respons. Vergeleken met andere metal bands van vergelijkbaar formaat wordt Tool in mijn ervaring nauwelijks herkend, als ik het erover heb tegen willekeurige niet-metalheads...
Maar een bovengemiddelde aanwezigheid van Tool fans op dit optreden is op zich dan ook weer vreemd want het is een headline show van Elephant Revival geen festival of zo en het lijkt ook de eerste keer dat ze die cover doen. Bij latere optredens nadat deze video verscheen zou dit misschien wel wat Tool fans kunnen aantrekken. Ik zou zelf eigenlijk ook wel een ticket overwegen als ik andere videos van deze band bekijk en weet dat deze cover in de setlist zit.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
toevallig vrijdag nog iemand in Tilburg geweest op het music film festival?
Ik had kaartjes gewonnen voor de metaldocumentaire TOTAL THRASH, the teutonic story.
Over de duitse thrash metal scene van de jaren 80 tot nu.
Met in de zaal Daniel Hofmann de regisseur, en onder andere Andreas Geremia en Frank Thorwath van Tankard.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Blijf 't daar alsjeblieft wel posten :) Verder: op zich lijken me dat niet heel interessante namen, maar goed.
Nee, alsjeblieft niet. Plaats informatie over dit soort festivals gewoon lekker in de H&M-chat. Met de huidige kwantiteit aan berichten gaat dat prima. Al die versplintering aan topics met hooguit 5-10 berichten is niks waard.

Gok: Saor, Austere, Funeral, Desaster, Wolvennest.
Austere en Wolvennest schoten mij ook meteen te binnen. Funeral zou goed kunnen met een nieuw album op komst. Desaster geen idee, qua speed metal dacht ik aan Hellripper uit Schotland. Qua Duitse bands heb ik even geen ideeën die voldoen aan de beschrijving "occult".
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
Blijf 't daar alsjeblieft wel posten :)

Nee, alsjeblieft niet.
Choose Red Pill GIF by Christopher Pindling
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.177
13.374
Nee, alsjeblieft niet. Plaats informatie over dit soort festivals gewoon lekker in de H&M-chat. Met de huidige kwantiteit aan berichten gaat dat prima. Al die versplintering aan topics met hooguit 5-10 berichten is niks waard.
Ik zeg toch niet dat je 'm niet hier mag posten? Graag zelfs, maar puur voor het overzicht in ieder geval in dat andere topic. Dat die discussie dan hier plaatsvindt, bon.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
281
774
Namen voor de 20e verjaardag van Karmøygeddon Metal Festival (Noorwegen) (1-3 Mei)

1 Mei
ROTTING CHRIST (headliner) - DECAPITATED- KOVENANT-GRAND MAGUS-THE CARBURETORS-MORS SUBITA- COR SCORPII - HIPPOTRAKTOR - MISTUR - SODOMISERY - DRAKAR

2 Mei
JORN - DEAD BY APRIL -EINHERJER -BORKNAGAR -ECLIPSE - WHOREDOME RIFE - SLAGMAUR - DARKANE -HIARES - ROADWOLF - HELHEIM- THE RIVEN

3 Mei
HYPOCRISY (headliner) - SOEN - AUDREY HORNE - PAGANS MIND - MÅNEGARM - VARATHRON -BACKSTREET GIRLS - KVAEN - HELLRIPPER - DARWATER - SLEGGEKUNST

Daar zouden dus nog 6 bands bij moeten komen waaronder 2 headliners

en hetzelfde weekend Incineration Festival (London) op 3 Mei

TRIPTYKON PERFORMING CELTIC FROST (UK Exclusive)
BLOOD INCANTATION (UK Exclusive)
DECAPITATED (UK Festival Exclusive)
BLACKBRAID
SPECTRAL WOUND
CONJURER
UNDERGANG (UK Exclusive)
hier nog 20+ bands aan te kondigen

de bijhorende affiches heb ik in het internationale festivals topic gezet.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
Door de datum zitten er mogelijk ook kanshebbers tussen voor Samhain A'pen

459033202_1062183688602712_4144667666315588385_n.jpg

Om het gemakkelijk te maken, een lijstje met de bands erbij;
BEHEMOTH!
Korpiklaani
Krzysztof Drabikowski's Батюшка
Rotting Christ
Ellende
Månegarm
Suidakra
Wormwood
Obscurity
Tryglav
Black Messiah
Grima
GROZA
ULTAR
OCEANS
Wormwitch
Houle
Antrisch
In the Woods...
DARK OATH
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
281
774
De nieuwe single van Weather Systems vind ik nog beter dan de eerste. Wat heavier in het midden en dan het einde (y)

Kijk nu wel erg uit naar dat volledige album dat binnen 2 weken komt.


Normaal zou er nog een single (Untouchable Part 3) moeten komen voor de release van het album.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken