Ik ben naar … geweest en het was …

fiesta

Randprogramma
20 jun 2018
245
294
Damn, dus toch die doppen…
En nog drie concerten op de planning voordat de nieuwe doppen op maat klaar zijn… :(

Wel stevig feestje in elk geval bij Idles.
Was er ook om 19u00 om mijn bandje voor het middenplein op te halen.
Viel me trouwens op hoeveel mensen op de tribunes gewoon zijn blijven zitten. Tegenover The 1975 vorige week waar heel Vorst Nationaal meteen leek recht te veren. Had het eerder omgekeerd verwacht…
Niet iedereen kan staan. Ik heb Amsterdam hangend aan de barrier gedaan met pijnstillers omdat de tribune daar echt zover weg is, maar bij Antwerpen lukte staan echt niet meer. En weet dat ik echt niet de enige was die liever had gestaan maar bij wie dat niet ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

wil

Campingartiest
20 jan 2015
82
58
Søwt met Texoprint in de Effenaar gezien.
Søwt was weergaloos goed en onvoorstelbaar dat ze niet op de festivals staan. Voor mij een kruising van Grandaddy en The Pixies. Ga dat zien zou ik zeggen.
Texoprint was lekker maar iets te gelijkvormig qua sound.
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
De grote kleine comback van Puggy in de AB in Brussel.

Wat een magische avond. Na een pauze van 8 jaar was de eerste AB show van Puggy op enkele minuten uitverkocht, dus de anticipatie was groot. En niet enkel bij het publiek, want zelden een groep gezien die er zo ontzettend veel zin in had als de drie ingeweken Brusselaars deze avond. De bassist liep de hele show lang met een gigantische smile op zijn oren, Ziggy drumde als een bezetene en de frontman zong de sterren van de hemel. Voor een maandagavond, traditioneel de moeilijkste avond, was zelfs het publiek volledig mee en scandeerde elk nummer van voor tot achter mee. Met heel wat oude favorieten en zowat alle hits die ze ooit scoorden was het een groot feest dat vrijwel niet inzakte tijdens de volledige 110 minuten dat ze op de planken stonden.

Kortom: eentje voor de geschiedenisboeken. Hopelijk krijgen ze nu ook in Vlaanderen eindelijk de erkenning die ze verdienen want wat een topband is dat ook. Voor de Nederlandse vrienden: ga dat zien in Amsterdam zeer binnenkort!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Leuk om de positieve reacties op the 1975 terug te kunnen lezen vanuit Latijns Amerika. M'n jetlag gaat mezelf haten (s'ochtends terugkomen, savonds concert) maar wel veel zin in die laatste AFAS show. Wel een beetje bang dat omdat het de laatste van deze leg gaat zijn
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
n boos worden om het volume, weglopen, lachen enzovoorts. Dan lijken dat me mensen die niet van de cultstatus van deze band afwisten, maar gewoon Spotify hebben aangeslingerd en een postrock/punk avondje dachten te beleven. De mensen die er anders in stonden en openstonden om zich te laten meenemen in deze soms bizarre wereld, werden veelal in extase achter gelaten. Ik zelf vond het met vlagen briljant, zeker het eerste uur. Daarna werd ik wat
In de Vera zei de meter 110-115dB op gegeven momenten. Dat was met mijn -28 dB orthoplastische oordoppen al flink hard, laat staan met mindere oordoppen die niet perfect aansluiten..

Vorige week naar Editors in AFAS Live geweest, wat een zegetocht was dat. Bijna 2 uur, een combinatie van heerlijke oude hits (waarvan op een gegeven moment 5 op een rij) die met veel energie werden gebracht, en de nieuwere duisteren platen als Strawberry Lemonade, Karma Climb en Picturesque die ook enorm goed werken live. Die Blanck Mass is ook een goede toevoeging aan de band. Het was met Werchter dit jaar erbij de 5e keer dat ik ze zag, maar met EBM zijn ze wmb weer klaar voor grote shows.
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
In de Vera zei de meter 110-115dB op gegeven momenten. Dat was met mijn -28 dB orthoplastische oordoppen al flink hard, laat staan met mindere oordoppen die niet perfect aansluiten..

Vorige week naar Editors in AFAS Live geweest, wat een zegetocht was dat. Bijna 2 uur, een combinatie van heerlijke oude hits (waarvan op een gegeven moment 5 op een rij) die met veel energie werden gebracht, en de nieuwere duisteren platen als Strawberry Lemonade, Karma Climb en Picturesque die ook enorm goed werken live. Die Blanck Mass is ook een goede toevoeging aan de band. Het was met Werchter dit jaar erbij de 5e keer dat ik ze zag, maar met EBM zijn ze wmb weer klaar voor grote shows.
-28 dB in je doppen? Ik heb 15dB en zelfs dan vind ik de demping soms al heftig. Doe ze daarom niet eens altijd in.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
-28 dB in je doppen? Ik heb 15dB en zelfs dan vind ik de demping soms al heftig. Doe ze daarom niet eens altijd in.
Ik heb zelf op maat gemaakte van 23dB en ik zou voor bepaalde concerten/evenementen eigenlijk nog wel wat hogere demping willen. Ik vind deze over het algemeen prima, bij rustigere concerten misschien net een tikkeltje te veel demping en bij hele luide concerten misschien weer net iets te weinig.

Heb je wel vlakke demping bij degene die jij hebt elo? Kan misschien ook meespelen.

@Nxs_ ik ben eigenlijk wel benieuwd welke jij dan hebt, ik vind namelijk vrijwel nergens zulke hoge demping.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Ik heb zelf op maat gemaakte van 23dB en ik zou voor bepaalde concerten/evenementen eigenlijk nog wel wat hogere demping willen. Ik vind deze over het algemeen prima, bij rustigere concerten misschien net een tikkeltje te veel demping en bij hele luide concerten misschien weer net iets te weinig.

Heb je wel vlakke demping bij degene die jij hebt elo? Kan misschien ook meespelen.

@Nxs_ ik ben eigenlijk wel benieuwd welke jij dan hebt, ik vind namelijk vrijwel nergens zulke hoge demping.
Heb ze via Beter Horen, Pluggerz DM. Die hebben nu trouwens weer een fijne actie, 30% korting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
-28 dB in je doppen? Ik heb 15dB en zelfs dan vind ik de demping soms al heftig. Doe ze daarom niet eens altijd in.

Yup. Ik sta dan ook regelmatig (bijna wekelijks) naast een drummer in een krappe repetitieruimte, dus ik ben er wel blij mee. Ik ben ondertussen wel gewend aan de hoeveelheid demping.

Ik heb zelf op maat gemaakte van 23dB en ik zou voor bepaalde concerten/evenementen eigenlijk nog wel wat hogere demping willen. Ik vind deze over het algemeen prima, bij rustigere concerten misschien net een tikkeltje te veel demping en bij hele luide concerten misschien weer net iets te weinig.

Heb je wel vlakke demping bij degene die jij hebt elo? Kan misschien ook meespelen.

@Nxs_ ik ben eigenlijk wel benieuwd welke jij dan hebt, ik vind namelijk vrijwel nergens zulke hoge demping.
Pluggerz Custom Fit Music, in acrylaat. Als je ze in siliconen uitvoering hebt zijn ze ~24 dB, in acrylaat dus 28. Daar kun je nog naar kijken, of kijken of je het filter kunt vervangen. Deze kunnen ook nog eens tegen de wasmachine, wat voor mijn (on)handigheid ook een mooie bijkomstigheid is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en Thieske

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Heb ze via Beter Horen, Pluggerz DM. Die hebben nu trouwens weer een fijne actie, 30% korting.
Wordt wel heel off topic zo, maar heb je misschien een linkje? Ik stel die aankoop al een tijdje uit, mooie stok achter de deur.

My bad. Ik zocht op de pluggerz website, maar op die van Beter Horen zie ik ‘m inderdaad. Dank voor de tip!
 
  • Winning
Waarderingen: elo

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Gisteren bij MIKE in Hall of Fame, Tilburg.

Ik heb echt een top avond gehad. Het was behoorlijk rustig, de zaal was nog niet voor de helft gevuld, maar dat maakte de sfeer er niet minder om. Iedereen stond naar voren, dus als je in het publiek stond voelde het gewoon goed alsof de zaal goed gevuld was. Hij verdiende wel echt een vollere zaal. MIKE zelf leek er echter niet minder enthousiast om. Ik vond het trouwens ook mooi dat die vrijwel de hele tijd gewoon als dj op het podium stond bij de voorprogramma's, lekker aan het viben. Voorprogramma's waren ook leuk en enthousiast, warmde het publiek goed op.

MIKE zelf was ook gewoon geweldig, vooral de eerste helft had die super veel energie. Nummers gingen er in rap tempo doorheen, veel interactie met het publiek. De artiesten hebben op deze avond denk ik ook vaker verzocht om te klappen voor de andere artiesten/personeel etc. dan bij mijn afgelopen jaar in concerten bij elkaar opgeteld haha. En bij een ander concert had ik misschien gedacht, oké, nu weet ik het wel. Maar het paste hier wel, het was ook de laatste show van Salimata (een van de openers) met de groep, dus daar moest ook zo'n 15 keer extra voor geklapt worden.

Zaterdag ook nog bij Mass of the Fermenting Dregs geweest in Willemeen, Arnhem.

Misschien wel mijn goedkoopste concert waar ik ooit ben geweest (waar ik een kaartje voor heb gekocht dan). En dan zo'n goede band te zien krijgen, eigenlijk absurd. Ik heb 7 euro betaald, maar de reguliere prijs was ook maar 12 euro. Hier kun je toch geen winst op maken? Ze zullen dat wel doen op basis van merch verkoop, maar dan nog. Ze komen verdomme helemaal vanuit Japan. Het geluid stond op het begin niet helemaal goed afgesteld, maar daarna was het gewoon heel goed. Omschakeling was soms wel wat groot, van een aantal oudere vlotte post-hardcore nummers naar een 10 minuten durende nieuwer krautrock nummer. Maar als je eenmaal weer in dat nummer zat, was dat al niet meer erg.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Rick Astley in De Roma:
Toen hij vorig jaar op Glastonbury speelde, dacht ik nog: 'van waar komt die ergens opgedoken'?
Maar dan kreeg je die strakke band te zien en een straffe performer.
En vanavond was niet anders: top!
Drie blazers en twee backings maakten het echt wel af.

En opvallend veel twintigers in de zaal. Van waar komt die hype?
Of heeft iedereen zich gebaseerd op de Glastonbury passage?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Kan toch niet anders dan dat deze mensen in ieder geval één keer de levende legende zelf Never Gonna Give You Up live hebben horen willen zingen.

Volgens mij is die zelfs een keer uitgeroepen tot beste performance ooit ofzo, vanwege die hele rickrolling hype.
 
Laatst bewerkt:

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
603
445
Gisteren bij MIKE in Hall of Fame, Tilburg.

Ik heb echt een top avond gehad. Het was behoorlijk rustig, de zaal was nog niet voor de helft gevuld, maar dat maakte de sfeer er niet minder om. Iedereen stond naar voren, dus als je in het publiek stond voelde het gewoon goed alsof de zaal goed gevuld was. Hij verdiende wel echt een vollere zaal. MIKE zelf leek er echter niet minder enthousiast om. Ik vond het trouwens ook mooi dat die vrijwel de hele tijd gewoon als dj op het podium stond bij de voorprogramma's, lekker aan het viben. Voorprogramma's waren ook leuk en enthousiast, warmde het publiek goed op.

MIKE zelf was ook gewoon geweldig, vooral de eerste helft had die super veel energie. Nummers gingen er in rap tempo doorheen, veel interactie met het publiek. De artiesten hebben op deze avond denk ik ook vaker verzocht om te klappen voor de andere artiesten/personeel etc. dan bij mijn afgelopen jaar in concerten bij elkaar opgeteld haha. En bij een ander concert had ik misschien gedacht, oké, nu weet ik het wel. Maar het paste hier wel, het was ook de laatste show van Salimata (een van de openers) met de groep, dus daar moest ook zo'n 15 keer extra voor geklapt worden.

Zaterdag ook nog bij Mass of the Fermenting Dregs geweest in Willemeen, Arnhem.

Misschien wel mijn goedkoopste concert waar ik ooit ben geweest (waar ik een kaartje voor heb gekocht dan). En dan zo'n goede band te zien krijgen, eigenlijk absurd. Ik heb 7 euro betaald, maar de reguliere prijs was ook maar 12 euro. Hier kun je toch geen winst op maken? Ze zullen dat wel doen op basis van merch verkoop, maar dan nog. Ze komen verdomme helemaal vanuit Japan. Het geluid stond op het begin niet helemaal goed afgesteld, maar daarna was het gewoon heel goed. Omschakeling was soms wel wat groot, van een aantal oudere vlotte post-hardcore nummers naar een 10 minuten durende nieuwer krautrock nummer. Maar als je eenmaal weer in dat nummer zat, was dat al niet meer erg.
Heb MIKE moet skippen in verband met werk, maar heb wel een mooie avond gemist als ik zo lees! Doet me een beetje denken aan de old school Woo Hah vibes...
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

triarc

Playlistbediener
13 dec 2017
21
19
Vorige week Editors in het Sportpaleis gezien. Goede show maar wat een saai volk daar... We stonden redelijk vooraan, maar zelfs daar was het Belgische publiek dood. Zelfs bij de "spring nummers" stond driekwart met de armpjes over elkaar of enkel met de telefoon in de lucht. Jammer.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Vorige week Editors in het Sportpaleis gezien. Goede show maar wat een saai volk daar... We stonden redelijk vooraan, maar zelfs daar was het Belgische publiek dood. Zelfs bij de "spring nummers" stond driekwart met de armpjes over elkaar of enkel met de telefoon in de lucht. Jammer.
Ik stond vooraan en heb een totaal andere ervaring gevoeld. Vooraan was het echt wel een mooi feest.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Was gisteren bij Helado Negro en dat is een kandidaat voor het meest wholesome concert van 2024. De combinatie van de mooie, lieve liedjes en het ontzettende plezier waarmee ze op het podium stonden zorgt nog steeds voor een grote glimlach.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Haha ja ik was er ook bij in de Botanique en dat was inderdaad heel wholesome! Had op voorhand schrik dat het wat eentonig ging worden maar dat was absoluut niet het geval. Vond hem trouwens ook een opvallend sterke zanger, en wat een bizar goeie drummer had 'ie ook bij? Was nog van plan last minute niet te gaan wegens verkouden, maar geen spijt dat ik uiteindelijk toch ben gegaan.

Overigens was het voorprogramma Joshua Idehen wellicht nog meer wholesome. Begon met een monoloog van 5min over hoe gelukkig hij was om er te zijn. Verder heel interactieve en lekker activistische Britse dansbare poëzie.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Was gisteren bij Helado Negro en dat is een kandidaat voor het meest wholesome concert van 2024. De combinatie van de mooie, lieve liedjes en het ontzettende plezier waarmee ze op het podium stonden zorgt nog steeds voor een grote glimlach.
Heerlijk optreden inderdaad, enorm van genoten! Op plaat vind ik het erg mooi en live wordt het nog een klein niveautje hoger getild. Lekker dansbaar ook!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken