Ik ben naar … geweest en het was …

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
498
566
De vloek van een ruig debuutalbum...dan verwacht je dat voor eeuwig terug te horen. Desalniettemin is het nieuwe album het voor mij ook niet hoor.
Vind het zeker geen slecht album en heb hem zo nu en dan zeker nog eens op staan, maar het is gewoon niet helemaal wat ik van ze gewend ben
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Frank Carter and the Rattlesnakes in 013

Het begon met het voorprogramma The Mysterines. Heb ze vorig jaar op Paaspop over geslagen dus blij ze nu toch te zien. Miste eerlijk gezegd wel een beetje de pit die op de plaat wel te horen is, maar als ze eens een headline show geven ga ik zeker kijken want de muziek klinkt wel lekker. En god allemachtig wat is die frontvrouw knap

Dan Frank Carter and the Rattlesnakes zelf. 5de keer dat ik ze live zag en dit was eigenlijk weer een compleet andere beleving. De rustige nummers wisselen de wat ruigere nummers eigenlijk best goed af. Waar ik van tevoren verwacht had dat het misschien af en toe wat saai was viel dit eigenlijk wel mee. Alleen jammer dat ze met Man of the Hour eindigden. Wel een pluspunt dat ze Juggernaut deden. Echter hoop ik niet dat deze rustigere trend doorgezet wordt in volgende albums. Al met al weer een top avond gehad!
Ook ik was bij Frank Carter & The Rattlesnakes samen met @RubenJS

The Mysterines vond ik inderdaad een leuk voorprogramma, kende ze nog niet maar heeft potentie om bij mij in mijn playlists terecht te komen.

Vervolgens Frank Carter & The Rattlesnakes, heerlijk het afwisselen tussen de rustigere en hardere nummers. Qua stem vond ik hem ook weer zeer goed. Ook zijn interactie met het publiek ga ik altijd goed op. Helaas eindigde onze avond iets minder.. Tijdens het concert besloten om uit de moshpits te stappen omdat ik het te druk vond en vervolgens werden wij door meerdere mensen erop geattendeerd dat er zakkenrollers actief waren en inderdaad bij een van onze vrienden was zijn telefoon gestolen.. Helaas is het niet anders maar zo eindigde een mooie avond in mineur.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
59
54
Frank Carter and the Rattlesnakes in 013

Het begon met het voorprogramma The Mysterines. Heb ze vorig jaar op Paaspop over geslagen dus blij ze nu toch te zien. Miste eerlijk gezegd wel een beetje de pit die op de plaat wel te horen is, maar als ze eens een headline show geven ga ik zeker kijken want de muziek klinkt wel lekker. En god allemachtig wat is die frontvrouw knap

Dan Frank Carter and the Rattlesnakes zelf. 5de keer dat ik ze live zag en dit was eigenlijk weer een compleet andere beleving. De rustige nummers wisselen de wat ruigere nummers eigenlijk best goed af. Waar ik van tevoren verwacht had dat het misschien af en toe wat saai was viel dit eigenlijk wel mee. Alleen jammer dat ze met Man of the Hour eindigden. Wel een pluspunt dat ze Juggernaut deden. Echter hoop ik niet dat deze rustigere trend doorgezet wordt in volgende albums. Al met al weer een top avond gehad!
The Mysterines konden mij niet bekoren, de frontvrouw daarentegen uiteraard wel. Frank Carter & The Rattlesnakes voor de 3e keer gezien. Ze waren wel weer erg goed, maar ik vond ze in La Madeleine beter .
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Kids with Buns 29-2 @Doornroosje

Een vlaamse avond in Nijmegen en dan weet je dat je meestal kwalitatief goede muziek krijgt. Zo ook vanavond, doen ze hartstikke goed bij onze zuiderburen.

Iskander Moon speelde in het voorprogramma zijn popliedjes op gitaar en piano zonder band. Zijn oeuvre had wat weg van een mengelmoes van Tom Odell en Ben Howard. Nu is het wat markant om zo'n vergelijking te trekken, maar hij deed het echt niet onverdienstelijk. Doodse stilte bij het voorprogramma; dan doe je het gewoon goed.

En toen Kids with Buns, vorig jaar al in Merleyn gezien en dit jaar in de grotere rode zaal. Met het nieuwe album hebben ze iets meer afstand genomen van de typische bedroom-pop op hun debuut-EP. Riskant, maar in mijn ogen geslaagd. Live klinken ze zoals op de plaat en de performance komt erg sympathiek over. Er valt weinig op aan te merken en tegelijkertijd is het niet super spectaculair, en dat staat ze wel. Voor 17,- (Gratis met de doornroosjepas;))een prima avond.
 
  • Leuk
Waarderingen: DadRock

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
23
37
Zojuist the 1975 in de AFAS gezien. Goede show, beter dan de tour die ook BKS heeft aangedaan (zelf gezien in Wenen). Zanger veel beter bij stem en het is veel minder een one man show. Meer gelegenheid voor de band en kudos naar de saxofonist.
Ze speelden ook meer van het laatste album, wat mijn favoriet is. Top avond en aanrader voor wie eind maart nog kaarten wil scoren.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
The 1975 erg goed. Matty zeer goed bij stem. Voor m'n gevoel wel een wat abrupt einde aan de set, had People nog verwacht. Nou goed, beste keer dat ik ze live heb gezien!
 
  • Leuk
Waarderingen: mees

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ook net bij the 1975. Sluit me aan bij de eerdere opmerkingen. Echt een enorm goede en sterke show imo.
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Ontzettend goede show van The 1975! Band speelde echt heel sterk samen en Matty was goed bij stem. Fijn om eindelijk eens veel van de nummers live te horen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Vanavond erbij in Brussel, dat belooft!
Laatste goeie show dat ik van ze zag is alweer bijna 8 jaar geleden, wat vliegt de tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nizjni en Dante

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Froukje gezien in het Paard op vrijdag. Fijne show, ze blijft zo enthousiast een mooie show neerzetten. Ook leuk was dat S10 aansloot voor de twee nummers die ze samen hebben. Dat gaf (net zoals op Malieveld twee jaar terug) weer nieuwe energie, zowel voor Froukje als voor de zaal. Voor mij was vooral bijzonder dat ik samen was met m'n 8-jarige zoon, zijn eerste avondconcert, mooi om dit te kunnen delen met de grootste Froukje-fan in huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: piep, Bob105 en Dante

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Froukje gezien in het Paard op vrijdag. Fijne show, ze blijft zo enthousiast een mooie show neerzetten. Ook leuk was dat S10 aansloot voor de twee nummers die ze samen hebben. Dat gaf (net zoals op Malieveld twee jaar terug) weer nieuwe energie, zowel voor Froukje als voor de zaal. Voor mij was vooral bijzonder dat ik samen was met m'n 8-jarige zoon, zijn eerste avondconcert, mooi om dit te kunnen delen met de grootste Froukje-fan in huis.
Ik was er gisteren! Helaas geen S10 die aansloot, maar alsnog een sterke set. Ook ik was met het gezin, waaronder de 9-jarige dochter voor haar eerste avondconcert. Topavond, alleen al om haar zo te zien genieten.

Extra energie was gister trouwens niet nodig, wat een toegewijd publiek zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: piep, Bob105 en Dante

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Ik was er gisteren! Helaas geen S10 die aansloot, maar alsnog een sterke set. Ook ik was met het gezin, waaronder de 9-jarige dochter voor haar eerste avondconcert. Topavond, alleen al om haar zo te zien genieten.

Extra energie was gister trouwens niet nodig, wat een toegewijd publiek zeg.
Leuk zeg!
Ja dat publiek is heel fijn inderdaad!
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
Gisteren The 1975 gezien in Vorst Nationaal. Wat een fenomenale show en wat een verschil met hun passage op Werchter deze zomer zeg. Héérlijke 2-uur durende popshow!
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ja The 1975 gisteren was heel goed! Die hebben stiekem toch wel al een hoop hits bijeen geschreven over de jaren.
Matty mocht wat minder aan de drank zitten maar had gelukkig niet te veel invloed op zijn performance. Band leek ook wel tevreden met het (relatief beperkt) publiek, goeie sfeer was er alleszins.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
Ja The 1975 gisteren was heel goed! Die hebben stiekem toch wel al een hoop hits bijeen geschreven over de jaren.
Matty mocht wat minder aan de drank zitten maar had gelukkig niet te veel invloed op zijn performance. Band leek ook wel tevreden met het (relatief beperkt) publiek, goeie sfeer was er alleszins.
Publiek was inderdaad heel fijn ook. Jammer dat de zaal niet uitverkocht was.
Wat het drankgebruik van Matty betreft, da's toch grotendeels een gimmick hoor. Hij drinkt natuurlijk wel wat maar niet alle flessen, noch zijn flacon, bevatten effectief alcohol. Je zag ook duidelijk hoe hij in het eerste deel die 'dronken' indruk wou geven, terwijl hij in het tweede deel veel frisser oogde. Zou niet logisch zijn aangezien hij dan zogezegd nog meer dronken zou geweest zijn na alle alcohol
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Publiek was inderdaad heel fijn ook. Jammer dat de zaal niet uitverkocht was.
Wat het drankgebruik van Matty betreft, da's toch grotendeels een gimmick hoor. Hij drinkt natuurlijk wel wat maar niet alle flessen, noch zijn flacon, bevatten effectief alcohol. Je zag ook duidelijk hoe hij in het eerste deel die 'dronken' indruk wou geven, terwijl hij in het tweede deel veel frisser oogde. Zou niet logisch zijn aangezien hij dan zogezegd nog meer dronken zou geweest zijn na alle alcohol
Hoort inderdaad ook bij de 'era's' en albums/tijdsperiodes zover mij bekend.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Oh ja, ik ben me inderdaad bewust dat zijn manier van doen wel een beetje deel is van de act. Wat er effectief in die flessen zit, weet ik niet, maar ik vond het met momenten wat belachelijk overkomen. Leuk voor een momentje, maar als je dan toch niet dronken bent, moet je ook niet de halve show zo rondlopen. Vooral omdat het dan nog voornamelijk bij het stuk met alle nieuwe nummers was, dus die link met de 'era's' begrijp ik dan ook niet zo goed.

Verder geen probleem hoor. Zoals ik zei had het niet echt invloed op zijn zangprestaties en tweede helft oogde hij inderdaad gewoon helder.
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
Oh ja, ik ben me inderdaad bewust dat zijn manier van doen wel een beetje deel is van de act. Wat er effectief in die flessen zit, weet ik niet, maar ik vond het met momenten wat belachelijk overkomen. Leuk voor een momentje, maar als je dan toch niet dronken bent, moet je ook niet de halve show zo rondlopen. Vooral omdat het dan nog voornamelijk bij het stuk met alle nieuwe nummers was, dus die link met de 'era's' begrijp ik dan ook niet zo goed.

Verder geen probleem hoor. Zoals ik zei had het niet echt invloed op zijn zangprestaties en tweede helft oogde hij inderdaad gewoon helder.
Inderdaad soms wat vreemd, maar gelukkig had het geen invloed op zijn zangprestaties. Puike show en Matty Healy blijft nu eenmaal gewoon Matty Healy. Wat dat betreft had het eigenlijk nog véél erger gekund! ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Inderdaad soms wat vreemd, maar gelukkig had het geen invloed op zijn zangprestaties. Puike show en Matty Healy blijft nu eenmaal gewoon Matty Healy. Wat dat betreft had het eigenlijk nog véél erger gekund! ;)
Ook waar haha. Liever dit inderdaad dan grumpy Matty.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonveras

Gebruikers die dit onderwerp bekijken