Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Door zo lang te wachten met de aankondigingen gaat het wel dubbel afgezaagd aanvoelen als Graspop straks met de verwachtte headliners komt: niet alleen hebben ze er allemaal recent nog gestaan, ze zijn ook door heel Europa al aangekondigd tegen de tijd dat Graspop eens meldt dat zij ze ook hebben...
Of zouden ze toch wachten tot ze eerst dat ene onverwachte konijn uit de hoge hoed mogen toveren, om de aankondigingen toch met iets opvallends te beginnen, alvorens over te gaan op het voorspelbare werk? Laten we het hopen!
Misschien dat ze dan inderdaad hetxelfde als afgelopen editie deden met Tool. Eerste naam was Tool en daarna kwamen de wat meer verwachten headliners (Ala scorpion, Machine head etc.) Al weet k ff niet zo snel of die toen al ergens anders waten aangekondigd.
Maar laten we hopen dta GMM zometeen als eerste Sytem of a down aankondigd (niet te serieus nemen natuurlijk )
mochten we er van uit gaan dat maiden op donderdag op graspop staat, wordt het voor slipknot een logistiek strak schema, om graspop te doen op de vrij. of zondag.
staan de zaterdag op coppenhell (den) en maandag in berlijn.
kan natuurlijk wel .
Genoeg ruimte in Slipknot hun tourschema voor Graspop in ieder geval
Als we Maiden op donderdag hebben zal Slipknot op vrijdag of zondag staan, want de zaterdag staan ze op Copenhell
Welke festivals komen er nu nog? Alleen vainstream? Geloof dat dat meer een Jera tegenhanger was de afgelopen jaren dus verwacht daar geen grote headliners
Honestly not expecting Hellfest for them, but if they want to they can easily play both. Slipknot is not a band to shy away from performing three nights in a row in different countries.
Slipknot already has a French date though, and Hellfest headliners are not as repetitive as Graspop since they have more options (foo fighters, green day, linkin park etc)
Wat zouden bands kunnen zijn waar festivals nog op aan het wachten zijn?
Ik denk vooral aan Linkin Park, Slayer, Volbeat, A perfect circle
Al zal Linkin Park natuurlijk eerder voor Werchter zijn.
mochten we er van uit gaan dat maiden op donderdag op graspop staat, wordt het voor slipknot een logistiek strak schema, om graspop te doen op de vrij. of zondag.
staan de zaterdag op coppenhell (den) en maandag in berlijn.
kan natuurlijk wel .
Had Slipknot ingetekend voor zaterdag, macht der gewoonte denk ik. Maar dat gaat dus niet, dus zet mijn geld dan op vrijdag. Ga er dan ook van uit dat Iron Maiden op donderdag staat (ook macht der gewoonte) en dat Slipknot en Maiden niet op dezelfde dag staan. Zondag is ook niet meteen een dag die ik associeer met Slipknot, dus zou vrijdag overblijven.
Had Slipknot ingetekend voor zaterdag, macht der gewoonte denk ik. Maar dat gaat dus niet, dus zet mijn geld dan op vrijdag. Ga er dan ook van uit dat Iron Maiden op donderdag staat (ook macht der gewoonte) en dat Slipknot en Maiden niet op dezelfde dag staan. Zondag is ook niet meteen een dag die ik associeer met Slipknot, dus zou vrijdag overblijven.
Zou niet teveel proberen om logisch na te denken over op welke dag bands staan, headliners spelen gewoon op de dag dat ze beschikbaar zijn. In 2019 stond Slipknot nog op de zondag trouwens.
Edit: Stonden dus op de zaterdag, maar maakt verder niet uit.
Ik dacht dat herinneren dat A perfect circle vroeg in het geruchtenseizoen ook genoemd werden dat die volgend jaar zouden gaan touren, maar weet niet meer waar ik dit gezien had. Laten we het hopen.
De kans op Faith No More lijkt mij onbestaande, als Mike Patton gaat spelen met Tomahawk. Die mogen ook wel komen maar dat zal dan niet als headliner zijn.
Zou niet teveel proberen om logisch na te denken over op welke dag bands staan, headliners spelen gewoon op de dag dat ze beschikbaar zijn.
In 2019 stond Slipknot nog op de zondag trouwens.
Ik dacht dat herinneren dat A perfect circle vroeg in het geruchtenseizoen ook genoemd werden dat die volgend jaar zouden gaan touren, maar weet niet meer waar ik dit gezien had. Laten we het hopen.
Nee hoor, Slipknot was op zaterdag toen. Heb er nog steeds blauwe plekken van, zelden zo'n pit vol energie meegemaakt!
Laatste drie keer dat ze er stonden was steeds op zaterdag, vandaar mijn assocatie. En zaterdag heeft doorgaans wel namen van formaat, meer nog misschien dan vrijdag/zondag. Maar je bent inderdaad afhankelijk van beschikbaarheid, vind het daarnaast geen probleem om Slipknot op vrijdag te aanschouwen hoor.
Geef ik je wel gelijk in, Ik had Tool dit jaar ook eerder op vrijdag of zaterdag verwacht, maar aan de andere kant ook logisch dat ze op donderdag stonden om die dag te doen uitverkopen of omdat ze enkel de donderdag dan vrij waren.
Het hielp hun wel om de donderdag uit te verkopen, itt 2023 met GnR. Ik denk dat ze toen hetzelfde effect hadden verwacht, al ging het iets stroefer.
Ik denk ook wel dat Slipknot op de donderdag gezet kan worden. We weten ook dat Iron Maiden niet als laatste speelt, Slipknot na Iron Maiden zou dus wel kunnen in mijn ogen. En dat zal tevens ook helpen die dag goed te doen verkopen.
Hier zouden zelfs nog gemakkelijk een paar shows tussen kunnen.
Als je dit vergelijkt met de rest van de tour is dit gewoon een vrij rustig programma voor Slipknot, die mannen hebben zo vaak 3 festivals in 1 weekend gedaan. Ze deden vorig jaar nog Copenhell - Graspop - Hellfest drie dagen achter elkaar.