Ik twijfel of ik nou warm word van Beach House als optie. Wat ergens gek is, want Beach House is een van mijn all-time favorieten (met Radiohead, Spinvis, Belle & Sebastian, Sigur Ros en Wilco) als in: minstens drie keer live gezien en luister al jaren regelmatig een van de platen. Van deze acts is Beach House voor mij echter de enige act waarbij ik live weinig échte momenten van euforie heb meegemaakt, vind ik de laatste (twee) platen wat minder interessant dan eerdere platen (dat geldt eigenlijk voor al die acts wel in meer of mindere mate) én heb ik ze al twee keer laat in de TWO gezien, waarbij dat ook nog eens de twee passages waren waar ik er zelf het minst goed in zat (andere twee waren Paradiso in Ronda, Tivoli).
Dit klinkt nu allemaal wel heel negatief, wat ook weer niet klopt, want Beach House blijft een van mijn favoriete acts en als ze er staan ga ik er ongetwijfeld wel staan en ervan genieten. Maar áls ze er staan, dan hoop ik dat ze al headliner kunnen zijn, zodat het op de ONE toch weer een andere ervaring wordt dan een derde keer in de TWO. Of anders zoiets als vorig jaar met Belle & Sebastian, die toen voor mij ook niet per se nog een keer naar BKS hoefden te komen maar die ik wel met veel plezier een paar weken later in het Bostheater zag.