Ik ben naar … geweest en het was …

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
31
57
Filter in Metropool Enschede. Topavond. De meeste oude hits kwamen voorbij en ook het nieuwere werk werd goed ontvangen. Band was enthousiast, in vorm en hard er duidelijk zin in gisteren, de eerste show van hun ‘World Tour2024’ Hetzelfde gold voor het publiek. 18 nummers gespeeld , in ruim anderhalf uur. Geluid was goed, iets aan de harde kant wel. Been there, bought the T-Shirt. Grappig trouwens dat zo’n Amerikaanse band hun wereldtournee aftrapt in Enschede.
 

Bijlagen

  • 81292261-19ee-4977-9324-2ecece16b9b1.jpeg
    81292261-19ee-4977-9324-2ecece16b9b1.jpeg
    290,2 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Brian, @Marc en piep

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.189
3.011
Terugkomend op The 1975. Ik had het gevoel dat de band vrij routinematig omsprong met Vorst. Weinig parlée tussendoor, (het grapje dat ie 'thank you Paris' zei klonk daardoor een beetje ironisch) weinig dansjes.. Het publiek ging, behalve op The Sound, ook weinig écht te keer. Show was sterk, setlist was -eh wel oké (Girls, Chocolate, It's Not Living (If It's Not With You) had ik ook wel graag gehoord bv.). En inderdaad dat grijpen naar de alcohol is een gimmick naar hoe Healy zélf was ttv die debuutplaat, had een alcohol- en drugprobleem iirc so. Makes sense. Stromae doet dat toch ook? Goeie show, maar niet de beste keer dat ik ze heb gezien.
Spijtig dat het vanop jouw plek wat minder overkwam!
Vond het gebrek aan bindteksten zelf niet zo'n probleem, vooral ook omdat Healy naar mijn gevoel regelmatig in interactie ging met het publiek. Weinig uitbundig, eerder subtiel en vooral met de eerste rijen, waardoor dat wellicht verderop wat minder overkwam. Energie van het publiek vond ik ook perfect vooraan, best wel uitbundig maar niet overdreven en respectvol.
En It's Not Living hebben ze nochtans gespeeld hoor :) Verder wel eens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
En It's Not Living hebben ze nochtans gespeeld hoor
Ik bedoelde een ander nummer, maar kan er even niet op komen.

Vond die interactie met publiek vrij minimaal, iets wat anders wel meer gebeurd. Energie vooraan is altijd wel daar, maar de rest van de zaal was niet altijd mee ondanks de goede show. Vorst blijft, jammer genoeg, te groot voor hen. The 1975 is eigenlijk een AB-band (gingen ze ook staan ttv corona) hoewel ik denk dat ze een Lotto Arena wel net kunnen vullen. Ondanks dat ik ze een warm hart toedraag, is het kwartje in ons land nooit echt volledig gevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Ik bedoelde een ander nummer, maar kan er even niet op komen.

Vond die interactie met publiek vrij minimaal, iets wat anders wel meer gebeurd. Energie vooraan is altijd wel daar, maar de rest van de zaal was niet altijd mee ondanks de goede show. Vorst blijft, jammer genoeg, te groot voor hen. The 1975 is eigenlijk een AB-band (gingen ze ook staan ttv corona) hoewel ik denk dat ze een Lotto Arena wel net kunnen vullen. Ondanks dat ik ze een warm hart toedraag, is het kwartje in ons land nooit echt volledig gevallen.
Toch heeft die band alles om een ziggodome/sportplaeis te kunnen vullen. Hits genoeg, vrij solide liveband. Heb bands voor minder een ziggo zien vullen, zie Cigarettes After fucking Sex nu. Toch gaat er iets mis ergens dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
103
66
Ik bedoelde een ander nummer, maar kan er even niet op komen.

Vond die interactie met publiek vrij minimaal, iets wat anders wel meer gebeurd. Energie vooraan is altijd wel daar, maar de rest van de zaal was niet altijd mee ondanks de goede show. Vorst blijft, jammer genoeg, te groot voor hen. The 1975 is eigenlijk een AB-band (gingen ze ook staan ttv corona) hoewel ik denk dat ze een Lotto Arena wel net kunnen vullen. Ondanks dat ik ze een warm hart toedraag, is het kwartje in ons land nooit echt volledig gevallen.
Had het er tijdens het optreden ook over met een vriendin van me. Het blijft heel vreemd hoe die band in tal van landen de zalen vlotjes kan uitverkopen, terwijl het in België zo stroef verloopt. In Nederland in een mum van tijd 2x de AFAS uitverkocht ook. Ergens wel jammer dat het in ons land niet helemaal warm loopt voor hen want het was echt gewoon een sterk optreden dat ze hebben neergezet!
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
72
73
Ik kan het nooit zo mooi omschrijven als anderen, maar gisteren met mijn zoon naar Idles en DITZ geweest in de Lotto Arena. Wat waren ze beiden ontzettend goed. DITZ nog weer beter dan in Lille een paar weken geleden. Mijn zoon kende ze nog niet, maar is zeer onder de indruk geraakt.

En Idles ouderwets Idles. Ging lekker los. Veel nieuwe nummers afgewisseld met het oudere werk. Gelukkig niet al te veel gelul tussendoor ;-)
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
424
Ik vond IDLES echt fantastisch gister. Lekker energiek, lekker los. Ik had alleen nog niet eerder meegemaakt dat de staanplaatsen al vergeven waren en we dus noodgedwongen moesten zitten (of dansen op het balkon). Voor mij wel een kleine domper, had er geen rekening mee gehouden met de aankoop van vrije plaatskeuze.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
970
1.009
Lag het aan de universele oordoppen die ik noodgedwongen droeg (doppen op maat kwijtgeraakt), of was het geluid bij Idles in de Lotto Arena echt zwaar kut ?
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
72
73
Ik vond IDLES echt fantastisch gister. Lekker energiek, lekker los. Ik had alleen nog niet eerder meegemaakt dat de staanplaatsen al vergeven waren en we dus noodgedwongen moesten zitten (of dansen op het balkon). Voor mij wel een kleine domper, had er geen rekening mee gehouden met de aankoop van vrije plaatskeuze.
Daarom waren wij er al om 19.00 uur en konden wel staan. Was jij aan het dansen op het 1e of 2e balkon? ;-)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
970
1.009
Damn, dus toch die doppen…
En nog drie concerten op de planning voordat de nieuwe doppen op maat klaar zijn… :(

Wel stevig feestje in elk geval bij Idles.
Was er ook om 19u00 om mijn bandje voor het middenplein op te halen.
Viel me trouwens op hoeveel mensen op de tribunes gewoon zijn blijven zitten. Tegenover The 1975 vorige week waar heel Vorst Nationaal meteen leek recht te veren. Had het eerder omgekeerd verwacht…
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
424
Daarom waren wij er al om 19.00 uur en konden wel staan. Was jij aan het dansen op het 1e of 2e balkon? ;-)
Ik stond op het tweede balkon haha (eerst eerste, maar zicht was toch beter bij 2 met de beschikbare plaatsen). Ik had het bandjes systeem nog niet eerder meegemaakt, ik zal er voortaan maar op tijd zijn haha!
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
72
73
Damn, dus toch die doppen…
En nog drie concerten op de planning voordat de nieuwe doppen op maat klaar zijn… :(

Wel stevig feestje in elk geval bij Idles.
Was er ook om 19u00 om mijn bandje voor het middenplein op te halen.
Viel me trouwens op hoeveel mensen op de tribunes gewoon zijn blijven zitten. Tegenover The 1975 vorige week waar heel Vorst Nationaal meteen leek recht te veren. Had het eerder omgekeerd verwacht…
Ja, dat viel mij inderdaad ook op. Een handjevol mensen meer naar voren stonden en dansten nog wel, maar hoe verder naar achteren hoe meer mensen zaten.

Wat mij verder nog opviel of eigenlijk altijd opvalt: bij een voorprogramma is het merendeel van de bezoekers aan het kletsen door de muziek heen. Zo jammer, want in dit geval DITZ is gewoon een ontiegelijk goede band!
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
697
483
Lag het aan de universele oordoppen die ik noodgedwongen droeg (doppen op maat kwijtgeraakt), of was het geluid bij Idles in de Lotto Arena echt zwaar kut ?

DITZ was slecht afgesteld maar IDLES had een uitzonderlijk goed geluid naar Lotto Arena normen. Ook het concert zelf was uiteraard uitzonderlijk goed zoals anderen al opmerkten.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
DITZ was een heel fijne band. Ga ik zeker vaker luisteren.

IDLES was weer ronduit geniaal. Wel wat rustiger dan 2 jaar terug op Werchter maar ik kan ook wel waarderen dat een groep zichzelf blijft vernieuwen en nieuwe concepten toepast. De nieuwe nummers is muzikaal gezien iniedergeval helemaal niks mis mee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Bert