Rock Werchter 2025

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Ik ben er toen niet geweest, maar lees in het forum vaak dat het niet veel volk trok. Dus misschien moet ik schrijven dat het qua bezoekers geen succes was. Muzikaal weet ik het niet.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.408
6.105
Er stond echt geen kat in 2006. Muse en the who omwisselen was veel logischer en lag ook in lijn der verwachtingen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.823
1.046
Volgens mij was het de vorige keer geen succes. Dus hooguit sub op Classic en weet niet of ze daar mee akkoord gaan.
Geen succes qua volkopkomst, maar het concert zelf vond ik toen wel top, hoor.
Had het wat chaotisch verwacht, maar die speelden toen écht heel strak.
Op het einde was er in het voorvak wel opeens meer publiek, dus ergens wisten ze dan toch wel op het einde diegenen die achteraan stonden naar voor te halen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Absoluut eens met Will Tura.
Er is in Vlaanderen een tijdperk geweest dat er slechts één artiest aan de top stond, die steeds met live band op tour ging en die een bijzonder uitgebreid repertoire heeft.
Echt wel één van de grootste hardwerkendenste Belgische artiesten ooit.

En de grootste band ooit, in België, moet dan ongetwijfeld Clouseau zijn.
Als je meer dan honderd keer een Sportpaleis kan vullen (en met eenzelfde reeks zelfs 18x ooit), dan moet je toch wel iets betekenen.

En Stromae met The Beatles vergelijken: ai, dat doet pijn...
Arno, godverdomme.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.467
4.789
Er stond echt geen kat in 2006. Muse en the who omwisselen was veel logischer en lag ook in lijn der verwachtingen.
Geen kat lijkt mij wat overdreven en zo herinner ik me het ook niet. Zo rustig als bij Florence and the machine was het ook niet en die mocht ook terugkomen.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.150
1.343
mogwai & die antwoord have announced a new tour, can we see them in werchter next summer?
I doubt either of them will be at Rock Werchter next year.

Although Mogwai proved at Live /s Live last summer they're not even that out-of-place on a main stage in the middle of the day, so who knows.
Die Antwoord seems highly unlikely with the controversy around the band. Also, they are booked by Greenhouse Talent in Belgium now, I believe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Mogwai zou nog wel kunnen, al was het tijdens hun show in 2019 ook totaal niet druk in de Barn.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
464
445
Klinkt bekend helaas.
Ik mag deze band ook bedanken om mij tinnitus gegeven te hebben.
Op Live is Live gelukkig in de buitenlucht.
een mooi moment; Een langgerekt nummer, helemaal langzaam indalende muziek. stil, bijna helemaal stil, iedereen verslapte wat, wat gekibbel, wat ogen dicht links en rechts. Veel liggers op een kleedje. EN toen;

OERKNAL

Mensen schrokken oprecht hahaha, De kleedjes gingen een meter omhoog. Heerlijk. Die volumeknop lijkt niet begrensd. Een beetje Queens of the Stone Age in het sportpaleis.... man.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.150
1.343
Staan er helaas voor bekend.
Voer in Google "mogwai ti" in en één van de eerste suggesties is niet "mogwai tickets", maar "mogwai tinnitus". Bij geen enkele andere band is dat het geval.

En ze doen het al lang zo. Hier nog een artikel van 10 jaar geleden na blijkbaar een schandalig luide passage op Best Kept Secret : 3voor12 : BKS2014 - Was Mogwai te hard ?

Ik was vroeger echt heel grote fan, maar heb het ze nog altijd niet helemaal vergeven. Heb hun recente Belgische passages en hun laatste platen ook aan me voorbij laten gaan. Afgelopen zomer heb ik ze dan wel op Live /s Live gezien en ik denk dat ik hun volgende passage in Ancienne Belgique ook weer opnieuw meepik. Met oordoppen, wel te verstaan.
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: JP5 en mattman

Louwers

Playlistbediener
23 feb 2024
9
4
Ben ik de enige die dit mist?

Ik vond dit een zeer leuke combinatie. Headliner, waarna een dance afsluiter het veld afbreekt.
Of zelf een "kleinere act" die kon afsluiten (vb Arsenal). Op zich geef je een kleinere artiest een groot podium. Spreiding is er ook meer om naar huis te gaan. Alleen maar voordelen? Behalve de ego's van de grote headline acts mss?

Vb:
  • RW07:
    • Metallica > Faithless
  • RW08:
    • Neil Young > Moby
  • RW09:
    • Oasis > The Prodigy
    • Kings Of Leon > 2manydjs
  • RW10:
    • Muse > Faithless
  • RW11:
    • Linkin Park > The Chemical Brothers
    • Kings Of Leon > Arsenal
    • Iron Maiden > The Black Eyed Peas (🙃)
  • RW12:
    • The Cure > Justice
    • Pearl Jam > Deadmau5
    • Editors > Chase & Status
  • RW13
    • Green Day > Netsky
  • RW14:
    • Metallica > Skrillex
    • Arctic Monkeys > Major Lazer
    • Kings Of Leon > Stromae
  • RW15:
    • Faith No More > The Chemical Brothers
    • Mumford & Sons > Pharrell Williams
    • Lenny Kravitz > The Prodigy
  • RW16:
    • Paul McCartney > Disclosure

Laatste keer in 2016...
Heerlijke afsluiters🤩
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
464
445
Zeg, die hype rondom The Cure is mijn timeline wel aardig aan het vullen...
Zolang ze maar een +/-22:00 slot vullen in de Werchter timeline straks :D
Zet London Grammar ervoor en ik heb een geweldige avond,
je kunt met The Cure ook de classic kant op combineren,

Of ze schudden weer een The Cure- Tool uit hun mouw. Dan is het goud. Ik baal er nog van dat ik die editie moest overslaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken