Hardrock & Metal Chat

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.850
8.846
De zondag van Samhain erbij. Wat moet ik vooral checken? Ken alleen Russian Circles 😅
Borknagar is wel mijn hoogtepunt van de dag, fijne mix van black en prog.

Dag is wel voornameijk gevuld met black metal, moet je van houden. Begin zelf een beetje erin te komen maar is niet mijn favoriete genre. Rotting christ en Uada vind ik wel tof, is wel de wat meer melodieuze kant van de black metal geloof ik.

@Joslittel en @Jamel kunnen je waarschijnlijk wel meer tips geven. Tegen mij zeiden ze dat iedere band van de line up de moeite is behalve Alkerdeel, dus je hebt genoeg om te luisteren in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.825
12.565
@Joslittel en @Jamel verklaar u nader, wat heeft Alkerdeel jullie misdaan :LOL:
De minste muziek van die dag maken haha!

Leuk dat je er ook bij bent @elo . De aanraders zijn Messa aan het begin van de dag. Beetje groovy en psychedelisch met goede zangeres. Borknagar is ook mijn favoriet met sterke mix van black, rustigere stukken, veel melodie. En Rotting Christ natuurlijk. Was onbeschrijfelijk goed op Graspop. Het werd een black metal ritueel genoemd waarin iedereen werd meegezogen. Met deze bands heb je al een goede start!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.712
6.914
De minste muziek van die dag maken haha!
Fair enough. Zegt toch vooral iets over het ontzettend hoge niveau van die line up dan, want ik heb die lui een keer hier in Astrant live bezig gezien, had er niks op aan te merken, integendeel. Maar inderdaad, tegenover Messa, Borknager, Rotting Christ, en Russian Circles leggen ze het zeker af 😅
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
658
953
Teaser van Dream Theater op sociale media: zou er dan toch een Metropolis pt 3 zitten aankomen?
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
563
1.331
Voor de liefhebbers van wat alternatieve projecten van metalartiesten.

De 1ste aflevering aka Psalm I van Ziele Klanken.
Dit evenement toont bekende en gerespecteerde metalartiesten op hun meest kwetsbare manier in de unieke setting van AMUZ. Verwacht voor de allereerste keer gedichten van Aaron Stainthorpe, speciale interpretaties van Arð, songs door de maker Mark Deeks, een mindblowing optreden van CHVE – Colin H Van Eeckhout, Jo Quail die een speciale set brengt, enkele unieke samenwerkingen met Kathrine Shepard (Sylvaine) en de terugkeer van het machtige DARKHER op Belgische bodem.

Programma


17.30 Deuren open
18.00-23.00 Show

Uitvoerders


Soloset Jayn Maiven (Darkher)
CHVE (Solo project Colin H Van eeckhout – Amen Ra)
Soloset Kathrine Shepard (Sylvaine)
Jo Quail
Mark Deeks (ARD, Winterfylleth)
Aaron Stainthorpe (My Dying Bride, High Parasite)

462305669_1085595276255768_2839764744263633744_n.jpg
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
397
972
Ik denk dat we volgende week toch met een aantal mensen van het forum op Desertfest zijn.

Zelf heb ik volgende must-sees genoteerd

Vrijdag: Lethvm - Hemelbestormer - Russian Circles
Zaterdag: Kara Delik - Conan - Causa Sui - Spaceslug
Zondag: Norna - Wolvennest - Morne - Inter Arma

Ik heb ook al een voorlopig loopschema met de must-sees in het groen, in het blauw staat de verdere opvulling. Heeft er iemand van jullie nog (sterke) aanbevelingen ?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.712
6.914
Ik denk dat we volgende week toch met een aantal mensen van het forum op Desertfest zijn.

Zelf heb ik volgende must-sees genoteerd

Vrijdag: Lethvm - Hemelbestormer - Russian Circles
Zaterdag: Kara Delik - Conan - Causa Sui - Spaceslug
Zondag: Norna - Wolvennest - Morne - Inter Arma

Ik heb ook al een voorlopig loopschema met de must-sees in het groen, in het blauw staat de verdere opvulling. Heeft er iemand van jullie nog (sterke) aanbevelingen ?
Mijn nummer 1 must see is REZN dus zeker even doorlopen daar naartoe na Hemelbestormer! Verder zijn Crouch en Messa ook niet te missen wat mij betreft :)
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en MarcoReusel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
397
972
Mijn nummer 1 must see is REZN dus zeker even doorlopen daar naartoe na Hemelbestormer! Verder zijn Crouch en Messa ook niet te missen wat mij betreft :)
REZN & Messa stonden sowieso al op mijn schema maar heb ik nog niet veel beluisterd zal dat morgen eens doen misschien promoveer ik hen wel tot must-see. Crouch heb ik dit jaar al gezien en ik vermoed dat die nog wel meer zullen spelen in België dus ik dacht ik geef anderen eens een kans
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken