Graspop Metal Meeting 2025

Als organisatie telt eigenlijk maar 1 zaak en dat is u weide uitverkocht krijgen en dat doe je met de middelen die je hebt zowel financieel als wie is op tour en kan.

Aangezien ze nog niet begonnen zijn met aankondigen zegt iets in mij dat ze nog moeten wachten op een grote vis.

mij lijkt het logische voor slipknot kijkend naar de datums zondag festivalafsluiter.

Op donderdag starten met een knal met iron maiden, en op vrijdag eindigen met een knal met slipknot.
Op vrijdag een trio van 2 nieuwere bands en 1 gevestigde waarde zoals afgelopen editie en op zaterdag terug een mainstage meer gericht op het core genre. En het heavy/power genre op de jupiler.
Zie perfect een band als saxon de jupiler afsluiten op zaterdag tegenover een korn ofzo op de main.

Ik zie dat Bullet For My Valentine in 2022 om 16.45 op de main speelde, zien we ze dat komend jaar ook weer doen of misschien toch een (paar) uurtje(s) later?
Ik vind het een zeer strakke band en van mij mogen ze wel rond 20.00 beginnen.

Ik zie dat Bullet For My Valentine in 2022 om 16.45 op de main speelde, zien we ze dat komend jaar ook weer doen of misschien toch een (paar) uurtje(s) later?
Ik vind het een zeer strakke band en van mij mogen ze wel rond 20.00 beginnen.
Met een The Poison set denk ik dat zeker een tredetje omhoog mogen, rond 18 h 30. Ideaal voor als op zaterdag opnieuw zo'n metalcore dagje op de mainstages wordt

Ik ga toch maar voor zoiets:
Donderdag: Iron Maiden - The Prodigy
Vrijdag: Slipknot - Powerwolf
Zaterdag: Korn - Disturbed - Falling in reverse - ADTR- BFMV (de nu-metal/metalcore dag voor het jonge publiek)
die vierde dag eigenlijk werkelijk geen idee, iets onverwachts misschien. Slayer/Within Temptation/Volbeat of toch een herhaling rollatordag met Judas Priest en Scorpions, al hoop ik dacht toch echt niet

Verder denk ik vooral dat het speculeren op welke dag ze een band gaan zetten niet veel nut heeft, aangezien het denk ik meer van de beschikbaarheid afhangt dan van de organisatie. Slipknot zal wel zelf kiezen of ze op de vrijdag of de zondag ze beter uit komt gok ik. De laatste paar jaar voor Graspop was de vrijdag steeds een erg zwakke dag dus mij lijkt het een logische zet om daar Slipknot neer te zetten, dan krijgen ze die vrijdag eindelijk eens uitverkocht.
Metalcore voor het jongere publiek snap ik. Maar nu-metal ist toch niet echt voor een jonger publiek. Hoogtepunt van de nu-metal was toch echt in '98-'99😜

Met een The Poison set denk ik dat zeker een tredetje omhoog mogen, rond 18 h 30. Ideaal voor als op zaterdag opnieuw zo'n metalcore dagje op de mainstages wordt

Denk persoonlijk niet dat ze The Poison ook op festivals integraal zullen spelen, na een EU en North America tour is het wel mooi geweest.

Metalcore voor het jongere publiek snap ik. Maar nu-metal ist toch niet echt voor een jonger publiek. Hoogtepunt van de nu-metal was toch echt in '98-'99😜
Ja, eind jaren negentig maar daarna ook nog wel een tijdje populair toch? Vorig jaar was Slipknot ook de grote naam op de metalcore zaterdag, en dit jaar Limp Bizkit als sub, dus Korn lijkt me mooi in dat rijtje te passen als grote naam. Jong is wellicht niet het juiste woord, maar de nu-metal generatie zit wel mooi tussen de rollatorbands en de jonge metalcore fans in. Ik denk dat Slipknot en Korn ook wel van die namen zijn die een hele brede doelgroep hebben aangezien de traditionele metalheads ze vaak nog wel kunnen waarderen, maar de jongere fans ook.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Piebe71
Ja, eind jaren negentig maar daarna ook nog wel een tijdje populair toch? Vorig jaar was Slipknot ook de grote naam op de metalcore zaterdag, en dit jaar Limp Bizkit als sub, dus Korn lijkt me mooi in dat rijtje te passen als grote naam. Jong is wellicht niet het juiste woord, maar de nu-metal generatie zit wel mooi tussen de rollatorbands en de jonge metalcore fans in. Ik denk dat Slipknot en Korn ook wel van die namen zijn die een hele brede doelgroep hebben aangezien de traditionele metalheads ze vaak nog wel kunnen waarderen, maar de jongere fans ook.
Korn en Limp bizkit zijn wel echt nu metal.
Waarvan Korn wel een van de eerste grote bands was.(1994-1999 periode)
Slipknot valt daar buiten maar is een bridge band tussen die nu metal en alle metalcore stromen die daarna ontstonden.
Ze vinden zichzelf gewoon metal metal.

Dus combineert wss voor de helft van het nu metal publiek

• Leuk
Waarderingen: Loek123
18 namen bij Copenhell:
Metal titans from SLIPKNOT will headline next year's festival with their wild and outrageous live shows, joining by POWERWOLF, SKILLET, HARDY, POPPY, KITTIE, ABBATH, WALLS OF JERICHO, SYL x EYES, JULIE CHRISTMAS 🤘 , RIDDLE, RISE OF THE NORTHSTAR 🤘, GABESTOK, BATTLESNAKE, TETRARCH, THROWE and HEAVY BLOOD AND DIE.

Julie Christmas daar wordt ik toch wel erg enthousiast van :)
Ik dacht even is strapping young lad terug? :o Maar waar staat dat voor?

Slipknot als afsluiter zou ik erg jammer vinden. Wellicht moet ik maandagochtend op m'n werk zijn waardoor ik de afsluiter op zondag niet volledig kan meepikken. Heb daardoor dit jaar ook een stukje Machine Head moeten missen. Zou het wel erg jammer vinden om één van m'n favoriete bands te moeten missen.

Slipknot als afsluiter zou ik erg jammer vinden. Wellicht moet ik maandagochtend op m'n werk zijn waardoor ik de afsluiter op zondag niet volledig kan meepikken. Heb daardoor dit jaar ook een stukje Machine Head moeten missen. Zou het wel erg jammer vinden om één van m'n favoriete bands te moeten missen.
Maandag na Graspop op je werk. Respect!🤣🤣

Idd respect ik moet altijd 2 dagen verlof nemen om op woensdag een beetje terug mens te zijn opt werk

Users who are viewing this thread