Graspop Metal Meeting 2025

Geef ik je wel gelijk in, Ik had Tool dit jaar ook eerder op vrijdag of zaterdag verwacht, maar aan de andere kant ook logisch dat ze op donderdag stonden om die dag te doen uitverkopen of omdat ze enkel de donderdag dan vrij waren.

Het hielp hun wel om de donderdag uit te verkopen, itt 2023 met GnR. Ik denk dat ze toen hetzelfde effect hadden verwacht, al ging het iets stroefer.

Ik denk ook wel dat Slipknot op de donderdag gezet kan worden. We weten ook dat Iron Maiden niet als laatste speelt, Slipknot na Iron Maiden zou dus wel kunnen in mijn ogen. En dat zal tevens ook helpen die dag goed te doen verkopen.
Donderdag krijgt inderdaad vaak de sterkste namen om te helpen die doordeweekse dag uit te verkopen, maar laten we ook niet overdrijven. Slipknot en Maiden op 1 dag gaat nooit gebeuren. Verder is Maiden de 21e en de 22e al bezet (zaterdag en zondag) en betwijfel ik ten zeerste of die op hun leeftijd nog 3 dagen op rij gaan spelen. Zal dus wel donderdag de 19e worden voor Maiden, en dan vrijdag of zondag voor Slipknot.

Slipknot lijkt mij krap te worden.

21/06 - Copenhell
23/06 - Berlijn
25/06 - Lyon

Technisch zou het kunnen op donderdag of zaterdag, maar dat lijkt mij toch een hels toerschema te zijn voor hen.
Zou inderdaad meer naar logistiek kijken. Kopenhagen-Dessel is een flinke rit hoor, lijkt me niet dat je Kopenhagen-Dessel doet en daarna weer de andere kant op naar Berlijn. Zondag 22 juni lijkt me dus route-technisch lastig. Zelfde geldt misschien ook wel voor vrijdag hoor. Donderdag 19 juni zou dan misschien wel het meest logisch zijn? Als ik het tourschema van Slipknot tot nu toe bekijk, zie je ook dat er steeds een dag tussen zit als de afstanden wat groter worden. Alleen Spanje en Nürburg-Nancy zijn aaneengesloten.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Zou inderdaad meer naar logistiek kijken. Kopenhagen-Dessel is een flinke rit hoor, lijkt me niet dat je Kopenhagen-Dessel doet en daarna weer de andere kant op naar Berlijn. Zondag 22 juni lijkt me dus route-technisch lastig. Zelfde geldt misschien ook wel voor vrijdag hoor. Donderdag 19 juni zou dan misschien wel het meest logisch zijn? Als ik het tourschema van Slipknot tot nu toe bekijk, zie je ook dat er steeds een dag tussen zit als de afstanden wat groter worden. Alleen Spanje en Nürburg-Nancy zijn aaneengesloten.
Ze hebben in 2023 exact datzelfde ritje gedaan: 16 juni Kopenhagen, 17 juni Dessel. Wel meer op de route omdat ze toen 18 juni Hellfest deden, maar goed, het zal ze niet heel veel uitmaken welke kant ze op rijden neem ik aan, en ik zie dat Berlijn zelfs nog een uurtje minder ver rijden is dan Clisson. Kan prima dus. En ivm Maiden verwacht ik ze dit jaar niet op donderdag, zie bericht hierboven.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en Loek123
Dat zij amerikanen, naar hun gevoel zijn al die ritten in hetzelfde land.

Wat zouden bands kunnen zijn waar festivals nog op aan het wachten zijn?
Ik denk vooral aan Linkin Park, Slayer, Volbeat, A perfect circle
Al zal Linkin Park natuurlijk eerder voor Werchter zijn.

EDIT: Faith no more nog vergeten.
Sepultura is in Juli iig weer in Europa.
Maart nog in z-amerika daartussen dus een gat met europa.

Maar lijkt erop dat die in de zomer in de buurt zijn.

Sepultura is in Juli iig weer in Europa.
Maart nog in z-amerika daartussen dus een gat met europa.

Maar lijkt erop dat die in de zomer in de buurt zijn.
Sepultura mag ook zeker doorkomen weer naar graspop! Waren gisteren (net als Jinjer) erg goed! Erg energiek en spelen veel van verschillende albums, en hebben ook een leuke show mee! Dus hoop dat ze nog even afscheid nemen van Graspop met hun tour!

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Ze hebben in 2023 exact datzelfde ritje gedaan: 16 juni Kopenhagen, 17 juni Dessel. Wel meer op de route omdat ze toen 18 juni Hellfest deden, maar goed, het zal ze niet heel veel uitmaken welke kant ze op rijden neem ik aan, en ik zie dat Berlijn zelfs nog een uurtje minder ver rijden is dan Clisson. Kan prima dus. En ivm Maiden verwacht ik ze dit jaar niet op donderdag, zie bericht hierboven.
Juist of dat die mannen rijden en de crew die moet gewoon travakken.

Mja, vrijdag past even goed toch? Kansen lijken mij even groot, wat is de reden dat je specifiek op zondag gokt?
De laatste twee edities was de vrijdag voor de nieuwe generatie south stage headliners. En als we ervan uitgaan dat Maiden en Slipknot komende editie de grootste namen zijn, is het voor mij gevoelsmatig niet helemaal logisch dat die de donderdag en vrijdag doen. En het is al een hele tijd geleden dat Slipknot de laatste band van het festival was. Lijkt me mooi om dat weer eens te laten gebeuren.

Kortom, een handvol speculatie. :D

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos
De laatste twee edities was de vrijdag voor de nieuwe generatie south stage headliners. En als we ervan uitgaan dat Maiden en Slipknot komende editie de grootste namen zijn, is het voor mij gevoelsmatig niet helemaal logisch dat die de donderdag en vrijdag doen. En het is al een hele tijd geleden dat Slipknot de laatste band van het festival was. Lijkt me mooi om dat weer eens te laten gebeuren.

Kortom, een handvol speculatie. :D
Ah ja, en dan vrijdag iets van Korn - Sleep Token ofzo? Klinkt best logisch hoor (y)

Sleep token zie ik eventueel als sub of marque headliners, toch niet als een van de headliners
North afsluiter lijkt me niet ondenkbaar gezien hun positie op andere festivals, vaak 2e grootste naam van de dag. Hoeft van mij ook niet per se hoor, maar in het kader van de nieuwe generatie headliners wat Jamel noemt wel passend.

Edit: zie nu dat ze op RaR/RiP 3e naam zijn, onder Falling in Reverse, en dat er verder nog niet zoveel aangekondigd is voor ze. Weet niet waar ik dat idee van 2e grootste naam op een aantal andere festivals vandaan haalde dan, wellicht meer uit speculaties. En @xydroh noemde ze ook als potentiële North headliners vanmorgen, vandaar dat ik ermee in mijn hoofd zat waarschijnlijk. Maar het was maar een voorbeeldnaam in reactie op wat Jamel zei dus, niet te zwaar aan tillen :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Ik ga toch maar voor zoiets:
Donderdag: Iron Maiden - The Prodigy
Vrijdag: Slipknot - Powerwolf
Zaterdag: Korn - Disturbed - Falling in reverse - ADTR- BFMV (de nu-metal/metalcore dag voor het jonge publiek)
die vierde dag eigenlijk werkelijk geen idee, iets onverwachts misschien. Slayer/Within Temptation/Volbeat of toch een herhaling rollatordag met Judas Priest en Scorpions, al hoop ik dacht toch echt niet

Verder denk ik vooral dat het speculeren op welke dag ze een band gaan zetten niet veel nut heeft, aangezien het denk ik meer van de beschikbaarheid afhangt dan van de organisatie. Slipknot zal wel zelf kiezen of ze op de vrijdag of de zondag ze beter uit komt gok ik. De laatste paar jaar voor Graspop was de vrijdag steeds een erg zwakke dag dus mij lijkt het een logische zet om daar Slipknot neer te zetten, dan krijgen ze die vrijdag eindelijk eens uitverkocht.

Hoewel ik een groot fan ben van rollator zondag, en zeker ook groot fan ben van de Scorpions, verwacht ik niet dat de organisatie ze op herhaling gaat boeken. En ik verwacht al helemaal niet dat ze zowel Scorpions en Judas Priest beiden op herhaling gaan boeken.

Als organisatie krijgen ze vaak veel kritieken en meningen te horen. Uiteraard probeer je dan altijd een midden weg te vinden en niet overal naar te luisteren. Maar velen wensen een koers om meer te verjongen en hebben de wens om niet teveel herhaling te zien. Om dan juist deze wat oudere legendes twee jaar achter elkaar boeken is dan toch tegen heel veel zere benen! Er zijn heel veel andere keuzes die veel beter worden opgevat.

Kortom, ik denk dat we hier niet teveel zorgen over hoeven te maken. Ik verwacht eigenlijk geen van beiden als headliner voor dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Edit: zie nu dat ze op RaR/RiP 3e naam zijn, onder Falling in Reverse, en dat er verder nog niet zoveel aangekondigd is voor ze. Weet niet waar ik dat idee van 2e grootste naam op een aantal andere festivals vandaan haalde dan, wellicht meer uit speculaties. En @xydroh noemde ze ook als potentiële North headliners vanmorgen, vandaar dat ik ermee in mijn hoofd zat waarschijnlijk. Maar het was maar een voorbeeldnaam in reactie op wat Jamel zei dus, niet te zwaar aan tillen :)
Derde naam op RaR is de mainstage sub of de headliner van de tweede stage, niet bepaald een lage spot
Parkway Drive, BMTH, Avenged Sevenfold stonden bijvoorbeeld op diezelfde spot de laatste twee jaar

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Users who are viewing this thread