Pinkpop 2014

Dit onderwerp bevat 3283 reacties, heeft 122 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 3 jaren, 11 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3251 tot 3275 (van in totaal 3284)
  • Auteur

Black Lies

Nogmaals: ik vind het totaal niet onbegrijpelijk. Ik vind op de setlist niks aan te merken, behalve dat het te downtempo was. 60 procent was van het laatste album wat inderdaad redelijk downtempo is, maar daar hebben ze bewust voor gekozen. Dat ze dan van de andere albums downtempo nummers als 505 en library pictures pakken is inderdaad niet heel verstandig. Dat ze ervan uitgaan dat mensen vol ingaan op een setlist gebouwd om AM is niet meer dan terecht, aangezien die plaat algemeen beschouwd wordt als een van de beste platen van 2013. Ze hadden van mij wat betrokkener bij het publiek mogen zijn en inderdaad wat meer uptempo, maar ik vond het wel gewoon een prima optreden.

Toch is het een schrijnend verschil met dat Glastonbury filmpje. Op Pinkpop liep het halve terrein leeg tijdens de Arctic Monkeys en was er maar een select clubje fans vooraan dat alles actief meedeed. Nummers als When The Sun Goes Down kent elke liefhebber van het genre, maar nummers zoals Party Anthem #1 niet. Dat jij het laatste album ‘AM’ heel goed vond en daarom de setlist ook, dat snap ik, maar dat maakt deze setlist voor een festival nog niet goed.

0

Gloeilamp
    Festileaks redactie

AM was een van de beste albums van afgelopen jaar, genoeg mensen die die nummers kennen en echt geen onbekend album van die gasten. Veel nummers van AM zullen beter werken op Pinkpop dan de meeste nummers van Suck it and See en Humbug. Mad Sounds en Fireside spelen ipv No. 1 Party Anthem en I Wanna Be Yours had de show al stukken beter gemaakt denk ik. Een nummer als When the Sun Goes Down had inderdaad niet misstaan, maar zelfs zonder die hit vond ik de aapjes weer retestrak. Ik vind de show ook interessanter dan die van Editors en daarom zeker een betere headliner.

0

Mink
    Moderator

Veel artiesten kiezen niet voor de juiste set, daar heeft Paolo Nutini ook last van. Ik ben een diehard fan van zowel AM als Paolo, dus ik ken toch alle nummers dus voor mij is het spelen van nieuw materiaal niet zo erg. Echter vind ook ik de nummers van de eerste drie albums van AM veel geschikter dan nummers als Snap Out Of It, Knee Socks en Number 1. Party Anthem. Denk aan When The Sun Goes Down, Fake Tales On San Fransisco, Pretty Visitors, A Certain Romance, Do Me A Favour, Teddy Picker, Mardy Bum en zo kan ik nog wel even door gaan. Trouwens, Libary Pictures down tempo??? What the fuck? Slaat nergens op, stevig nummer. Ik ben van mening dat ze AM gewoon niet goed behandeld hebben, door Jan te laten roepen dat ze niet headlinerwaardig zijn, ze maar 5 kwartier te geven en ze na de Editors te laten spelen die qua grootte gevaarlijk dicht tegen AM aan zit in Nederland.

Paolo speelde op twee regels na New Shoes niet, 10/10 niet, Last Request niet, These Streets niet etc. etc. en zal daarmee veel mensen hevig hebben teleurgesteld. Ik vind zijn nieuwe geniaal, maar toch, je staat er niet alleen voor jezelf je staat er voor het publiek. Daarom vind ik Paolo en AM een beetje verwend gedrag vertonen. Je kunt veel van Kings of Leon zeggen maar zij blijven ook gewoon Sex On Fire spelen ondanks dat ze er een hekel aan hebben.

Nee, neem dan een voorbeeld aan Metallica, de Stones maar ook The Kooks die gewoon van alles wat spelen en de fan-favorieten voorbij laten komen.

Ook wel bekend onder de naam Stockholm Syndrome

0

mynoseknows

Begrijp me niet verkeerd: persoonlijk vind ik de eerste twee albums het best, en daarna het laatste. De meezingers waren echter gewoon aanwezig met fluorescent adolescent, 505 r u mine, do i wanna know, dancing shoes en zelfs I Bet You Look Good on the Dancefloor. Bovendien is het verschil voor een britse band als arctic monkeys tussen pinkpop en glastonbury natuurlijk ook wel wezenlijk, net als voor het publiek. Dat is in engeland op voorhand al 3 keer zo fanatiek. Bovendien: de setlist bestond maar voor iets meer dan de helft uit AM, dus dat is naar mijn mening helemaal niet veel voor een promotietour van het album. Tel daar ook nog even bij op dat 3fm vrolijk meedeed/doet in de hype rond AM en ik vind deze setlist helemaal zo gek nog niet bedacht. Nogmaals: alleen te downtempo. Maar om even te citeren: ‘blijft onbegrijpelijk’, daar kan ik het niet mee eens zijn.

Edit: @Stockholm Syndrome, excuus. Daar had Crying lighting moeten staan 🙂

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren geleden door  mynoseknows.
    0

PwoperFish

Het is nog steeds hun AM tour hé. En je moet nou eenmaal niet blijven hangen op de oude successen, en je nieuwste album maar links laten liggen. Daar is ook geen reden voor aangezien dat verreweg het meest verkochte album is en mensen dat blijkbaar leuk vinden.
    En als je als beetje muziekliefhebber maar 2 nummers van AM kent doe je volgens mij iets fout. Door vele site’s is AM het beste album van 2013 benoemd, en ondertussen ook vaak genoeg gedraaid op 3fm als ik het zo hoor.

En ik weet niet of het nou bij zijn act hoorde of niet maar Alex keek ook een paar keer het publiek in zo van wat is het stil. Voor Dancing Shoes probeert hij het nog een beetje op te peppen, voor I Bet You Look Good On The Dancefloor nog een keer.

Ze hebben hun nummers gewoon foutloos en prima gespeeld maar het is blijkbaar geen band voor op Pinkpop. Blijkbaar is er meer behoefte aan een band waar je lekker op mee kan springen. Of een band die al een paar jaar over datum zijn en greatest hits komen spelen die iedereen al kent. En daar bedoel ik niet gelijk iedereen mee hoor, gelukkig vonden ze het op de eerste paar rijen heel fijn. En vast daarachter ook wel een paar mensen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren geleden door  PwoperFish.
    0

Black Lies

Het is nog steeds hun AM tour hé. En je moet nou eenmaal niet blijven hangen op de oude successen, en je nieuwste album maar links laten liggen. Daar is ook geen reden voor aangezien dat verreweg het meest verkochte album is en mensen dat blijkbaar leuk vinden.<br>
    En als je als beetje muziekliefhebber maar 2 nummers van AM kent doe je volgens mij iets fout. Door vele site’s is AM het beste album van 2013 benoemd, en ondertussen ook vaak genoeg gedraaid op 3fm als ik het zo hoor.

En ik weet niet of het nou bij zijn act hoorde of niet maar Alex keek ook een paar keer het publiek in zo van wat is het stil. Voor Dancing Shoes probeert hij het nog een beetje op te peppen, voor I Bet You Look Good On The Dancefloor nog een keer.

Ze hebben hun nummers gewoon foutloos en prima gespeeld maar het is blijkbaar geen band voor op Pinkpop. Blijkbaar is er meer behoefte aan een band waar je lekker op mee kan springen. Of een band die al een paar jaar over datum zijn en greatest hits komen spelen die iedereen al kent. En daar bedoel ik niet gelijk iedereen mee hoor, gelukkig vonden ze het op de eerste paar rijen heel fijn. En vast daarachter ook wel een paar mensen.

Nee ik ken veel meer nummers van AM, maar ik vind er maar 2 echt goed van het nieuwste album ‘AM’. Maar ik heb wel degelijk genoten van hun optreden, wel tussen mensen die er over het algemeen veel minder om gaven. Zal wel aan mij liggen dan, aangezien ik AM gewoon een minder album vind.

0

Wessel
    Rock Werchter Orakel

Ik kijk inderdaad meer uit naar hun set op Werchter dan van afgelopen zondag. Het publiek was echt heel tam en wij stonden net buiten het voorvak. Werchter zal dat wel een stuk losser zijn daar ben ik niet bang voor. Lekker in het donker

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

JB.
    Moderator

3fm, ook op nederland 3 en 3voor12 recensies ook ff teruggekeken. maar dat kan ik tegenwoordig helemaal niet meer serieus nemen. altijd dezelfde bands die ze veren in hun reet duwen. lijkt wel alsof ze ervoor betaald worden, natuurlijk zullen de meeste wel een goed optreden hebben gegeven. Maar een paar waren ook echt verschrikkelijk en daar hoor ik dan niks over, John Mayer bijvoorbeeld. Ook feiten checken ze tegenwoordig niet meer in die redactie. achn genoeg daarover gezeikt en gelukkig zetten ze wel de nieuwe plaat van Jack White op de luisterpaal 😀

trouwens, hier lees ik dus ook dat Arcade Fire goed was, maar een paar maten van mij stonden daar ook, en die zeiden dat door de regen echt nog maar een paar rijen overbleven.

0

Black Lies

3Voor12’s review over Portugal. The Man is echt lachwekkend zeg. Het was een slecht optreden omdat deze band beter op een ander festival kan staan, weinig publiek had omdat Limp Bizkit tegelijk speelde, er toch alleen maar hipsters naartoe komen en omdat de bassist het praatwerk deed? Rot toch op, was een retestrakke show.

0

JB.
    Moderator

“weinig publiek had omdat Limp Bizkit tegelijk speelde”, het veld bij Limp Bizkit stond echt supervol. maar het heeft inderdaad niks met de show te maken 😛

0

Johanpp

Zo, we zijn weer in het land der levenden. Wat een episch weekend zeg!
    Voor mij veruit mijn mooiste Pinkpop weekend tot nu toe! Dit weekend had gewoon alles.
    Die once in a lifetime kans met The Rolling Stones, een heerlijke dag met Editors en Arctic Monkeys en een maandag met een van mijn mooiste Pinkpop ervaringen ever toen de hemel losbrak bij Arcade Fire. En natuurlijk een waardige afsluiter(Wat een epische lichtshow bij Metallica!).

1. Arcade Fire. Was zeer verbaasd dat het zo ‘rustig’ leek toen ik er ging staan. Viel uiteindelijk reuze mee.(stond daardoor wel gruwelijk ver vooraan). Door het weer wat je letterlijk aan zag komen was het middelste gedeelte een beetje rommelig in het publiek, mensen die ponchos aantrokken etc, maar op het podium gingen ze per nummer beter spelen. Toen uiteindelijk de hemel openbrak en iedereen volledig uit zijn plaat ging bij Here comes the night time was mijn Pinkpop 2014 volmaakt.
    2. Stromae. Performer 1e klas. Ben geen grote fan ofzo maar wat hij doet is geweldig. En dat met 32 graden.
    3. The Rolling Stones. Het Episch-gehalte spatte er af. Tuurlijk waren er schoonheidsfoutjes en Keith had niet zijn beste dag, de show was gewoon geweldig.
    4. Arctic Monkeys. Ik ben fan van vooral het laatste album dus ik was blij toen ze die combineerden met de leukste oudere hits. Vond Alex Turner echt gru-we-lijk. Snap de kritiek over dat het wat rustigjes was in het middenstuk. Misschien niet heel afsluiterachtig daardoor, maar het zijn nou eenmaal heerlijke nummers van het laatste album, dus ik had er geen enkel probleem mee.

Lichte teleurstellingen
    John Mayer. Ben toch al geen fan en toen ik hem zag spelen vroeg ik me af hoe hij ooit Pinkpop zou kunnen afsluiten. Wat een saaie performance zeg.
    Kodaline. Heerlijk, echt waar, maar vergeleken met vorig jaar gewoon minder leuk. Dit hoort thuis in de tent. ( Was hetzelfde als Ben Howard 2012 t.o.v. 2013)
    The Boxer Rebellion. Ik vind hun muziek echt geweldig maar het was zo statisch in de tent. Superstrak gespeeld maar zeer weinig contact met het publiek.

Op naar 2015. Coldplay(nieuw album), Bruce Springsteen( nieuwe albums) en de langverwachte Pearl Jam? Ik zou er voor tekenen!

😎

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren geleden door  Johanpp.
    0

neontiger8
    Festileaks redactie

3voor12 zit er vrij vaak naast vind ik. Ze schrijven vrij vaak negatief om dat het toch meer mainstream is dan 3voor12 leuk vindt. Vorig jaar werd ook over iedere headliner negatief gesproken(KoL, The Killers, Green Day) want ja dat is toch allemaal mainstream troep en heeft het hoogtepunt al gehad. QOTSA was natuurlijk een uitzondering, want dat vind 3voor12 ‘echt goede rock’ en een goede band. Ik wordt daar zo moe van, kom dan gewoon niet.

Dit jaar hadden ze volgens mij minder te klagen, maar dit is voor mij dan weer de typische negatieve schrijfstijl die 3voor12 af en toe hanteert

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

0

Wessel
    Rock Werchter Orakel

trouwens, hier lees ik dus ook dat Arcade Fire goed was, maar een paar maten van mij stonden daar ook, en die zeiden dat door de regen echt nog maar een paar rijen overbleven.

Ikzelf stond te ver vooraan om dit te kunnen bevestigen. Maar dan kwam het nog steeds door de storm en niet door de geweldige show. en Arcade Fire had gewoon weinig aanhang dit jaar op pinkpop. maar wat er stond, waar wel echte Arcade Fire fans dat merkte je aan alles

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Black Lies

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>JB. wrote:</div>

Ikzelf stond te ver vooraan om dit te kunnen bevestigen. Maar dan kwam het nog steeds door de storm en niet door de geweldige show. en Arcade Fire had gewoon weinig aanhang dit jaar op pinkpop. maar wat er stond, waar wel echte Arcade Fire fans dat merkte je aan alles

Eens. Ik stond op rij 8 denk ik bij Arcade Fire en heb in totaal maar 3 mensen naar achter zien lopen vanwege de regen. Op de beelden van 3voor12 is ook te zien dat het veld bij Reflektor nog niet zo vol staat, maar op het einde bij Night Time propvol staat! Daarom kan ik me niet voorstellen dat de regen ervoor gezorgd heeft dat er mensen wegliepen.

Hoe dan ook, al was ik de enige toeschouwer die overbleef, de show was fantastisch en moeder natuur speelde daar een belangrijke rol in. Alsof Arcade Fire dacht: ‘Pinkpop zet ons voor Metallica in de brandende zon? Fuck you!’

3voor12 zit er vrij vaak naast vind ik. Ze schrijven vrij vaak negatief om dat het toch meer mainstream is dan 3voor12 leuk vindt. Vorig jaar werd ook over iedere headliner negatief gesproken(KoL, The Killers, Green Day) want ja dat is toch allemaal mainstream troep en heeft het hoogtepunt al gehad. QOTSA was natuurlijk een uitzondering, want dat vind 3voor12 ‘echt goede rock’ en een goede band. Ik wordt daar zo moe van, kom dan gewoon niet.

Dit jaar hadden ze volgens mij minder te klagen, maar dit is voor mij dan weer de typische negatieve schrijfstijl die 3voor12 af en toe hanteert

Net even wat reviews van vorig jaar teruggelezen en dat klopt inderdaad. Ze proberen iets te veel de mainstream te haten. Ik was er vorig jaar alleen op vrijdag en ik ben te veel Killersfan om objectief te zijn, maar de reacties op de Killersreview zeggen genoeg :p.

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren geleden door  Black Lies.
    0

Festifreak

Hallo! Het pinkpop weekend zit er al weer even op. Was zeker wel geweldig, ook tof om te lezen dat iedereen het leuk vond.
    Enkele minpunten vond ik: te weinig waterpunten en te weinig schaduw (heb een zonnesteek door 3 dagen zon).

De negatieve reacties op AM vallen me wel tegen, de eerste ring (links) ging na het 4e nummer niet meer zo hard mee aangezien er een moshpit slecht was afgelopen, jongen zijn knie uit de kom waardoor die vervolgens het komende half uur weer terug moest worden gezet. We hebben er een rondje omheen moeten vormen met een pad, hierdoor konden veel mensen niet meer meedoen + er vielen veel flauw die vervolgens weer moesten worden afgevoerd. Gebeurde allemaal naast me en achter me aangezien ik eerste rij stond bij AM.

Kijk zeker al weer uit naar de editie van 2015, ik hoop op Coldplay, Muse en RHCP. :’)

0

jellodinho

Ik denk sowieso dat er een van deze bands komt volgend jaar: U2, RHCP, Foo Fighters, Muse of Coldplay maar ik denk dat RHCP en Foo Fighters de grootste kans maken!

0

Black Lies

Ik denk en hoop op Coldplay – Foo’s – Muse, dat zou een gaaf stel headliners zijn en dan zou ik sowieso op de Musedag komen, maar de middagvulling is natuurlijk net zo belangrijk. Tijd om het PP-2015-topic aan te maken?

0

DennisvdBr
    Moderator

Pinkpop 2014 verslag

Het was een warme gedenkwaardige editie met een flinke koude douche…
    Het begon met een heerlijk voorgerecht met Ed Kowalczyk en met een topping van Rolling Stones. Een veelzijdig hoofdgerecht met van alles er op en er aan. Als laatste een heftig toetje met verkoeling en een enorme zoete kers in de vorm van Metallica.
    PINKPOP_LOGO_14

Zoals gewoonlijk vroeg op het terrein, in aanslag met mij zaterdag-marktplaats-kaartje zweten van de warmte en voor de scanner. Enorm opgelucht een piepje te horen met een groen vinkje op het scherm. Dan de weg te maken naar het gras van Pinkpop “Back Home”. Rondje lopen en kijken waar en hoe alles staat dit jaar. Om vervolgens de schaduw op te zoeken van de tent voor de officiele kick-off. Toch zo’n 20 minuten Less Djinns bekeken, dat ik nu al niet meer weet hoe ik het vond, geeft al mijn indruk weer.

EdKowalczyk_PP14
    Natuurlijk tijdig klaar gaan staan vooraan bij Ed Kowalczyk, weergaloos en omvergeblazen door Throwing Copper. Bij inzet van Lightning Crashes even goed moeten slikken, WOW! Dan ook nog even Overcome er achteraan slingeren, Ed was enorm goed (alweer). Nog een poging gedaan de tent in te komen voor The Scene maar dat was op dat moment te vergeefs, zonder de nieuwe poging te wagen doorgelopen naar HAIM. Die meiden had ik onderschat, ik vond het best goed. Maar wat kan die ene gekke bekke trekken… Bij Flogging Molly krijg ik altijd weer een enorm Janse Bagge feest gevoel, begrijp me goed dat dat ook nu weer goed nieuws is. Joe Bonamassa, nog nooit gezien, maakte mijn verwachting helemaal waar. Komt zeker in het rijtje te staan met de beste gitaristen die ik gezien heb. Daarna een plekje gezocht bij John Mayer, wat was het druk en drukkend en warm. Dat kunstje had ik al eens gezien, maar was uiteraard niet verkeerd. Daarna The Stones, maar ik moest even een kleine 2 meter achteruit uit de drukte naar waar wat mensen op de grond zaten, want het begon even zwart te worden. Misschien iets verkeerds gegeten, “te” veel pilsjes, “te” weinig water, “te” warm of “te” zenuwachtig voor The Stones of wellicht een combinatie van “te” veel van dit alles. Maar al met al aan het einde van de show “te”-vreden. De interactie, het proberen wat Nederlands erdoor te gooien “eindelijk op Pinkpop”. Ja, hoe ik het me had voorgesteld, fantastisch en voor geen goud willen missen!
    RS_PP_7-6-14

Zondag niet al te vroeg het terrein op gegaan, maar toch optijd binnen om bij Taymir in de tent aan te sluiten. Mwah, next, had ik na 20 minuten wel gehad! Chef’Special achter op het veld staan bekijken en hoe mensen een lol hadden bij het enorme “I love Pinkpop” logo. Daarna tijdig richting de 3fm-stage gelopen om een aardig plekje te hebben voor Limb Bizkit, super goed. Zoals verwacht, het zelfde kunstje, maar wel heel vermakelijk. Daarna een kijkje genomen in Stage 4 bij Nina Nesbitt. Stage 4 was denk ik wel een goed experiment en ook Nina Nesbitt wist die kleine tent te vullen, maar keert zeker eens terug op een groter podium, 1 thumbs up. Ben in eerste instantie naar Rudimental gelopen, maar bedacht me bij het eerste nummer en ben toch nar Twenty One Pilots in de tent gegaan. Was er niet heel druk, maar ik vond dat ze met z’n tweeen goed bezig waren. Niet heel ver gelopen om op een hoekje bij de security hekken naar Ed Sheeran te kijken. Gewoon een hele goede performer, grapjes, zanglijntjes en rap met z’n pedaaltjes aan de gang, zeker een goede keuze geweest Ed Sheeran op mainstage te zetten. Bij The Boxer Rebellion had ik het idee dat het geluid in de tent niet heel goed was, waardoor eigenlijk de gehele act voor mij een beetje inkakte. Jammer, dan maar een rondje lopen en een plekje in de schaduw van mainstage aan de andere kant van het veld opgezocht. Alwaar ik naar mijn mening achteraf eigenlijk “de afsluiter” van de zondag heb gezien, Editors. Had ze al zeker 5 keer gezien, maar ook nu weer helemaal top. Al eerder heb ik aangegeven dat de band in Nederland onderschat is, maar voor mij hebben ze nu echt bewezen klaar te zijn om een festival headliner te zijn en ook op Pinkpop. Vervolgens mijn favoriet van de dag gaan zien, Robert Plant. Je moet het solo-werk met The Sensational Space Shifters waarderen en je krijgt als slagroom op de taart “Whole Lotta Love” in de extended versie.
    Robert_plant_pp-14
    Ik hoopte dat ik het goed zou gaan vinden en dat is Plant zeker gelukt. Daarna terug naar mainstage, onderweg begonnen Arctic Monkeys al. Maar ik vond het niet overtuigend, ook na 3 nummers niet. Na 5 nummers had ik het eigenlijk wel gehad die zondag en ben gegaan. Het was verrassend genoeg nog druk onderweg naar buiten, dus er waren meer mensen die de eigenlijke zondag-afsluiter al hadden gezien die dag.

Maandag Metal-Monday. Starten in de hitte bij Jett Rebel, aardig showtje hoor. Zeer talentvolle jonge jongen, ben echter wel (voor Larry Graham te zien) al richting mainstage gelopen. Om een goed plekje vooraan te vinden bij Mastodon. Het was niet heel druk vooraan dus dat kon heel ver vooraan, het was ook wel een heel goed optreden met weinig toeters en bellen. Onderweg naar Kodaline mezelf bedacht en omgedraaid naar de tent voor Ghost. Zeker geen spijt van, niet het beste wat ik ooit gezien heb, maar zeker onderscheidend. Vervolgens een theatershow van Rob Zombie met bizarre pakken en microfoonstandaards, zeer vermakelijke show. Na afloop de rust maar opgezocht bij Young the Giant in de tent, maar toch weer tijdig naar mainstage om weer een goede plek ver vooraan de vinden voor Biffy Clyro.
    BiffyClyro_PP14
    Ja, alle meezingers alle “oehoe’s” en “aahaa’s” meegerekend, ben ik zeker niet teleurgesteld. Om al het gitaargeweld even te ontlopen en te ontnuchteren bij Jake Bugg. Saai, stijve hark, weinig lolligs in te brengen, maar hij kan goed zingen en heeft een aantal leuke nummers. Dit bedoel ik dan wel positief, maar je moet idd geen spectakel verwachten dacht ik. Dat kwam nog…

Plek gezocht bij Avenged Sevenfold maar kwam security vakken niet meer terug in. Buiten om dan maar, in de buurt van de linker nooduitgang van de securityring, met uitstekend uitzicht op main en de schermen en de catwalk. Dat ging er zeker strak en hard aan toe, show compleet met vuur en wat harde “HAIL’s” en horns in de lucht. Vervolgens een volledig in stress geschoten Jan Smeets zien, “het is goed fout, er komt een grote jongen aan” en “geen paniek”. Dan duurt het zeker lang tot je een glimp van Metallica opvangt. Vanuit mijn positie een aardig zicht op het ontruimen van de securityringen en het ingelaste optreden van Corton. Onszelf vermaken met zingen van “Thunder”, “Always look on the bright side of life” en “daarboven op die berg…”. Paniek nee, wel een paar dames met angstige verkleumde gezichten van de hevige regen. En een gratis lichtshow in de lucht, terwijl er af en toe nog wat geluid uit de tent kwam van Gogol Bordello.
    ontruimingPP14
    Uiteindelijk met een vertraging maar toch eindelijk Metallica. Het ontbrak aan vuurwerk maar niet op het podium en het ontbrak zeker niet aan enthousiasme van James Hetfield en de heren. Zeer goede Metallica show, uitstekende afsluiter van Pinkpop op dinsdag 10 juni…
    Metallica_afsluiter_PP14

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Wessel
    Rock Werchter Orakel

En toen was de youtube video van Arcade Fire @ Pinkpop verdewenen

0

Black Lies

En toen was de youtube video van Arcade Fire @ Pinkpop verdewenen

Ja bah, vanwege auteursrechtenclaim. Gelukkig had ik ‘m al 5x gezien en staan er ook nog veel losse nummers op youtube, zoals de beste twee van de hele avond;

0

Wessel
    Rock Werchter Orakel

Ja bah, vanwege auteursrechtenclaim. Gelukkig had ik ‘m al 5x gezien en staan er ook nog veel losse nummers op youtube, zoals de beste twee van de hele avond;

Yep, ik heb de show helaas pas 4x gezien 😉

0

Black Lies

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>JB. wrote:</div>
    mooi verslag Dennis, ook precies een beetje hoe ik het weekend heb meegemaakt. de foto’s zijn nog beter :D

en fijn dat iedereen Arcade Fire zo goed vond, persoonlijk ben ik blij dat ik er niet ben geweest, droog gebleven en daarnaast kan ik er persoonlijk nog geen twee minuten naar kijken :P

THNX! Arcade Fire, ook niet geweest en ook geen spijt van, behalve natte voeten dankzij poncho goed droog gebleven.

edit: voor wie wil lachen om de storm :

http://www.l1.nl/nieuws/258519-storm-pinkpop-voorbode-apocalyps

Achja, ik heb Metallica gemist en daar heb ik ook geen spijt van. Ieder z’n muziek ;). Al had ik wel het idee dat Arcade Fire niet echt een naam was die hier populair was, die moeten het meer van Amerika hebben (Zuid en Noord).

Die apocalypsetheorie is wel grappig trouwens hahaha.

0

JB.
    Moderator

hahaha dat filmpje is ook echt christelijk Amerikaans. zulke naïviteit kan ik zo slecht tegen ^^

0

DennisvdBr
    Moderator

Leuk verslag. Dat van die meetings is zo erg niet, dan waren we toch maar met ons 2 😉 .
    Vind ik niet zo erg, loop toch alleen rond. Kom af en toe bekende tegen en heb ook 3 Metallica vrienden achter gelaten in het voorste vak toen ik naar Jake Bugg ging. Maar dat wisten ze al weken van te voren, dat de kans aannemelijk was dat ik dan niet meer er terug in zou kunnen, welk risico zei zeker niet wilde nemen. Maar ik begrijp wel dat het zeker vervelende situatie’s heeft opgeleverd, zeer jammer.
    Toch heel positief te lezen dat je alles wat je wilde zien goed meegekregen hebt, dat pakt niemand je meer af (incl RS, die komen denk ik niet meer terug)!!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

JB.
    Moderator

ja precies, onze groep heeft dat ook. altijd super gezellig en als je ergens naar toe wilt gaan waar de rest niet naar toe wilt, ga je daar lekker naar toe en zien we elkaar wel weer op onze vast plek. Dat maakt zo’n weekend ook super, er zit nergens druk achter en je hoeft niet de rest mee te slepen als je ergens naar toe wilt. scheelt veel gezeik op elkaar 😀

0
25 berichten aan het bekijken - 3251 tot 3275 (van in totaal 3284)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.