Best Kept Secret 2025

Dat is gewoon niet reeël toch. Ook niet mijn ding, maar Froukje verkoopt hem 3x uit, Eefje lukt het niet eens 1x. Goldband doet ZiggoDome wat nog groter is. Die gaan nooit voor Eefje de Visser, dat is commercieel toch gewoon niet interessant. Los van je eigen mening/smaak?
Dus je moet perse Ziggo Dome uitverkopen om headliner te zijn? Dat lukte Arcade Fire en BLUR niet eens (om er maar eens twee te noemen)... Eefje de Visser was op Down The Rabbit Hole echt fantastisch. De weide stond bommetje vol. Die zou prima kunnen headlinen op BKS. Los van het feit dat jij waarschijnlijk niets met haar muziek hebt, wat helemaal prima is. Haar vergelijken met Froukje en Goldband is ook erg kort door de bocht.

• Leuk
Waarderingen: mees
Blur en Pulp kregen de Afas niet uitverkocht. Bij Vampire Weekend en Idles duurde het ook een flinke tijd voordat het sold out bordje op de deur hing. Toch vier acts die ik graag BKS zou zien headlinen.

Waarom is een Nederlandse act bij uitstek geen BKS headliner voor jou? Of is dat puur omdat je geen NL act kan bedenken die voor jou die spot zou kunnen dragen?
Beide

Je wilt gewoon internationale uitstraling hebben voor de alfternatieve muziek scene in Europa. Daar past een band die je op iedere hoek van de straat kan zien niet bij imo. Maar dat is slechts mijn mening. Want ik ben bang dat we er niet onderuit gaan komen, maar dan zal het dus een publiekstrekker zijn ala Goldband of Froukje, en niet Eefje de Visser alsnog.

Dus je moet perse Ziggo Dome uitverkopen om headliner te zijn? Dat lukte Arcade Fire en BLUR niet eens (om er maar eens twee te noemen)... Eefje de Visser was op Down The Rabbit Hole echt fantastisch. De weide stond bommetje vol. Die zou prima kunnen headlinen op BKS. Los van het feit dat jij waarschijnlijk niets met haar muziek hebt, wat helemaal prima is. Haar vergelijken met Froukje en Goldband is ook erg kort door de bocht.

Nee je moet headliner uitstraling hebben. En dat heeft Eefje gewoon niet. Blur en Arcade Fire zijn gewoon namen waar je internationaal mee aan kan komen zetten.

Wat Oor schrijft interesseert me ook vrij weinig, ik hoef dat standpunt ook niet zo zeer te delen. Ik vind simpelweg dat je de lat hoger moeten leggen dan dat. En nogmaals, ook los van mij persoonlijke mening zijn er veel interessantere acts commercieel gezien voor BKS dan dat Eefje dat is. En niet alles hoeft commercieel te zijn, daar ben ik het wel mee eens. Maar als je zo denkt kom je wat mij betreft al uberhaupt niet bij een Nederlandse headliner uit. En nogmaals dat heeft niks met mijn smaak te maken, want nogmaals Froukje heb ik hier ook welleens mijn mening over gegeven op muzikaal gebied, maar die verkoopt wel flink wat meer tickets en zal daarom altijd interessanter zijn voor BKS dan dat Eefje dat is.

Nee je moet headliner uitstraling hebben. En dat heeft Eefje gewoon niet. Blur en Arcade Fire zijn gewoon namen waar je internationaal mee aan kan komen zetten.

Wat Oor schrijft interesseert me ook vrij weinig, ik hoef dat standpunt ook niet zo zeer te delen. Ik vind simpelweg dat je de lat hoger moeten leggen dan dat. En nogmaals, ook los van mij persoonlijke mening zijn er veel interessantere acts commercieel gezien voor BKS dan dat Eefje dat is. En niet alles hoeft commercieel te zijn, daar ben ik het wel mee eens. Maar als je zo denkt kom je wat mij betreft al uberhaupt niet bij een Nederlandse headliner uit. En nogmaals dat heeft niks met mijn smaak te maken, want nogmaals Froukje heb ik hier ook welleens mijn mening over gegeven op muzikaal gebied, maar die verkoopt wel flink wat meer tickets en zal daarom altijd interessanter zijn voor BKS dan dat Eefje dat is.
Maar of Eefje wel of niet headliner uitstraling heeft is een kwestie van smaak. Ik ben niet perse fan maar ben het oneens. Ze kan die spot ook absoluut dragen. Zoiets moet je als BKS ook gewoon willen aandurven imo. Juist fijne grote Nederlandse acts die spot geven als je er een mooie cohead aan kan hangen.

Froukje speelt shows van amper 70 minuten. Die is op het moment juist totaal nog niet klaar om festivals te headlinen imo.

Maar of Eefje wel of niet headliner uitstraling heeft is een kwestie van smaak. Ik ben niet perse fan maar ben het oneens. Ze kan die spot ook absoluut dragen. Zoiets moet je als BKS ook gewoon willen aandurven imo.

Froukje speelt shows van amper 70 minuten. Die is op het moment juist totaal nog niet klaar om festivals te headlinen imo.
Daar ben ik het niet mee eens. Heeft "helaas" ook gewoon met populariteit te maken, en daarom is het gewoon niet realistisch op dit moment dat ze een headliner is. Zie nogmaals mijn Amenra voorbeeld van zojuist.

Headliner op BKS mag/moet wat mij betreft idd internationaal geliefd zijn. Eefje zou wel een prima sub zijn, maar ik verwacht dat MOJO haar alleen op DTRH en LL zal neerzetten (qua grote festivals), net als bij Spinvis. Beach House zou ik een heerlijke headliner vinden, maar zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Ik blijf zolang als BKS nog bestaat gewoon blijven zeuren om NIN 😁.

Daar ben ik het niet mee eens. Heeft "helaas" ook gewoon met populariteit te maken, en daarom is het gewoon niet realistisch op dit moment dat ze een headliner is.
Maar als je de Afas moet kunnen volkrijgen om te mogen headlinen dan is Blur dat ook niet, Pulp ook niet en Idles en Vampire Weekend op een haar na net wel.

En vandaar ook co-head hé.

Wat een rare uitspraken als je zelf niet even onderzoekt?
6 en 7 november Paradiso - beide soldout
13 en 14 november Tivoli - beide soldout
19 en 20 november Paard en De Oosterpoort - ook beide soldout
Ze hebben uiteindelijk AFAS als extra toegevoegd omdat er nog 100den zoekenden zijn voor alle shows.
En je weet zelf ook dat de uitspraak ‘buiten dit forum is ze niet echt populair’ echt onzin is.
En in België heeft ze intussen 2x Cirque Royal en 3x De Roma gevuld - reken ook dat er heel wat Belgische mensen naar BKS afzakken hè. Dat zijn -uh even snel gerekend 10.000 tickets. En dat in één tournee, en wetende dat ze in het voorjaar ook al eens De Roma aan deed.

Ik bedoelde Eefje niet zo zeer als headliner, overigens.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mark's Kal
Maar dan is Blur dat ook niet, Pulp ook niet en Idles en Vampire Weekend op een haar na net wel.
Verschil is dat die acts sporadisch in NL staan en Eefje vrijwel ieder jaar in meerdere NL zalen te zien is. Op basis van ticketsales heb je wel een punt, maar exclusiviteit in NL speelt echt wel mee bij de programmeurs.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Maar als je de Afas moet kunnen volkrijgen om te mogen headlinen dan is Blur dat ook niet, Pulp ook niet en Idles en Vampire Weekend op een haar na net wel.

En vandaar ook co-head hé.
Maar die hebben wel internationale allure, andere ticket prijzen, ander impact op een festival line-up. Blur had trouwens ook de AFAS uitverkocht kwa aantallen. Maar als je ziet wat wel een AFAS of ZiggoDome uitverkocht vind ik de populariteit van Eefje iets wat overdreven wordt hier.. that's all folks.

Als Eefje de Visser niet Nederlands was dan zou er hier toch geen haan naar kraaien? Heeft niet 1 hit (niet eens in NL) en is internationaal vrijwel volledig onbekend. Daarnaast is het nadeel aan alle Nederlandse boekingen voor de ticketverkoop dat je ze waarschijnlijk een maand na BKS gewoon ergens in een lokale zaal of op een random lokaal festival kunt zien. Bands als Pulp, Blur en Vampire Weekend zijn gewoon veel exclusiever, ook al krijgen ze misschien niet een AFAS gevuld. Ik vind haar muziek wel leuk hoor maar zo'n legend is ze nou ook weer niet.

Users who are viewing this thread