Gisteren 8e keer
Zeal & Ardor voor mij en vond het een goede show, de intro op tape klonk raar genoeg niet al te best waardoor ik al ongerust werd maar daarna was het geluid wel heel goed. Er werden 5 nummers van het laatste album gespeeld en deze kwamen live goed over vond ik, ook de vorige self-titled plaat kwam nog goed aan bod met 3 stuks en daarnaast nog wat oudere classics. Hoorde rond mij in ieder geval wel veel positieve reacties van mensen die hen niet eerder zagen. Ook nog belangrijk originele bassiste Mia was terug, die was een paar jaar terug gestopt door problemen met de gezondheid maar stond nu gewoon terug op het podium
Dan
Heilung die kunnen ook al geen voet op Belgische bodem zetten of ik heb ze gezien. Potentieel gevaar bij Heilung is dat zij net als bv. Rammstein songs hebben die samen gaan met een act die dan altijd terugkomt waardoor je het na verloop van tijd wel gezien hebt. Maar waar Rammstein elke keer terugkomt met min of meer dezelfde songs en dus show is dat bij Heilung helemaal niet het geval want zijn brengen toch voldoende "nieuwe" songs en show elementen zodat een nieuwe show toch voldoende anders aanvoelt dan een vorige passage. Vond het dus opnieuw een goede show enige wat ik eigenlijk miste was een ouderwetse planken vloer zoals in de Graspop tenten zodat je ook de beweging van het publiek goed kan voelen.
Op de valreep ook nog
@MetalLimbo kunnen spotten voor een kleine nabespreking als afronding van de avond.