Ik ben naar … geweest en het was …

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
34
36
Ik was gisteren bij Brihang in de Vooruit in Gent: het was zaaaalig goed! Hij staat zo innemend en nonchalant charmant op het podium, en is een echte woordkunstenaar. Mijn hoogtepunt was een verstild ‘telefoontje’, waarbij de hele zaal muisstil was. Mooie belichting en een fantastisch publiek,
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
59
54
Kom net thuis van een avondje Pixies in Paradiso. Topshow met helaas een abrupt einde. Na Bossanova en een grandioos Trompe le Monde en een 'toegift' van Wave of Mutilation en Where is my Mind liepen ze ineens het podium af zonder het publiek te bedanken. Heel vreemd! Kreeg een beetje het gevoel dat Frank Black en de rest van de band anders dachten over Where is my Mind.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Ik was gisteren bij Brihang in de Vooruit in Gent: het was zaaaalig goed! Hij staat zo innemend en nonchalant charmant op het podium, en is een echte woordkunstenaar. Mijn hoogtepunt was een verstild ‘telefoontje’, waarbij de hele zaal muisstil was. Mooie belichting en een fantastisch publiek,

Oh nu ben ik dubbel zo benieuwd naar zijn show in Antwerpen volgende week!
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Gisteren naar SLIFT geweest in de Vera. Voorprogramma Servo kon me niet echt bekeren, ook al het dat ook te maken met het feit dat de bas (voor mij) veel te hoog stond en je dus eigenlijk alleen maar zware tonen kon horen. Jammer, want volgens mij was de muziek an sich best interessant. Maar SLIFT zelf, mijn hemel. Alle drie de muzikanten zijn van virtuoos niveau, ze waren enorm goed op elkaar ingespeeld - de instrumenten dansden om elkaar heen om op de juiste momenten weer samen te komen, lekkere trippy visuals op de achtergrond en 1,5 uur aan rammende, explosieve en verassende muziek. Heerlijk!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Gister last minute naar Pixies in Paradiso geweest. De verwachtingen vooraf lagen erg hoog, wil de band al jaren eens zien, maar werden voor mij niet waargemaakt. Waar ik stond, middenachter op het balkon, was de geluidsmix niet fantastisch. Mede daardoor niet optimaal kunnen genieten van het optreden. Vond het geheel ook wat wisselvallig, mede door integrale uitvoeringen van twee albums (Bossa Nova en Trompe Le Monde). Wellicht toch niet genoeg bekend met het werk of fan van de band hiervoor. Het einde was inderdaad wat abrupt.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ik ben woensdag geweest, was een top optreden. Black Francis was heel spraakzaam voor zijn doen. Na afloop uitgebreid afscheid en applaus in ontvangst genomen. Zo uitgebreid dat ik dacht misschien doen ze toch nog een extra toegift. Het was lekker ruim staan voor een uitverkochte show in Paradiso. Ze hadden er echt zin in. Was een top avond.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Bob105

Support act
18 jun 2021
800
988
Gister bij Froukje in Doornroosje. Haar performance is erg gegroeid, knap wel. Verder vond ik het niet erg speciaal. Heb mij ook erg gestoord aan dat nieuwe bandlid (volgens mij?) die veel te aanwezig was. Doe eens normaal joh
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
335
270
Gister bij Froukje in Doornroosje. Haar performance is erg gegroeid, knap wel. Verder vond ik het niet erg speciaal. Heb mij ook erg gestoord aan dat nieuwe bandlid (volgens mij?) die veel te aanwezig was. Doe eens normaal joh
Welk bandlid? Ben wel erg benieuwd. Vond de opstelling in Carré enorm goed…
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Gister bij Froukje in Doornroosje. Haar performance is erg gegroeid, knap wel. Verder vond ik het niet erg speciaal. Heb mij ook erg gestoord aan dat nieuwe bandlid (volgens mij?) die veel te aanwezig was. Doe eens normaal joh
Die oude toetsenist is ook zonder pardon uit de band gezet, ik heb geen idee waarom. Was die zoveel minder? Vast wel dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
79
93
Die oude toetsenist is ook zonder pardon uit de band gezet, ik heb geen idee waarom. Was die zoveel minder? Vast wel dan.
De drummer, technicus en nog wat andere mensen uit het team ook. Er is een bezem doorheen gaan, het was "step up your game" of eruit.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
De drummer, technicus en nog wat andere mensen uit het team ook. Er is een bezem doorheen gaan, het was "step up your game" of eruit.
Drummer ook nu? Ohw. Naja, ik ga het meemaken: de keren dat ik ze zag vond ik het best goed al. Soms zelfs heel goed. Beetje heftig besluit, maargoed. Zit een streng management achter.
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
DIIV (TivoliVredenburg)
“I have pneumonia”, mompelde de frontman na het eerste nummer. Dat was ook wel een beetje te horen, maar desalniettemin echt een heerlijk concert. Respect dat hij zich er met een paar koppen thee doorheen heeft gebuffeld, en één van de nieuwere tracks zelfs opnieuw is begonnen omdat het even niet zo lekker ging. Fijne shoegaze incl korrelige, dromerige home video visuals, met een paar stekelige rammers om het af te maken. Disorientations als voorprogramma ook verrassend goed. Echt een topavond.

IDLES (AFAS Live)
Pas toen ze daadwerkelijk op het podium van die gigantische hal stonden viel bij mij het kwartje hoe groot ze zijn geworden. Zou ze toch liever in een zweterig achterafzaaltje zien, maar die tijden zijn geweest. Dat maakten ze voor mij ook meer dan waar. Goeie mix van de hardere eerste albums en het wat lomere nieuwe werk. Ik vond de lichtshow ook opvallend strak voor zo’n act. Maar wat die saxofonist daar toch deed… ik heb het niet kunnen ontdekken.

Fatima Yamaha (Melkweg)
Bas heeft een paar ongekende knallers op z’n naam staan (kan je geloven dat What’s a Girl to Do 20 jaar oud is?!), en ik vind z’n vrolijke verschijning altijd ontzettend aanstekelijk, maar helaas was het doorspreken van de week voor de meeste mensen belangrijker. In jaren niet zo’n ongeïnteresseerd publiek gezien. Zonde.
 
Laatst bewerkt:

Bob105

Support act
18 jun 2021
800
988
Die oude toetsenist is ook zonder pardon uit de band gezet, ik heb geen idee waarom. Was die zoveel minder? Vast wel dan.

Precies waarom het zo ongepast voelt om zo aanwezig te zijn ofzo...maarja, muziek is ook business. Ook geen idee wat er speelde
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Die oude toetsenist is ook zonder pardon uit de band gezet, ik heb geen idee waarom. Was die zoveel minder? Vast wel dan.
Ouch. Ik vond de opstelling altijd wel gewoon heel erg goed en vond zowel keys als drummer nooit echter - waren ook vrij geliefd denk ik so.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Bob105

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Ist Ist in een uitverkochte Vera. Twee keer eerder mogen zien, maar dat was hooguit 45 minuten en met maximaal 20 anderen. Nu bijna anderhalf uur en dus volle bak. Dat ze nog niet op een main festival staan vebaast me. Na de show een rij bij de merchandise. Oja uiteraard een strakke gig.

Als support act October Drift. Kende ze niet, maar deze band deed me echt verbazen. En mij niet alleen. In het begin stond de zaal kwart vol en de rest hing nog bij de bar. Langzamerhand stroomde de zaal vol en geen gepraat om me heen. Erg genoten van hun. Helaas duurde de set maar 30 minuten. Had er geen probleem mee gehad als ze nog een tijdje door waren gegaan. IK heb gelijk maar beide vinylplaten van ze aangeschaft. Morgen maar weer beluisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en Bob105

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Pixies vrijdag 22 maart

Zo die kan ook weer van de lijst. Leuke avond gehad bij de Pixies. Het geluk dat het in Paradiso was (mooiste zaal van NL) en dat het de 3e avond was. Vanaf Cecilia Ann stond het geluid gelijk als een huis. Een licht gevoel van opwinding. Dit is echt goed en gaaf. Datzelfde gevoel heb ik weer als ze starten met Trompe Le Monde en de daarop volgende nummers. Toch blijft het voor mij bij goed en gaaf. De muzikanten waren hun tijd toen al ver voorbij en hebben nooit het geluk gehad dat ze daar de commerciële vruchten van hebben kunnen plukken. Je hoort zoveel bands in ze terug. Dat is hun legacy.

Ik denk zelf dat het met niet echt raakt omdat in de tijd van Bossanova en Trompe Le Monde ik in een andere muzikale fase zat. Ik heb geen verleden en emotionele band met hun muziek. Ik had me flink ingeluisterd en ben echt wel overtuigd van de genialiteit van deze albums. Alleen is dat in de tijdsgeest gezien nu anders. Ik had ze liever gezien op hun artistieke hoogtepunt toen ze nog hongerig waren. Gelukkig zie ik die emotie verbonden aan hun muziek wel terug om mij heen in het publiek en daar geniet ik weer van.

Dank je Pixies dat ik jullie nog een keer heb mogen zien. Ik zal jullie legacy nog meer koesteren.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Gisteren John Mayer met z'n solo tour gezien in de Ziggo Dome.
Wilde hem al heel lang zien en had ooit al naast kaartjes gegrepen. Werkelijk ongelofelijk wat hij in z'n eentje 2 uur lang laat zien. Heel bijzondere show met veel deep cuts en machtige versies van 'Neon', 'Slow Dancing In a Burning Room' en 'Gravity'. Het te kloppen concert dit jaar, blaast The Smile en zelfs Depeche Mode omver.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken