Gisteravond ook bij The Gaslight Anthem geweest. Was voor mij de eerste keer in Tivoli Ronda. Mooie zaal. Ik verbaas mij over de capaciteit (2000) als ik het goed gelezen heb. Drinken halen vond ik wel wat lang duren.
Voorprogramma vond ik vermakelijk. Heb het wel minder meegemaakt. Niet geforceerd doen en gewoon lekker je nummers spelen. Dank Emily Wolfe!
Dan The Gaslight Anthem. Lang geleden dat ik ze gezien had op LL. Ik denk 2012? Ik kwam er toen niet echt in weet ik nog. Daarom blij op deze herkansing.
Eerste wat mij opviel, wat is Brian Fallon stevig geworden.
En gedurfd om met een nieuw nummer te starten. Dank voor de toelichting hierboven m.b.t. de fotografen. Ik stond links van de geluidsvrouw in dit geval en snapte zijn opmerking al niet. Verder, wat een heerlijk accent toch met z’n praatjes tussendoor.
Qua muziek was het begin prima en stiekem niet waar ik op gehoopt had. Tot Mae, daarna was het erg goed en alleen maar genieten. Ook van de mensen om mij heen, die genoten ook met volle teugen volgens mij. Zeker ook de 2 nummers met Emily Wolfe waren erg tof. Mijn persoonlijke high lights: The Weatherman en American Slang. Ik miste inderdaad ook History Books en Handwritten. Niet legendarisch, maar erg goed.
Vrijdag nog naar de Pixies in Paradiso en 19 mei weer naar Tivoli (is me goed bevallen) voor Masters of Reality. Nog meer forumgangers die naar één van beide of beide gaan?