Alcatraz lijkt qua aankleding wel iets meer op Hellfest.
Met name de Prison (Main) Stage is mooi aangekleed met een (hoe kan het ook anders) gevangenis-thema als achtergrond over de volledige breedte van het veld, compleet met vuurspuwende wachttorens en al, en ook op het podium zelf wordt er aardig wat weggevlamd. Vuurwerk was er volgens mij alleen aan het eind van de laatste dag, maar kan me vergissen.
De Swamp Stage is een grote marquee tent met ook een achtergrondthema (moeras uiteraard), maar verder niet heel erg speciaal.
Ik weet niet meer of daar ook pyro wordt afgestoken.
De Helldorado Stage is sinds vorig jaar de nieuwste stage, en is een kleinere tent dan de Swamp.
Verder niet erg speciaal qua aankleding ofzo.
De kleinste stage is La Morgue. Voor het eerst sinds 2019 als een heel kleine, stikdonkere circustent, gepresenteerd as 'an obscure experience', met ook de allerdonkerste muziek (en achteraf gezien een heel mooi programma waar ik toen veel meer tijd aan had moeten besteden...).
Helaas was die geweldige setting eenmalig, en de afgelopen jaren is La Morgue een iets grotere, maar nog steeds vrij kleine, halfopen circustent, met een laag podium zonder hekken of beveiliging. Het is dus ideaal voor hardcore en goregrind achtige bands, waar het publiek dus vrijelijk het podium op en af kan, inclusief ouderwets stagediven. Maar ook voor rustigere bands (stoner, doom, post, etc.) is het een heel fijne plek waar je heel intieme optredens kan beleven voor vaak maar een (relatief) handjevol mensen.
Tenslotte moet natuurlijk ook El Presidio benoemd worden (gelegen tussen Helldorado en La Morgue), een mooi ingericht 'café' waar de hele dag DJ's draaien en mensen op tafels staan te dansen, een waar gekkenhuis, zeker later op de dag, wanneer mensen er steeds zatter worden. Dat laatste zal niet in de laatste plaats ook te wijten zijn aan de diverse speciaalbieren die er te krijgen zijn (vandaar dat ik er ook regelmatig wel even naar binnen wip
)...