Rock Werchter 2025

Wordt nogal een heftige dag om Olivia Rodrigo te zijn. Zou die dag ook al op Glastonbury staan volgens de geruchten.

Denk dat ze sowieso wel op Werchter zal vertoeven. Als het niet RW25 is zal het wel Boutique worden zeker?
Tbf, I was told ORod on 27th and SC the following Saturday however someone on efests has just literally said he was told the opposite. So we shall see.

Dat Olivia Rodrigo optreedt als headliner op Rock Werchter is wat mij betreft zeer waarschijnlijk. De enigste vrije plaatsen op RW zijn donderdag en zondag. Een line-up met donderdag Olivia Rodrigo, vrijdag Green Day, zaterdag Sam Fender en zondag Linkin Park lijkt me de meest waarschijnlijke met voldoende afwisseling tussen pop en rock. Lijkt me wel logisch dat de agent van een grote muzikante wel eerder een zaterdag wenst te headlinen (meer verkochte tickets) dan een vrijdag. Nog een paar weken en we kennen alle headliners RW en hopelijk nog wat meer.
Het is de bedoeling dat die artiesten de tickets verkocht krijgen he

Het is de bedoeling dat die artiesten de tickets verkocht krijgen he

Sam Fender is mss een kleine headliner maar had wel op een dag 16.000 man naar een Brusselse betonnen bunker kunnen lokken als hij had gewild. Gooi daar Linkin Park en Olivia Rodrigo bij die zowat de grootste ticketsellers van 2024 zijn plus een Green Day die een vaste waarde is bij de trouwe dertig plus crowd en dat festival verkoopt moeiteloos uit.

• Leuk
Waarderingen: napril69
Iedereen is hier zo zeker dat het Olivia wordt... Sinds wanneer is een vrouwelijke popnaam als headliner een verplichting geworden? Dit jaar had je Dua Lipa, vorig jaar had je gewoon Mumford&sons, RHCP, Muse en Arctic Monkeys als headliners waar geen enkele popnaam tussen staat. Stuur Olivia maar naar pennenzakkenrock

Iedereen is hier zo zeker dat het Olivia wordt... Sinds wanneer is een vrouwelijke popnaam als headliner een verplichting geworden? Dit jaar had je Dua Lipa, vorig jaar had je gewoon Mumford&sons, RHCP, Muse en Arctic Monkeys als headliners waar geen enkele popnaam tussen staat. Stuur Olivia maar naar pennenzakkenrock
Olivia Rodrigo hoeft niet geboekt te worden omdat ze een vrouwelijke pop naam is. Olivia Rodrigo mag geboekt worden omdat het een goede headliner zou zijn voor Rock Werchter.

greenday - LP - Olivia rodrigo - sam fender is toch zwak voor 50 jaar RW. Kan aan mij liggen aangezien ik rodrigo heb moeten opzoeken.
Vind ik net heel sterk. Veel gitaren, oude populaire rotten, hype rond LP, aanstormend talent en een vd populairste popnamen. Al zou ik Olivia geen pure pop noemen bij momenten. En op Sam na allemaal namen die er niet recent stonden. Met een stevige undercard verkoopt dat gewoon uit. En het is niet dat er veel andere namen voorlopig op tour zijn.

• Leuk
Waarderingen: napril69 en Timmetje
greenday - LP - Olivia rodrigo - sam fender is toch zwak voor 50 jaar RW. Kan aan mij liggen aangezien ik rodrigo heb moeten opzoeken.
Jeetje. Je kan voor elk van deze namen wel een case maken, maar dit als combo sprankelt niet bepaald helaas.

Als dit het ‘m wordt hoop ik op een dijk van een lineup in de breedte…

Vind ik net heel sterk. Veel gitaren, oude populaire rotten, hype rond LP, aanstormend talent en een vd populairste popnamen. Al zou ik Olivia geen pure pop noemen bij momenten. En op Sam na allemaal namen die er niet recent stonden. Met een stevige undercard verkoopt dat gewoon uit. En het is niet dat er veel andere namen voorlopig op tour zijn.
Als Rodrigo geen pure pop dan weet ik het ook niet meer. Is Taylor Swift geen pop omdat ze ook country muziek heeft? Vind Sam Fender en Olivia Rodrigo gewoon pop puur zang.

• Leuk
Waarderingen: napril69
Zag dat Kaiser Chiefs volgend jaar ook touren; 4 juli Edinburgh en volgende pas 19 juli. Die zie ik ook nog wel komen.
Prima bandje voor overdag

Niemand zegt toch dat er elk jaar een vrouwelijke pop naam als headliner moet zijn. Ik persoonlijk heb ook niks met Olivia, maar het is nu eenmaal een van de populairste artiesten van het moment, dus als Werchter haar kan boeken is dat toch gewoon logisch.

Jeetje. Je kan voor elk van deze namen wel een case maken, maar dit als combo sprankelt niet bepaald helaas.

Als dit het ‘m wordt hoop ik op een dijk van een lineup in de breedte…
Ik zou er ook niet wild van worden. LP zou de uitschieter voor mij zijn. Sam Fender laat ik me graag door verrassen. Green Day pak ik graag weer mee na 12 jaar. Noem me ouderwets maar ik heb liever wat meer houvast dan dat er 2/4 nieuwe headliners zijn. Olivia; die muziek moet ik echt nog gaan verkennen.

Maar als het inderdaad zo gaat zijn; best.
Zorg dan voor een hele dikke rij Soulwaxen, London Grammar's, Nine Inch Niails, Weezers, White Lies, CHVRCHS, KORNs, Kings of Leons, Gooses, Bloody Beetroots, Fountaines D.C's , Pendulums, New Orders . Underworlds en Jack Whites aub. Dan geloof ik het wel ;) Het is al vaak gezegd hier maar Werchter is tijden lang de koning in het dikke namen stapelen geweest, aub in 2025 weerrrr.
Samen met hele toffe nieuwere en of kleine namen op The Slope komen we weer toch een heerlijk weekend.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en napril69
Sam Fender is mss een kleine headliner maar had wel op een dag 16.000 man naar een Brusselse betonnen bunker kunnen lokken als hij had gewild. Gooi daar Linkin Park en Olivia Rodrigo bij die zowat de grootste ticketsellers van 2024 zijn plus een Green Day die een vaste waarde is bij de trouwe dertig plus crowd en dat festival verkoopt moeiteloos uit.
Je moet mss het bericht lezen waar ik op reageer :)
Ik zeg niet dat iemand weinig verkoopt, ik reageer op dat ie zegt dat het management liever een zaterdag wil headlinen, omdat er dan meer kaarten verkocht worden

Gelukkig was er die dag nog SOAD, van Blink en LP moest het inderdaad niet komen toen.
Ik zag Linkin Park 2x in Werchter. 1x na Queens of te stone age in 2011 en 1x na System of a down in 2017. 2x was de subheadliner ongelooflijk veel beter dan het ergerlijk slechte en plastieken Linkin Park. Gelukkig maakten andere artiesten deze dagen inderdaad nog goed. Ik vind er werkelijk niets aan. Helemaal niets. Van mij mogen ze afsluiten de zondag, liefst met een matige subheadliner. Dan kan ik gewoon wat vroeger naar huis. Soit, smaken verschillen, niet?

• Winning
Waarderingen: mattman
Wat ik nog hoop, al vermoed ik dat ik veel te veel vraag:

Donderdag: Jack White - Pearl Jam
Vrijdag: Fontaines DC - Green day
Zaterdag: LCD Soundsystem - Sam Fender
Zondag: Oscar and the wolf - Linkin Park

En zondagochtend terug richting West-Vlaanderen na een prachtige driedaagse...

Users who are viewing this thread