Enter Shikari 23-2 @Afas Live
Als voorprogramma Blackout Problems. Van te voren beluisterd, maar was op plaat nietszeggend. Dat gold voor de liveshow ook. De zanger won nog wel even sympathie, nadat hij opdook op de tribune en de telefoon van de puber naast me afpakte, haha.
Vervolgens was er Fever333 als special guest. Een band die ik 1x eerder heb gezien op Lowlands., en de euforie die ze toen meebrachtte had ik deze keer totaal niet. Het Lowlands effect? Zou kunnen. Het lange praten tussendoor was ook gewoon nog steeds hinderlijk, ongeacht wat ik hier nou inhoudelijk van vind. Ik begrijp best dat de leadzanger het podium wilt gebruiken om zich uit te spreken, maar de balans was ver te zoeken. Ditmaal stonden ze in ieder geval in volledige bandformatie mét basgitariste!
Dan het hoofdgerecht; Enter Shikari. De laatste keer dat ik ze zag is ondertussen toch al weer 11 (!) jaar geleden. En man, wat is deze band gegroeid in de live-performance? Ik ben meegegaan met vrienden onder het mom van een gezellige avond, maar heb genoten van hoe strak de band speelde in vergelijk tot wat ik van hen gewend was. Rou Reynolds was bovendien vocaal top, wat duidelijk te horen was in de rustige nummers. Het publiek was uitgelaten en fijn, ware het niet dat het niet kon opbrengen om de klep dicht te houden bij ingetogen stukken. Ik blijf me daaraan ergeren...Al met al een fijne avond.