Rock Werchter 2025

Denk niet dat iemand van DNL op RW gaat staan dit jaar. Diegenen die al meteen een plek kregen, waren ook artiesten die quasi gelijktijdig of daarvoor al aan het doorbreken waren / of een hit te pakken hadfen. Ik heb dat gevoel niet meteen bij deze lichting tbh.. Pukkelpop misschien?

Ja maar kan wel zijn dat net de stilte rond die dag te maken heeft met dat ze ‘m serieus aan het stutten zijn. Zie dit eigenlijk wel als een positief iets.
Niet om het een of het ander, maar Mumford & Sons komen in maart met een nieuw album haha.

Denk niet dat iemand van DNL op RW gaat staan dit jaar. Diegenen die al meteen een plek kregen, waren ook artiesten die quasi gelijktijdig of daarvoor al aan het doorbreken waren / of een hit te pakken hadfen. Ik heb dat gevoel niet meteen bij deze lichting tbh.. Pukkelpop misschien?
Of slope, mss kondigen ze de hele slope apart aan?

• Geweldig
Waarderingen: Yerko_music
Is die Sam Fender op zaterdag niet een The Strokes-gevalletje voor de programmatoren van Rock Werchter mss? De internationale theorie is dat Sam Fender een festival-headliner is. Ik kan me dat inbeelden dat dat in het Verenigd Koninrijk absoluut het geval is. Maar de (inter)nationale praktijk is dat Fender belange niet zoveel tickets verkoopt als verwacht en men toen bij LN in een kramp is geschoten? Hoe kan men dit corrigeren zonder dat zowel Sam Fender geen gezichtsverlies lijdt, als de nieuw aan te kondigen sub-headliner, zowel als LN België?
hopen ook dat Fender zn stem het gaat houden de volgende maanden want beeld je maar eens in dat die nog moet afzeggen

• Leuk
Waarderingen: phil
Volgens de website van Wet Leg spelen ze die dag 2 shows. Op RW en op DTRH. Welke positie zullen ze op rw krijgen? Hopelijk niet te laat zodat ze niet gaan clashen

Denk dat het onironisch één van de beste pop-dagen ooit is met wie daar allemaal staan. Maar wat is die dag uit balans zeg. Normaal denk ik bij klagende mensen over aankondigingen waar geen gitaar in te horen is van joh, laat gaan. Dat is de kracht van Werchter, de diversiteit. Zal tegelijkertijd wel iets anders spelen wat meer je ding is. Maar op deze dag hebben de gitaarliefhebbers alle reden tot klagen. Hoop voor hen dat het in de laatste aankondigingen nog wat recht getrokken wordt.
met zijn allen de zondag naar de slope

Volgens de website van Wet Leg spelen ze die dag 2 shows. Op RW en op DTRH. Welke positie zullen ze op rw krijgen? Hopelijk niet te laat zodat ze niet gaan clashen
Van DTRH is nog geen dagindeling bekend. Veel bands nemen de eerste dag van het festival op in hun tourschema in dat geval.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Zou zaterdag trouwens niet onverwachts slecht verkopen, waardoor ze nog in drukke onderhandelingen zijn voor die dag? Of gaat het toch Oscar & The Wolf zijn en wachten ze tot de verkoop van Pukkelpop?
Je kan er donder op zeggen dat de reden dat er geen zaterdagnamen bij zijn niet fraai is. Wie weet wachten ze tot Oscar and the Wolf zijn twee Sportpaleizen volledig uitverkoopt half maart om hem dan alsnog te droppen op RW. Idem Merol die ik ook verwacht op RW maar wiens shows op olt rivierenhof nog niet uitverkocht zijn. Of ze wlllen nog een alternatieve subheadliner strikken die veel volk kan trekken type editors of jack white voor de zaterdag. Dan wachten ze op een globale Europese touraankondiging eer ze RW voor die naam aankondigen.
Zoals het programma nu uitziet, zullen er het minste combi tickets en het minste zaterdagtickets verkocht worden in de laatste tien jaar. Popliefhebbers gaan enkel op zondag hun hartje volledig ophalen en evt ook zaterdag. Gitaarrockers vinden enkel donderdag en vrijdag voldoende aanbod voor hun smaak. Als ze door het fors lager combi tickets aantal de dagtickets moeten doen stijgen tot 30.000 dan kan Sam Fender dit niet alleen dragen. Naar mijn gevoel is hij goed voor zo'n 15.000 tickets maximaal als hij nu solo in Belgie zou optreden.

• Leuk
Waarderingen: phil
Met Berre erbij zitten we nu al aan 11. Heel veel moeten er dus ook niet meer bijkomen…
Behalve Daan zijn de grote Belgische kanshebbers (Arsenal, Kreusch, Warhaus,..)nu toch al geplaatst op RW of Werchter boutique (Bazart)? Wie zou er nog bij kunnen komen die in één van de tenten of de main kan spelen die een topper is?

Als je de aankondigingen van vandaag ziet zou je eerder zeggen dat dit van Crammerock komt.
en dan te denken dat een combiticket van Crammerock de helft kost van een Werchter dagkaart:) . Nu Live is Live er niet meer is , is Crammerock wel de derde beste plaats voor de meest relevante internationale rockbands achter RW en PKP.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en phil
Ik zou iedereen aanraden om toch de pop namen op zondag en de andere dagen een kans te geven wie weet ontdek je een nieuwe favoriet
Enkel The Last Dinner Party is er vorig jaar in geslaagd om me te overtuigen. Grootste kanshebbers dit jaar Rodrigo en Kahan momenteel, maar uiteraard als er gelijktijdig iets speelt, wat ik liever hoor, ben ik daar.

Bij veel artiesten hoor je op plaat al dat het niet uw smaak is, zoals Gracie Abrams of al die (in mijn oren inwisselbare) singer-song writers. Dan heeft het ook geen zin om daar te gaan staan.

• Leuk
Waarderingen: nikita

Users who are viewing this thread