Rock Werchter 2025

Ik zou iedereen aanraden om toch de pop namen op zondag en de andere dagen een kans te geven wie weet ontdek je een nieuwe favoriet
Enkel The Last Dinner Party is er vorig jaar in geslaagd om me te overtuigen. Grootste kanshebbers dit jaar Rodrigo en Kahan momenteel, maar uiteraard als er gelijktijdig iets speelt, wat ik liever hoor, ben ik daar.

Bij veel artiesten hoor je op plaat al dat het niet uw smaak is, zoals Gracie Abrams of al die (in mijn oren inwisselbare) singer-song writers. Dan heeft het ook geen zin om daar te gaan staan.

Enkel The Last Dinner Party is er vorig jaar in geslaagd om me te overtuigen. Grootste kanshebbers dit jaar Rodrigo en Kahan momenteel, maar uiteraard als er gelijktijdig iets speelt, wat ik liever hoor, ben ik daar.

Bij veel artiesten hoor je op plaat al dat het niet uw smaak is, zoals Gracie Abrams of al die (in mijn oren inwisselbare) singer-song writers. Dan heeft het ook geen zin om daar te gaan staan.
The Last Dinner Party pop?

Jammer dat er zo weinig enthousiasme is over Caribou en Nia Archives, beiden bij de betere elektronische namen die momenteel circuleren. Net zoals Overmono trouwens! Echt de moeite om mee te pikken voor iedereen die hier (terecht) ligt te mopperen over de zondag. Voor mij één van de beste optredens van Pukkelpop vorig jaar!

en dan te denken dat een combiticket van Crammerock de helft kost van een Werchter dagkaart:) . Nu Live is Live er niet meer is , is Crammerock wel de derde beste plaats voor de meest relevante internationale rockbands achter RW en PKP.
Graspop? Alcatraz? Cactus? Lokerse Feesten? Rock Herk?

De internationale namen op Crammerock zijn vooral acts wiens beste tijd al lang voorbij is. En daar is niets verkeerd mee. Maar om ze relevant te noemen voor internationale rockbands...

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Zeg ik toch nergens?
Vond ze op plaat slapjes en hebben me live omver geblazen. Aldus de enige die me heeft kunnen overtuigen vorig jaar met de performance. :)
Alhoewel Nothing Matters, Sinner, The Feminine Urge ook wel zeer goede popnummers zijn.
Ah ok, je reageerde op een bericht over het checken van de popnamen op RW.

Je kan er donder op zeggen dat de reden dat er geen zaterdagnamen bij zijn niet fraai is. Wie weet wachten ze tot Oscar and the Wolf zijn twee Sportpaleizen volledig uitverkoopt half maart om hem dan alsnog te droppen op RW. Idem Merol die ik ook verwacht op RW maar wiens shows op olt rivierenhof nog niet uitverkocht zijn. Of ze wlllen nog een alternatieve subheadliner strikken die veel volk kan trekken type editors of jack white voor de zaterdag. Dan wachten ze op een globale Europese touraankondiging eer ze RW voor die naam aankondigen.
Zoals het programma nu uitziet, zullen er het minste combi tickets en het minste zaterdagtickets verkocht worden in de laatste tien jaar. Popliefhebbers gaan enkel op zondag hun hartje volledig ophalen en evt ook zaterdag. Gitaarrockers vinden enkel donderdag en vrijdag voldoende aanbod voor hun smaak. Als ze door het fors lager combi tickets aantal de dagtickets moeten doen stijgen tot 30.000 dan kan Sam Fender dit niet alleen dragen. Naar mijn gevoel is hij goed voor zo'n 15.000 tickets maximaal als hij nu solo in Belgie zou optreden.
Mee eens. Ze gaan snel overgaan om aantal combi’s om te zetten naar dagtickets voor donderdag, vrijdag en zondag. Heel leuk voor deze editie. Maar je bent veel 4 daagse festivallers kwijt.

Kan iemand me vertellen wat de marketing techniek is om voor alle uitverkochte dagen namen te lossen, en net de dag die nog niet uitverkocht is, niks nieuws te lossen?
Zo ga je toch heus geen extra tickets op Zaterdag verkopen met dit pakketje?🤷

Mijn RW tot des ver.

Donderdag:
Linkin Park - Deftones - Fontaines D.C. - De La Soul - Amyl And The Sniffers

Vrijdag:
Green Day - Simple Minds - Girl In Red - Weezer - Underworld - Wet Leg - Warhaus - Arsenal - Lola Young - The Backseat Lovers

Zaterdag:
Sam Fender - Elbow - Amenra - Blanco White

Zondag:
Olivia Rodrigo (uit noodzaak) - Rufus Dü Sol - Goose - Wunderhorse

Ja, exact dit. Met Linkin Park, Sam Fender en Green Day was ik al wel verkocht.
Elke dag is er wel zeker iets dat ik graag ga willen zien. Maar het zal niet de hoeveelheid zijn wat ik gewoon ben. Ondanks RW inderdaad voor mij traditie is ga ik behalve voor de sfeer en kameraadschap voornamelijk ook voor de muziek.
Ik ga er de editie van de ontdekking van maken. Zoals vorig jaar ook wel wat op de Slope zoals Southern River Band en Palaye Royal.
Intussen kort de nieuwe namen beluisterd en sommigen zijn blijkbaar door mijn vriendin mee te neuriën, zoals Dasha en Shaboozey. Dus ik ga mij sowieso niet vervelen. Met af en toe een stop aan de Apero.
Dan wordt dit gewoon een decadent duur festival. Een paar leuke groepjes horen die je in trix voor Max €20 gaat zien en dure apero drinken.

Rock Werchter heeft de lat voor zichzelf altijd heel hoog gelegd en dat gevoel heb ik dit jaar nu niet. Ik begrijp dat artiesten niet altijd doen wat een festival verwacht (Billy Eilish), maar soms maken ze het zichzelf ook moeilijk (NIN op Graspop). En qua legacy-act had Air of Smashing Pumpkins ook niet misstaan op deze jubileumeditie
Helemaal eens. Rock Werchter had altijd dat extra. Sommige bands die niet tourde dat jaar, gaan halen. Dit is een zeer grote ontgoocheling op alle vlakken. Zelfs sub rock groepen als Placebo, white strips, Ryan Adams,… niets van dat.

Users who are viewing this thread