Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.991
8.985
Vorig jaar kwam de Belgische progressive metal band Omnerod met The Amensal Rise wat ik een sterk album vond en sindsdien volg ik deze band. Vorige week via hun facebook het album The Ascendant Travels Among the Stars van Ubiquity ontdekt.


Ubiquity is het progressive death metal project van de zanger/gitarist van Omnerod (Anthony Deneyer) , het album mixed Opeth ( Blackwater Park/Ghost Reveries) met de wall of sound van Omnerod en vertelt het verhaal van Jack the Ripper. De eerste vier tracks van het album zijn al sterk maar de laatste 3 ( Red Moon - Endless Depths - In a Blink) zijn gewoon fantastisch.

Heb de plaat hier al op repeat sinds vorige week en er zal toch een ongelooflijk sterke release moeten komen van Opeth of eender welke andere band om deze nog van de troon te stoten in mijn 2024 lijst.
Het enige negatieve punt dat ik op dit moment kan bedenken is dat deze eerste plaat ook meteen de laatste is aangezien de leden van Ubiquity zich gaan focussen op andere projecten.
Vijf minuten diep in het album en ik snap die Opeth vergelijking direct. Zelfs de zang (grunts én clean) klinkt ontzettend als Mikael.

Toffe ontdekking! Wel heel jammer dat het hier dan direct bij blijft. Ook geen optredens in het verschiet, Johan?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken