Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Interpol in Paradiso

De achtste keer dat ik ze zag, wel pas de derde keer een volledige show en in een zaal, dat was alweer meer dan 2 jaar geleden. Antics stond dus centraal, en wat een plaat blijft dat toch hè. Buiten 'Next Exit' en 'Length of Love' toch gewoon allemaal raak. Voorprogramma Dust vond ik echt enorm saai. Ik zou eigenlijk vanavond ook gaan, maar vóór het optreden van gisteren dat kaartje al verkocht wegens drukte en ook wel de twijfel of het nou nodig was om ze wéér zo snel achter elkaar te zien.

Een keer besloten om op het balkon te zitten in plaats van een staanplaats dichtbij het podium. Dit beviel wel, zo werd het toch een andere beleving dan ik tot nu toe heb gehad. Denk dat ik nog nooit verder dan 20 meter vanaf het podium heb gestaan bij een Interpol-show. Mooi dat ze het album in de daadwerkelijke volgorde uitvoerden, dat voelt bij dit album erg passend naar mijn mening. Ik vond het een van de betere keren dat ik ze zag, sowieso qua zang van Paul. Het blijft balen dat Sam nog steeds niet mee drumt maar goed dat weet je van tevoren. Enorm blij dat ik mijn favorieten 'Public Pervert' en 'A Time To Be So Small' nu eindelijk live heb gehoord, samen met 'Next Exit' de enige die ik nog miste. Toch wel weer een soort "pech" met de rest van de setlist, en dat gevoel heb ik altijd bij Interpol. Wéér na 8 shows nog steeds 'NYC', die toch echt wel regelmatig gespeeld wordt. Geen 'The Scale' of 'Pace Is The Trick', die deze tour toch vaak gespeeld werden. Eigenlijk alleen 'Stay In Touch' en '' Lights', die goed binnenkwamen, als nieuwe nummers naast de 3 Antics-tracks. 'PDA' en 'Obstacle 1', hoe goed ook, dan weer alle 8 keer gehoord. Zal ik 'Stella Was A Diver And She's Always Down' of 'NYC' ooit live horen?

De muziek van Interpol blijft behoren tot mijn absolute all time favorieten, maar live is het toch zelden wat ik ervan hoop dat het zou zijn. Het was zeker een leuke avond, de band ook zeker niet slecht maar het stijgt nooit écht boven zichzelf uit voor mijn gevoel. Tegelijkertijd ben ik misschien ook wel iets te veel bezig met 'het verzamelen van nummers om live mee te maken', herkennen anderen dit?

Toch wel weer een soort "pech" met de rest van de setlist, en dat gevoel heb ik altijd bij Interpol. Wéér na 8 shows nog steeds 'NYC', die toch echt wel regelmatig gespeeld wordt. Geen 'The Scale' of 'Pace Is The Trick', die deze tour toch vaak gespeeld werden. Eigenlijk alleen 'Stay In Touch' en '' Lights', die goed binnenkwamen, als nieuwe nummers naast de 3 Antics-tracks. 'PDA' en 'Obstacle 1', hoe goed ook, dan weer alle 8 keer gehoord. Zal ik 'Stella Was A Diver And She's Always Down' of 'NYC' ooit live horen?
Je had er gisteren bij moeten zijn! o_O

Verder vond ik ook Honeyglaze ontzettend sterk. Ze kregen de zaal niet echt mee, maar mij wel. Bij vlagen BCNRerig, op een goeie manier. Slowly Separate is één van mijn meest gedraaide nummers van de laatste tijd, dus tof om die een kaartje live te zien, maar verder vond ik Crows ook een beetje vlak. Komt waarschijnlijk laat morgenavond in die zweterige bovenzaal ook beter tot z’n recht. Infinity Song was al niet mijn ding op BKS, dus toen ze dezelfde cover weer over 10 mins uitsmeerden had ik ‘t wel gezien.
Tof dat ze live al direct overtuigen! Ik ga ze in december zien in Trix, Antwerpen, officieel ticket kostte maar 3,50 :eek:

Marcus King in Afas afgelopen dinsdag. Nog onverwachts volle zaal ondanks beroerd verlopen kaartverkoop. Concert hield niet over. Waar vorige shows in intiemere/kleinere venues echt raak waren voelde dit als een optreden van een topmuzikant die zijn muzikale kompas kwijt is. Nooit heel slecht, nooit heel boeiend. Maar veel te mager voor zo’n goede zanger en gitarist. Zonde

Ik nomineer Geordie Greep in de categorie 'er als 25-jarige uitzien als een stijve 50-jarige ambtenaar met zweetoksels'.

Alle grapjes terzijde, Greep en zijn band zien er uit als een stelletje awkward muzieknerds die dan ook 10min nodig hadden om die ongemakkelijkheid weg te spelen. Daarna werd het gelukkig al snel waanzinnig sterk. Wat een tour de force op dit kleine uurtje, echt briljant. Holy Holy en The Magician zijn nu al joekels van klassiekers die geweldig binnenkwamen. Absoluut eentje om op dit punt in zijn carrière mee te pikken indien je de mogelijkheid hebt!

Marcus King in Afas afgelopen dinsdag. Nog onverwachts volle zaal ondanks beroerd verlopen kaartverkoop. Concert hield niet over. Waar vorige shows in intiemere/kleinere venues echt raak waren voelde dit als een optreden van een topmuzikant die zijn muzikale kompas kwijt is. Nooit heel slecht, nooit heel boeiend. Maar veel te mager voor zo’n goede zanger en gitarist. Zonde
Maf. Ik vond hem in de Roma Antwerpen (1.500 man) heel maar dan ook heel overtuigend. Maar die zaal is ook letterlijk 4x kleiner dan AFAS natuurlijk.

Users who are viewing this thread