Hardrock & Metal Chat

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.391
1.472
Gisteren last minute beslist toch nog een concert in eigen land toe te voegen aan de septemberkalender


Darken The Moon in Mechelen. Leuk festival in een cultuurcentrum, met een concertzaal een beetje in neogotisch interieur, wat perfect paste bij de muziek want het was een doom metal festival. Voor zij die het niet kennen: ook in het verleden vond dit festival al plaats in bv kerken of kapellen. Het wordt georganiseerd door de Mechelse band Marche Funèbre die deze avond ook een albumr release deden voor hun nieuwe album. 2 songs van de 6 had ik op voorhand al gehoord en klinken in mijn oren top. Ook de 2 andere nieuwe nummers die werden gespeeld klonken na één keer te horen best leuk. Er werd ook wat ouder materiaal gespeeld en wat opviel was dat de band in topvorm was. Vooral qua presence en uitstraling. Ze hadden er veel zin in, en speelden voor waarschijnlijk een van hun grootste "publiken" ooit. Al zal headliner Tiamat daar ook wel voor iets tussen zitten, maar ik ben geen Tiamat fan. Soit Marche Funébre, ze bewogen ook redelijk veel voor een doom metal band en zanger Arne was met momenten echt een beest op het podium. Zelf ben ik normaal geen doom metal liefhebber, maar wat Marche Funébre gisteren liet zien ... holy shit. En dat zeg ik echt niet uit vriendjespolitiek (de zanger was vroeger was in een ver verleden mijn leraar geschiedenis, ik ken nog andere leden van de band en heb zelf toen ik nog in jeugdhuiswerking zat de band ook eens geboekt voor een show), dat zou ik ook gezegd hebben als het een internationale band was.

Pantheist was ik ook benieuwd naar, maar door het keukengeknoei van mijn vader ben ik niet op tijd op de show geraakt. En ja Tiamat zoals ik al zei, sorry, maar dat is m'n ding niet


Het was een fijne locatie en een fenomenaal concert. Ik ben eigenlijk geen doom metal liefhebber (meer thrash, punk, death, metalcore, ...) maar kan af en toe wel eens een doom plaat verdragen. Ik had nooit gedacht dat ik aan mijn lijst van beste optredens ooit dus een doom metal concert ging toevoegen. Na gisteren is dat wel gebeurd. En echt geen vriendjespolitiek (want jullie weten, ik ken sommigen van jullie 😉 ) maar echt gemeend vanuit de bottom of my heart en ik zou het zodus ook gezegd hebben als het een internationale band was!
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken