Hardrock & Metal Chat

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.878
4.013
Heb gisteren een mail van Dunk! ontvangen met de top 10 van de wishlist voor 2025, viel mij nu pas op dat de datum van Dunk! ook wat later in het jaar valt en dat die dus eigenlijk in hetzelfde weekend zit als dat Fortress festival. Het is niet ongebruikelijk dat er wat metal op Dunk! staat (Amenra / Conjurer / Lethvm / The Ocean / Wolvennest schieten mij te binnen ) dus misschien kan er ergens wel iets van Fortress richting Gent komen
Hemelvaart valt inderdaad erg laat volgend jaar, Dunk blijft dus wel gewoon in dat weekend.
Dat besef maakt het er niet per se makkelijker op; ik heb dus gewoon al standaard vrijaf dat weekend van Fortress hahaha.

Wat was de wishlist top 10 van dunk trouwens?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.172
13.350
  1. If These Trees Could Talk
  2. Russian Circles
  3. Godspeed You! Black Emperor
  4. Explosions In The Sky
  5. Mogwai
  6. pg.lost
  7. We Lost The Sea
  8. Caspian
  9. Mono
  10. Coastlands
Wat usual suspects maar toch ook wat namen die er nog niet stonden
Vond 'm nogal saai, maar er is blijkbaar genoeg animo voor... Zullen ook ongetwijfeld twee bands uit die lijst er staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.443
Voor zij die af en toe met een metal quiz meedoen een misschien handig weetje: onlangs is Wolf Hoffman van Accept (gitaar) getrouwd met een violiste, een vrouw die hij had leren kennen tijdens de tour van Accept met orkest. Haar naam is Ava Rahman
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.816
2.566
Voor zij die af en toe met een metal quiz meedoen een misschien handig weetje: onlangs is Wolf Hoffman van Accept (gitaar) getrouwd met een violiste, een vrouw die hij had leren kennen tijdens de tour van Accept met orkest. Haar naam is Ava Rahman
Da's dan al een next-level quiz als dit de vragen zouden zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass en N1tje

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
43
98
Gisteravond naar Oberhausen geweest voor The Ocean, in de plaatselijke Kulttempel. Heerlijk avondje in een leuke zaal.
Het is er allemaal wat minder georganiseerd dan bij ons in NL, soms misschien enigszins ouderwets, maar het heeft zeker ook veel charme.
Via de website een ticket besteld, tot zover het moderne gedoe. Vervolgens kreeg je per post (!) een handgeschreven (!!) omwisselbiljet (!!!) toegestuurd door Positive Records. Dit omwisselbiljet kon je vervolgens ter plaatse aan de kassa omruilen voor een hardcopy ticket. 'Der Backs' van Positive Records had ondertussen nog wel een e-mail gestuurd, die je ook kon tonen in het geval de tickets niet op tijd over waren gekomen per post.
Dat was gelukkig wel het geval, dus kon ik precies op tijd (18:59) de zaal in voor de eerste support: Bipolar Architecture.
Hierover was ik tijdens het inluisteren best enthousiast geworden en het was inderdaad een prima opener van deze avond.
Je mag natuurlijk niemand op uiterlijk beoordelen, en dat doe ik ook niet, maar ik heb me er wel over verwonderd dat 4 uiterlijk zo verschillende mannen samen een band kunnen vormen. En nog een goede band ook dus. Na een korte pauze van een kwartiertje (en een halve liter Hefeweizen voor slechts € 4,00 - allen contant te betalen) de tweede support: A Swarm Of The Sun. Hier enkele enthousiaste reacties gelezen op het optreden op Pelagic Fest, best wel wat van verwacht, maar het kon mij helaas niet echt grijpen. Niks op aan te merken, maar ik vond ook niet overtuigend, volgens mij gold dat voor een groot deel van de zaal. Overigens was iedereen (zoals het hoort) muisstil, waardoor de soms breekbare muziek van deze band goed tot zijn recht kwam, maar toch was er op een of andere manier weinig chemie. Ten slotte natuurlijk The Ocean, wat een heerlijke show! Enorme energie, een zaal die uit zijn dak ging, een band die het zichtbaar ook leuk vond, fantastisch geluid en een gevarieerde setlist. Genoten! Grappig momentje was nog wel dat de zanger wou stagediven, maar de mensen vooraan dit niet begrepen, waarop hij maar in de armen van een roadie sprong die ook in de zaal stond, naast de backstage deur. Het stagediven kwam later alsnog wel een paar keer goed. Topavond dus, gelachen, me verwonderd en enorm genoten, soms met kippenvel op de armen.
Kulttempel is dus wel een aanrader, relaxte sfeer, prima geluid, redelijke prijzen, goed bereikbaar en voldoende gratis parkeerplek in de buurt.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
320
802
Gisteravond naar Oberhausen geweest voor The Ocean, in de plaatselijke Kulttempel. Heerlijk avondje in een leuke zaal.
Het is er allemaal wat minder georganiseerd dan bij ons in NL, soms misschien enigszins ouderwets, maar het heeft zeker ook veel charme.
Via de website een ticket besteld, tot zover het moderne gedoe. Vervolgens kreeg je per post (!) een handgeschreven (!!) omwisselbiljet (!!!) toegestuurd door Positive Records. Dit omwisselbiljet kon je vervolgens ter plaatse aan de kassa omruilen voor een hardcopy ticket. 'Der Backs' van Positive Records had ondertussen nog wel een e-mail gestuurd, die je ook kon tonen in het geval de tickets niet op tijd over waren gekomen per post.

Grappig momentje was nog wel dat de zanger wou stagediven, maar de mensen vooraan dit niet begrepen, waarop hij maar in de armen van een roadie sprong die ook in de zaal stond, naast de backstage deur. Het stagediven kwam later alsnog wel een paar keer goed.

Dit omschrijft wel mooi hoe ik concerten in Duitsland ook ervaar, het is zo anders dan in NL! Herkenbaar ook dat handgeschreven ticket, de 1e keer dacht ik dat het een scam was haha. Maar Positive Records is legit, alleen een beetje ouderwets

Publiek wat dingen niet begrijpt herken ik ook wel, tenzij de band op het podium zelf Duits is en Duits spreekt. Dan gaan ze ineens los. Heb nog nooit zo'n dood publiek gezien bij Alestorm, bij geen enkel grapje werd gelachen. Ze keken elkaar alleen aan "Moet dit grappig zijn? Wat bedoelt ie?". Volgens mij waren wij de enige in het publiek die onze middelvingers opstaken bij Fucked with an Anchor...

Om nog maar niet te spreken over de 2 verschillende tijden die gecommuniceerd werden over het openen van de deuren.. Waarbij geen van beiden de waarheid was en de deuren dus op een totaal andere tijd open gingen. Ook geen enkele band speelde op het vermelde tijdstip. Bijzonder. En wel doorgaan tot na 12 uur (waar het OV om 10 uur al niet meer aanwezig was en de taxi's dus al klaar stonden bij de zaal).

Oberhausen is voor mij ook goed aan te raden, goed om te horen dat Kulttempel een fijne locatie is! Klinkt als een toffe avond
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MarcoReusel en Elisa Day

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
272
757
Een tijdje geleden passeerde deze video op Youtube, denk niet dat ik ooit een betere Schism of zelfs TOOL cover gezien heb.
En ik zou ook nooit gedacht hebben dat deze zou komen van een folk/bluegrass groep maar blijkbaar is alles wat je nodig hebt 2 zangeressen, een viool, een Theremin, een contrabas en een handvol mensen op percussie/drums om Danny Carey te vervangen.


Moest aan deze video denken omdat er vandaag iemand in het Werchter topic beweerde dat TOOL niet bij het grote publiek bekend is. Als je de beelden van het publiek in deze video ziet lijkt mij dat ook niet direct een typisch metal/rock publiek. Toch heb je vanuit het publiek instant herkenning wanneer na 20 seconden de gitaar begint dus op zijn minst de song lijkt toch redelijk mainstream kennis te zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken