Hardrock & Metal Chat

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.901
5.321
Gisteren 8e keer Zeal & Ardor voor mij en vond het een goede show, de intro op tape klonk raar genoeg niet al te best waardoor ik al ongerust werd maar daarna was het geluid wel heel goed. Er werden 5 nummers van het laatste album gespeeld en deze kwamen live goed over vond ik, ook de vorige self-titled plaat kwam nog goed aan bod met 3 stuks en daarnaast nog wat oudere classics. Hoorde rond mij in ieder geval wel veel positieve reacties van mensen die hen niet eerder zagen. Ook nog belangrijk originele bassiste Mia was terug, die was een paar jaar terug gestopt door problemen met de gezondheid maar stond nu gewoon terug op het podium (y)

Dan Heilung die kunnen ook al geen voet op Belgische bodem zetten of ik heb ze gezien. Potentieel gevaar bij Heilung is dat zij net als bv. Rammstein songs hebben die samen gaan met een act die dan altijd terugkomt waardoor je het na verloop van tijd wel gezien hebt. Maar waar Rammstein elke keer terugkomt met min of meer dezelfde songs en dus show is dat bij Heilung helemaal niet het geval want zijn brengen toch voldoende "nieuwe" songs en show elementen zodat een nieuwe show toch voldoende anders aanvoelt dan een vorige passage. Vond het dus opnieuw een goede show enige wat ik eigenlijk miste was een ouderwetse planken vloer zoals in de Graspop tenten zodat je ook de beweging van het publiek goed kan voelen.

Op de valreep ook nog @MetalLimbo kunnen spotten voor een kleine nabespreking als afronding van de avond.
Was er veel volk?
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
301
803
Nee ik ben totaal flabbergasted door dit nieuws. Heel erg bizar dit.
Ze gaan in ieder geval wel redelijk snel doorstarten want het laatste optreden van de huidige line up is op 2 februari, maar ze zijn ook bevestigd voor dag 2 van ProgPower USA en dat is al op 4 september 2025.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
301
803
Ze gaan in ieder geval wel redelijk snel doorstarten want het laatste optreden van de huidige line up is op 2 februari, maar ze zijn ook bevestigd voor dag 2 van ProgPower USA en dat is al op 4 september 2025.
Ik zie ook dat er voor die ProgPower USA Day 2 ook een aankondigingsfilmpje is en volgens dat filmpje gaan ze daar dus Pelagial volledig doen

Dat zou toch raar zijn als dat dan plots met andere zanger is of zo ?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.033
Ik zie ook dat er voor die ProgPower USA Day 2 ook een aankondigingsfilmpje is en volgens dat filmpje gaan ze daar dus Pelagial volledig doen

Dat zou toch raar zijn als dat dan plots met andere zanger is of zo ?
Heel veel onduidelijkheid, ik ben hier nog niet van bekomen eigenlijk. Ik ben die band maar 'net' in z'n volle waarde aan het appreciëren en dan krijg je zo'n (vage) bom op je afgevuurd. 'End of an eon' klinkt op een manier te groots en te zwaar om niet over Loic of Robin te gaan, maar de nonchalence waarmee ze dat droppen zorgt dat mijn hoofd er niks van snapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.901
5.321
Zullen ze natuurlijk nooit op een festival kunnen doen, maar dat ziet er wel erg gaaf uit! Zeker een reden om naar een show van hun te gaan als ze dit ook mee nemen naar EU! Vond ze toen op graspop erg memorable ook vanwegen hun Pyro, met de vlammenwerpers op t dak van t podium!
als ze terug vorst of lotto arena gaan aandoen dan gaat dit wel mee. verschil met vorst en graspop was enkel de catwalk die niet mee was maar die hebben ze dan wel vervangen door een platform
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Metalhead Liam

Gebruikers die dit onderwerp bekijken