Gisteren bij MIKE in Hall of Fame, Tilburg.
Ik heb echt een top avond gehad. Het was behoorlijk rustig, de zaal was nog niet voor de helft gevuld, maar dat maakte de sfeer er niet minder om. Iedereen stond naar voren, dus als je in het publiek stond voelde het gewoon goed alsof de zaal goed gevuld was. Hij verdiende wel echt een vollere zaal. MIKE zelf leek er echter niet minder enthousiast om. Ik vond het trouwens ook mooi dat die vrijwel de hele tijd gewoon als dj op het podium stond bij de voorprogramma's, lekker aan het viben. Voorprogramma's waren ook leuk en enthousiast, warmde het publiek goed op.
MIKE zelf was ook gewoon geweldig, vooral de eerste helft had die super veel energie. Nummers gingen er in rap tempo doorheen, veel interactie met het publiek. De artiesten hebben op deze avond denk ik ook vaker verzocht om te klappen voor de andere artiesten/personeel etc. dan bij mijn afgelopen jaar in concerten bij elkaar opgeteld haha. En bij een ander concert had ik misschien gedacht, oké, nu weet ik het wel. Maar het paste hier wel, het was ook de laatste show van Salimata (een van de openers) met de groep, dus daar moest ook zo'n 15 keer extra voor geklapt worden.
Zaterdag ook nog bij Mass of the Fermenting Dregs geweest in Willemeen, Arnhem.
Misschien wel mijn goedkoopste concert waar ik ooit ben geweest (waar ik een kaartje voor heb gekocht dan). En dan zo'n goede band te zien krijgen, eigenlijk absurd. Ik heb 7 euro betaald, maar de reguliere prijs was ook maar 12 euro. Hier kun je toch geen winst op maken? Ze zullen dat wel doen op basis van merch verkoop, maar dan nog. Ze komen verdomme helemaal vanuit Japan. Het geluid stond op het begin niet helemaal goed afgesteld, maar daarna was het gewoon heel goed. Omschakeling was soms wel wat groot, van een aantal oudere vlotte post-hardcore nummers naar een 10 minuten durende nieuwer krautrock nummer. Maar als je eenmaal weer in dat nummer zat, was dat al niet meer erg.